PEN yang berada di tangan langsung dilepaskan ke atas lantai. Fokusnya untuk mengajar Afina sudah pun hilang. Tolong beritahu, macam mana dia nak teruskan kalau Afina pun tak beri perhatian dengan apa yang dia terangkan?
Tadi bukan main bersungguh-sungguh minta Marsya terangkan semula apa yang lecturer ajar semenjak dia tidak hadir. Tapi dia sendiri yang tak fokus. Asyik-asyik kerling ke arah telefon. Entah apa yang dia tunggu pun Marsya tidak tahu. Tak akan lah tunggu abang J&T hantar parcel pula malam-malam buta ni?
"Kenapa berhenti?" Tanya Afina. Matanya terkebil-kebil memandang ke arah Marsya yang sudah bercekak pinggang.
"Kau tu yang kenapa? Aku berleter dekat sini, kau bukannya dengar," bidas Marsya bernada geram. Dania yang berada di meja belajar pula sudah siap sedia mengambil earphone untuk dipakai. Dah tahu akan berlaku perang besar sekejap lagi.
"Aku?"
"Iya lah. Kau, Afina Saffiyah. Sekejap sekejap tengok phone. Tunggu laki telefon ke?"
"Mana ada," nafi Afina. Dia kembali menunduk, pandang buku-buku yang bertaburan di hadapan.
"Iya lah tu. Cakap ajelah kau tengah tunggu Abang Adrean kau tu telefon." Marsya sudah menjeling. Ingat dia tidak tahu ke tentang Adrean? Petang tadi pun Adrean yang hantar Afina balik ke sini, tahu?
Lelaki itu siap berpesan lagi dekat dia, agar sentiasa pantaukan Afina. Alahai, kalau dia tak pesan pun memang Marsya dengan Dania jaga Afina. Tak pernah lagi mereka biarkan Afina terkontang-kanting sendiri.
"Buat apa dia nak telefon aku? Aku dengan dia bukannya ada apa-apa pun."
"Macam kecewa je bunyinya," sampuk Dania. Dia lekas turun bersila di atas lantai. Kalau tentang masalah percintaan, memang dia yang akan maju paling hadapan menjadi doktor cinta!
"Ada rasa apa-apa tak bila dengan si dia? Malu ke? Sesak nafas ke? Jantung macam nak terkeluar ke?"
"Ha?"
Marsya menghela nafas panjang. "Kau tak payah lah tanya soalan bertubi-tubi dekat dia. Kepala dia tak betul. Nanti dia pengsan pula dekat sini," kata Marsya. Jelingan maut dia beri ke arah Dania di sebelah.
"Okay, macam ni." Dania tarik badan Afina agar gadis itu duduk betul-betul menghadap ke arahnya.
"Kau... suka... dia?"
Pap!
"Auch! Sakitlah, Marsya!" adu Dania seraya menggosok lengannya yang dipukul Marsya. Suka-suka hati je pukul orang! Sudahlah tangan Marsya ni boleh tahan berbisa. Sama macam Afina. Yang seorang suka cubit, yang seorang suka pukul. Dania pula jadi mangsa.
Eloklah mereka berkawan.
"Yang kau bercakap macam nak ajar dia bahasa isyarat tu dah kenapa?"
Dania mencebik. "Aku cuma cakap aje," rungutnya dengan tangan yang masih lagi menggosok lengan yang terasa kebas. Benci Marsya!
YOU ARE READING
Angkara Afina [OG]
Romance↳✧・゚ AFINA | ADREAN ; Siapa sangka kepulangannya ke kampung halaman membuatkan kehidupan gadis bernama Afina Saffiyah berubah. Bertahun dia cuba menjauhkan diri, akhirnya dia bersetuju untuk kembali ke tempat asalnya. Dan sejak detik itulah, dia leb...