Sambungan...
Enam sahabat memerhati Eidil yang sedang makan penuh selera di hadapan mereka. Kemudian mereka mula berpandangan sesama sendiri.
"Oi. Yang kau makan tak ingat dunia ni dah kenapa?"
Eidil langsung memandang ke wajah Hairy bersama anak matanya yang membulat.
"Tak... Aku tak tahulah kenapa aku asyik teringin itu ini. And perut ni asyik lapar je."
"Lama-lama nanti hilanglah six pax kau."
"Entahlah weh, aku pun pelik dengan diri sendiri. Tak pernah-pernah aku teringin semua makanan ni. Ni, pavlova, brownies, croissant, shell out, pizza, sotong bakar, aduh."
Dia sendiri turut menggeleng kepala disebabkan diri sendiri.
"Aku nak sikit brownies ni."
Ujar Jahran.
"Ambillah. Korang nak makan sekali makanlah."
Mereka semua mula melabuhkan duduk di sekeliling meja di pondok kolej itu.
"Sedap weh brownies ni, mana kau beli?"
Soal Jahran sambil mengunyah brownies tersebut.
"Aku beli dekat mall tadi."
"Ouhhh."
"Entah-entah....."
Semua mata membutang ke arah Hafiy.
"Tapi tak kot... Tiga bulan dah kan... Macam mustahil la pulak..."
"Amenda kau ni?"
Soal Hairy pula sambil memandang wajah sahabatnya itu.
"Tak, aku cuma terfikir tiba-tiba."
"Terfikir apa?"
"Takde apalah. Weh Eidil, nak sikit sotong tu."
Eidil mula mengambil sotong tersebut lalu dihulurkan kepada Hafiy.
"Thank you."
"Ke ex wife kau mengandung?"
Tersembur makanan dari mulutnya sehingga mengena ke wajah Fahri memandangkan sahabatnya itu duduk di sisinya. Fahri langsung memejamkan matanya. Wajah Wafiq yang bersahaja dipandang.
"Kau gila ke apa? Kitorang dah 3 bulan kot bercerai. Ngandung apanya?"
Tisu yang berada di dalam beg sandangnya di bawa keluar. Namun hatinya mula berasa tidak senang setelah mendengar soalan Wafiq itu.
Dia menghulurkan tisu tersebut kepada Fahri. Kemudian barulah dia mengelap bibirnya sendiri sambil memandang ke wajah Wafiq.
"Mana tahu. Sebab kau bersama dengan isteri kau sebulan kot. Tak mustahil je kalau lekat."
"Oi, kau ada nombor dia tak? Ce call dia try tanya. Mana tahu betul-betul dia pregnant."
Ujar Hairy pada Wafiq.
"Ada. Tapi aku dah lama tak contact dia. Karang dia pelik pulak."
"Kalau kau segan bagi nombor dia kat aku. Biar aku tanya."
Kemudian matanya memandang ke wajah Eidil.
"Eidil, kau bercerai dengan dia tu dah cukup 3 bulan ke belum?"
"Belum. Baru 2 bulan lebih. Tapi hampir 3 bulan la dah. Kenapa?"
"Maksudnya dalam tempoh iddah lagi. Kalau betul dia mengandung, kau kena ruju' dengan dia semula."
YOU ARE READING
EIDIL SAFWAN | EUNSEOK | 16+ [COMPLETE]
Fanfiction"Song Eunseok!" Matanya membulat memandang Eidil. Eidil yang tersedar akan renungan Raisha itu mula mengerutkan dahinya. "Mak ayah aku bagi nama aku Eidil Safwan. Bukan Song Eunseok." Jika anda ingin mengetahui kisah selanjutnya tentang Eidil, anda...