Hoofstuk 3

70 2 0
                                    

Julie POV:

"Het spijt me echt heel erg, maar ik moet invallen op m'n werk." Zeg ik een beetje schuldig tegen Milo. "Maakt niet uit joh. Heb je alles?" Ik knik en we lopen naar de uitgang van het appartement.

Ik sta nu weer buiten voor het appartement en Milo staat in de deur opening. "Als ik iets weet dan app ik je wel." Zeg ik. De sfeer is echt heel awkward sinds we op onze telefoons zaten. "Ja is goed, veel plezier nog!" "Ja dankjewel." En ik loop naar mijn auto.

Als ik in m'n auto zit zucht ik even diep en zet dan de route en muziek aan en rijd ik snel door naar huis. Thuis heb ik me snel omgekleed en mijn haar, wat nog los hing, snel even in een slickback gedaan. Daarna ben ik gelijk weer in de auto gestapt.

Als ik aankom in het restaurant is het gelukkig niet zo druk. Het is net te laat om nog te lunchen, dus de volgende klanten zullen later pas komen. Ik loop naar de keuken en zoek naar Noor. Wat gelukkig niet heel moeilijk is, want ze komt al snel naar me toe lopen. "Hoe was het?" Vraagt ze terwijl ze me een korte knuffel geeft. "Zo awkward, niet normaal." "Wat voor wraak gaan jullie nemen." Ik vertel haar kort wat er allemaal gebeurd is. "Nou succes met wat verzinnen meid." Zegt ze lachend als ik uitgepraat ben. "Ja lach maar." Zeg ik lachend terug. Ik loop het restaurant in en ga achter het barretje staan.

"Hee Juul!" Zegt Lewis die al achter het barretje stond. "Hee Lew! Waarom is Marissa ziek naar huis gegaan?" "Migraine, ze begon er vanmorgen ook al over." "Ooh, wordt het nog druk?" Hij knikt. "Kijk maar." En hij stapt weg van het scherm. "Nou, dat wordt dan niet gezellig praten vandaag." Zeg ik lachend als ik heb gekeken hoeveel reserveringen er zijn.

Die avond is het inderdaad druk. Ik loop de keuken weer in om borden met eten te halen als Noor naar me toe komt rennen. "Juul, heb je het gehoord?" Vraagt ze als ze bij me is. "Nee wat is er? Wacht vertel het zo ik moet dit even naar een tafel brengen." Ik loop het restaurant weer in en loop naar de tafel toe.

Als ik het heb neergezet wil ik weer teruglopen naar de keuken, maar er komt precies een hele groep binnen lopen. Ik kijk naar het barretje, maar er staat niemand. Ik loop snel naar het barretje. "Hallo, hebben jullie gereserveerd?" Vraag ik terwijl ik het scherm opstart. "Uh ja." "Onder welke-" ik kijk halverwege de zin op en zie de jongen waarmee ik vanmorgen nog op zijn bank zat. Snel herpak ik mezelf. "Onder welke naam is er gereserveerd?" Maar voor ze antwoord kunnen geven zegt Lewis. "Ik begeleid jullie wel naar jullie tafel, kom maar mee." En ze lopen achter hem aan. "Weer een chickie van je Miel?" Hoor ik nog iemand zeggen. What the fuck. Denk ik bij mezelf.

De rest van de avond was het zo druk dat ik niet meer met Noor heb kunnen praten. Pas als ik thuis kom kan ik haar weer spreken, want zij mocht wat eerder weg omdat ze een middagdienst had een geen avond.

"Hee Noorie poorie." Zeg ik tegen haar als ik me naast haar neer laat vallen op de bank. "Hee tuttie. Heb je het nog gehoord?" Ik schud m'n hoofd en ga recht op de bank zitten. "De fucking bankzitters hadden gereserveerd!" Zegt ze enthousiast terwijl ze naar de tv wijst. Ik volg haar vinger en kijk naar de tv waarop de bankzitters aanstaan. "Fucking Hel." Die ene, die op m'n zus haar ex lijkt, lijkt er niet alleen op, hij is het ook. En ik had hem en z'n vrienden ook nog eens bijna naar hun tafel gebracht.

"Wat is er?" Vraagt Noor die me nu wel heel raar aankijkt. "Je weet wel wie Milo is toch?" Vraag ik. Ze knikt maar zegt niks. "Dat is de ex van Bella. En ik had hun bijna naar hun tafel gebracht." Ze springt op van de bank. "ECHT?!" Zegt ze zo enthousiast dat het me raar lijkt dat de buren dat niet hebben gehoord. Ik knik en sta op. "Welterusten Noor." En zonder om te kijken loop ik naar mijn kamer.

Ik lig in m'n bed en ben bijna in slaap als ik m'n deur open hoor gaan. Ik probeer het te negeren en gewoon in slaap te vallen, maar dan voel ik iemand naast me komen liggen. "Mhh, wat is er?" Zeg ik terwijl ik me omdraai. "Sorry dat ik zo enthousiast werd. Mag ik bij jou slapen vannacht?" Zegt Noor die al onder de dekens kruipt. "Het is al goed. En je mag hier best slapen, maar m'n wekker gaat wel vroeg." "Is goed. Truste tuttie." "Welterusten troela."

~tijd skip naar de volgende middag~

Het is iets over tweeën als ik thuis kom. Ik heb heel de ochtend gewerkt terwijl Noor nog lekker lag te slapen. "Ik ben thuis!" Roep ik vanaf de gang. "Ik ben ook thuis!" Roept Noor vanuit de woonkamer. Ik doe mijn schoenen uit en loop naar mijn kamer en doe een joggingbroek en een topje aan. Ik loop de woonkamer weer in en zie Noor onderuitgezakt bankzitters kijken. "Ben je zo verslaafd?" Vraag ik haar lachend. "Hou je bek en kijk mee." Zegt ze terwijl ze een kussen naar mijn hoofd gooit. Ik vang het kussen en ga naast haar zitten. Ze zet een nieuwe video aan omdat de vorige afgelopen was en ik kijk met haar mee.

"En wat vond je ervan?" Vraagt Noor me als de video afgelopen is. "Nou wel prima." Antwoord ik een beetje schijnheilig. "Wel prima?" Zegt Noor me na. Ik knik en we schieten in de lach. "Jij gaat meer kijken, dan wordt het steeds leuker." "Is dat een dreigement?" "Jazeker." En we schieten weer in de lach.

~~~

Wraak met gevolgen // Milo fanfictionWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu