Epilógus

1K 88 36
                                    

Éppen otthon készülődök a nagy babaváró bulira

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


Éppen otthon készülődök a nagy babaváró bulira. Izgatottan keresgélek valamit a szobámban, amikor a kezembe akad egy régi, barna borítós napló. Nem emlékszem, hogy valaha is láttam volna, és ez felkelti a kíváncsiságomat. Leülök az ágy szélére, és óvatosan kinyitom.

Az első oldalon rögtön meglátom a régi, ismerős kézírást. Anya naplója! Kicsit meglepődök, hogy pont most találtam meg, de aztán eszembe jut, hogy nem lenne illendő belenézni. Azonban a kíváncsiságom győz, és gyorsan átfutom az első néhány oldalt. Tele van régi emlékekkel, apró történetekkel apáról és a családunkról. Mosolyognom kell, ahogy olvasom a sorokat, mert annyira jó megtudni mindezt.

Közben találok egy oldalt amit anya tizenhét évesen írt a bácsikámról. Ezen hangosan felnevetek, majd úgy döntök leviszem megmutatni anyunak és apunak.

Lerohanok a lépcsőn, és izgatottan keresem meg anyát a nappaliban.

– Anya, anya! – kiáltom, miközben belépek a szobába. – Találtam valamit a régi naplódban! Muszáj, hogy lásd!

Anya, aki éppen feltűzte a haját, meglepetten néz fel.

– Mi történt, Willow? – kérdi.

– Találtam egy bejegyzést, amiben a te szilvesztered szerepel! Mégpedig nagyon részletesen! Olvasd el! – mondom izgatottan, miközben a naplót a kezébe adom.

Kíváncsian veszi át a naplót, majd az utolsó oldalra fókuszál. Az arca felderül, ahogy olvasni kezd.

Egy kis idő múlva, nevetés közben felnéz rám.

– Emlékszem erre az estére! Annyira vicces volt! Képzeld el, hogy a bácsikád milyen lehetett annyi piától – nevetett fel.

Érzem, hogy anya megkönnyebbült és örömteli, ahogy a régi emlékek újra életre kelnek.

– Köszönöm, hogy megtaláltad – mondja, majd átadja  a naplót apának, aki pont ekkor jelenik meg az ajtóban.

Az egész helyzet annyira kellemes, és úgy érzem, hogy a naplóval nemcsak egy régi történetet találtam meg, hanem egy kis boldogságot és nosztalgiát is hoztam a családunkba.

– Jézusom, erre nem teljesen emlékeztem, de talán jobb is volt addig. Mark egy komplett idióta – nevetett fel apa is, homlokát ráncolva. – Nem is tudtam, hogy volt egy naplód – nézett anyára, aki kínos mosolyra húzta a száját.

Apa lapozgatni kezdett, majd hirtelen megállt egy oldalnál, visszafojtott nevetéssel nézett fel anyára, aki kérdően pislogott. Nem tudom mit talált, de nagyon érdekes lehetett.

– Mi az? – vonta fel szemöldökét anya.

Apa megköszörülte a torkát, majd nevetve olvasta fel az oldal titkait.

Kedves naplóm! – kezdte. – Van egy aprócska gond; azt hiszem belezúgtam Daniel North-ba. Most... Nem is jut eszembe más, amit le tudnék írni ide. Puszi: Camilla

Kedves naplómWhere stories live. Discover now