Visenya'nın resmî olarak demir taht'a geçmesinin üstünden birkaç ay geçmişti.
Prens Daeron ve Prenses Daenerys resmen 8 aylıktı. Prens Jaehaers ve Prenses Jaehaera ise 5 yasindaydi.
Kraliçe Visenya hala antremanlarını sürdürüyordu. Aemond onun yapmak istemediği uğraştırıcı işleri yapıyor ve eşine yardımcı oluyordu.
Varisler ile Alice ilgileniyordu ve Visenya bundan oldukta memnundu.
Siyahlar tamamiyle Kızıl Kale'ye taşınmıştı. Şuan da ise...Majesteleri Kraliçemiz , küçük konseyinin bulunduğu odaya ilerliyordu.
Visenya hızlı adımlarıyla ilerledi ve salonun büyük demir kapılarını açtı. Içeriye girdiğinde gözü yine aynı koltuğa gitti...Corlys Velaryon'un koltuğu.
Onun içeri girdiğini gören konsey üyelerinin hepsi ayağa kalkmıştı. Konsey'deki tek değişiklik artik Dul Kraliçe Alicent'ın yerinde Prenses Rhaenyra Targaryen'ın oluşuydu.
Visenya annesi ile ufak bir bakışma ve tebessümden sonra yerine oturdu. Onunla birlikte de diğer herkes... Kraliçe El'i hala Otto Hightower idi. Visenya hala Lucerys ile bu konuyu konuşamamıştı.
''Lord'larım...ve annem. Konumuz nedir? Başla Sör Otto.''
Visenya bu adama ''Sör'' bile demek istemiyordu. Yine de tebessüm ederek sormuştu bu soruyu.
''Majesteleri...Konuyu Lord Coryls'in boş koltuğu ile ilgili...baslatmak istiyorum.''
Visenya tekrar o boş koltuğa bakmıştı... Orası Jacaerys'in yeriydi. Ama üzüldüğü nokta...Lord Coryls'in hastalığının ilerlemesiydi.
''Hastalığı...''
''İlerliyor , Majesteleri.''
Otto bunu söyledikten sonra Visenya annesine baktı. Rhaenyra'da üzülüyor gibiydi. Visenya'da üzülüyordu tabii...
''Lord Coryls benim büyükbabam...Onun için üzülüyorum ve elimden birşey de gelmiyor. Ne yapmalıyım...Anne?"
Visenya bu soruyu başlarda kendi kendine söyler gibi yaptı ama daha sonra annesine yöneltti. Rhaenyra ise ismini duyunca biraz sasirmisti...
''Lord Coryls ölmüş degil...Ayrıca Jacaerys var.''
''Biliyorum , Anne. Lord Coryls için...Bir süreliğine Driftmark'a gidelim. Prenses Rhaenys Targaryen'ı da ziyaret edelim...''
Visenya bunları söylerken diğer büyükbabası saydığı adam olan Lyonel Strong'a bakti.
''Size uygun mu? Lord'um.''
''Siz yokken ben halledebilirim , Majesteleri..''
Visenya ve Lyonel'in arasında bir tebessüm geçerken , Otto bu konuşmaya dahil oldu.
''Sizin El'iniz benim , Majesteleri...Lord Strong'u uğraştırmaya ne gerek var?''
''Sizde bizimle geliceksiniz , Sör Otto. Malum siz ailedensiniz...Ancak Lord Strong , Konsey'im de en çok güvendiğim kişi.''
Otto anlarmışcasina basini sallarken Visenya onu gıcık ettiği için memnundu. Lord Strong'da bu ilgiden oldukça memnundu.
''Bu aksam yola çıkalım. Leydi Rhaenys , Kraliçe ve ailesini görmekten onur duyacaktır...''
Visenya ayağa kalkarken söyledi. Onunla beraber herkes ayağa kalktı.
''Bu arada...Varislerim oldukça küçük. Onları Kızıl Kale'de bırakacağım. Alice ile beraber...4 çocuk(Daeron,Daenerys,Jaehaerys,Jaehaera) burda kalmalı. Anne , Joffrey'i de burda bırakmanı istiyorum. Kardeşim yorulmasın...''
ŞİMDİ OKUDUĞUN
FĪRE And BLOOD [Visenya Velaryon]
Fanfiction''Asi Prenses...'' Adını Fatih Aegon'un , ilk karısından almış olan Visenya Velaryon. Rhaenyra Targaryen ve Daemon Targaryen'ın ilk ve yegâne kızlarıdır. Kimseler bilmese bile Visenya , Laenor'dan doğan bir prenses değildir. Güzelliğini ve soğukkanl...