Hoofdstuk 12

56 0 0
                                    

Julie POV:

Ik lig onderuit gezakt op de bank met een nat washandje op m'n hoofd. Ik heb gedoucht en mijn kamer grondig opgeruimd. Gelukkig ben ik niks van Milo tegengekomen. Op wat natte plekken in het bed na dan, maar die zouden van ons beide kunnen zijn. Noor heeft een uurtje geleden geappt dat ze onderweg hierheen was, dus die zal zo wel thuis komen. En nog geen 5 minuten later wordt er aangebeld. Ik haal het natte washandje van mijn voorhoofd af en gooi het in de gang op een kastje. Ik doe open en Noor staat vrolijk voor de deur. We geven elkaar een knuffel en lopen daarna naar de woonkamer. Onderweg heb ik het washandje weer opgepakt.

"Wie eerst?" Vraagt Noor terwijl we allebei op de bank gaan liggen. "Ga jij maar, ben ik daarvan af." Zeg ik plagend terwijl ik het washandje weer op mijn voorhoofd leg. "Kater meid?" Vraagt ze lachen waarop ik knik. "Oke, gisteravond waren jij en Milo opeens weg, ik hoor straks nog wel waarheen." Begint Noor. "Maar goed, Koen en ik hadden het dus nog gezellig en toen iedereen besloot naar huis te gaan vroeg hij of ik met hem mee ging. Ik zei natuurlijk geen nee en toen gingen we met de taxi naar z'n huis. Hij woont helemaal in Amsterdam hè, dat je dat niet vergeet! Maar goed toen we daar aankwamen sprongen we natuurlijk meteen in bed en het was-" "Bespaar me dat alsjeblieft." Kap ik haar af. Ze lacht even en zegt dan. "En nu mag jij vertellen wat er is gebeurd tussen jou en Milo."

Ik vertel haar het hele verhaal, vanaf het moment dat hij me zag met die player tot het vanochtend wakker worden. Noor heeft het hele verhaal geen woord gezegd, wat voor haar doen bijzonder is door haar ADHD. Pas als ik klaar ben zegt ze lachend. "Maar de vraag is natuurlijk of het voor herhaling vatbaar is?" "Noor alsjeblieft zeg!" Zeg ik toch stiekem een beetje lachend. "Maar dat plan boeit toch niet. Skip dat hele plan en pak hem nog een keer hard op z'n bek!" "Noor genoeg nu!" En we schieten in de lach. Als we weer zijn bijgekomen zegt Noor. "Maar Noor serieus, je moet het nu niet stoppen voor alleen dat plan." "Genoeg. Wil je iets eten of drinken?" "Theetje?" "Komt eraan." En we lopen beide een andere richting op; ik de keuken, Noor haar kamer.

Zo loop ik even later de woonkamer weer in met 2 kopjes thee. Noor is nog aan het omkleden, maar die komt ook niet veel later de woonkamer in. "Maar je hebt gister geen foto meer gemaakt zeker?" Vraag ik haar. "Waarom zou ik een foto willen als ik Koen z'n nummer heb?" "Gaat snel joh!" "Zeker." En we lachen even. "Film?" Vraag ik haar als we uitgelachen zijn. "Jaa!" En zo kijken we de rest van de dag films.

~een week later~

Ik word wakker van het licht dat door de gordijnen door schijnt. Ik wrijf de slaap uit m'n ogen en draai me om naar m'n nachtkastje. Ik pak m'n telefoon ervan af en kijk hoe laat het is. 9:32. Ik zet 'niet storen' uit en bekijk de paar meldingen die ik heb. Een paar van insta en een paar in de familiegroep app. Ik ga meteen naar de familiegroep.

Family🥰

Tante Bregje
Hallo allemaal!
Hierbij de uitnodiging
voor het familiefeest op
zaterdag 23-08-2024!
Vriendjes en vriendinnetjes
zijn natuurlijk ook welkom!
Het is bij ons thuis, tot
dan!
Ps. laat even weten
als je niet komt.

Mama
Wij zijn erbij!❤️

En verder hebben nog wat meer familieleden gereageerd. Het duurt nog precies een maand voordat het feest is. Ik laat het even voor wat het is en leg m'n telefoon weer weg en loop naar de keuken. Noor ligt nog te pitten, maar het zal niet lang duren voor die ook wakker wordt. En als ik een eitje voor haar bak komt ze er nog sneller uit. Zo gezegd, zo gedaan. Ik pak 2 eitjes uit de koelkast, die overigens er leeg is. Dat wordt boodschappen doen. Ik maak roerei, en zoals ik al dacht komt Noor al snel de keuken binnen. "Goeie morgen!" Zegt ze vrolijk. "Goedemorgen, eitje?" "Ja lekker!" Ik pak 2 kommetjes en verdeel het roerei.

Tijdens het eten vertel ik Noor over het appje in de groepsapp. "Dat is je kans om het te vertellen!" Zegt ze enthousiast. "Wat?" "Om je hele familie te vertellen over hoe het echt zit tussen Milo en Bella! Dan moeten jullie het vertellen!" "Noor, je bent geweldig, echt waar, maar ik heb Milo al een week niet gesproken." Er valt even een korte stilte en dan zegt Noor. "Dan app je hem." Ik schud m'n hoofd. "Noor, dit is belangrijk! Echt heeeeel belangrijk." Ik zucht. "Ander doe ik het!" Zegt Noor terwijl ze al opstaat. "Nee Noor!" Ik sta ook op en ren achter haar aan.

Ze rent mijn kamer in en pakt mijn telefoon van het nachtkastje. "Noor, nee! Ik doe het zelf wel!" "Beloofd?" "Beloofd!" Ze draait zich om en steekt mijn telefoon voor zich uit zodat ik hem kan aanpakken. "Hup! Waar wacht je op?" Ik schud lachend mijn hoofd en pak mijn telefoon uit haar handen. We gaan op bed zitten en Noor kijkt de hele tijd toe tot ik op versturen heb geklikt. "Was dat nou zo moeilijk?" Vraagt ze overdreven. Ik sla haar op haar bovenarm. En daarna loopt ze lachend naar haar eigen kamer. Ik pak wat kleding en loop naar de badkamer om te douchen.

~~~

Wraak met gevolgen // Milo fanfictionWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu