Final: Sözleşmeden Gerçek Aşka

29 2 0
                                    


Ali'nin Bakış Açısıyla;

1 yıl sonra,

Ece'nin kitabının çok satanlar listesine girdiğini öğrendiğimizde dünyalar bizim olmuş gibiydi. Uzun zamandır üzerine çalıştığı bu kitabın bizim hikayemizden esinlenmiş olduğunu biliyordum. Sayfaları arasında saklanan anılar, duygular ve zor zamanlar...Hepsi Ece'nin kaleminden bir araya gelmişti. Kitap, sadece bir aşk hikayesi değil aynı zamanda bizim yolculuğumuzdu. Başlangıçta yalnızca bir anlaşma olarak başlayan ilişkimizi sevgiye dönüştüren o ince çizgi şimdi tüm dünyayla paylaşılıyordu. Kitap raflardaydı ve her geçen gün daha fazla okunuyor, Ece'nin adı her yerde duyuluyordu. O, başarının tadını çıkarırken ben de onunla gurur duyuyordum. Ama içimde bir korku büyüyordu. Her şeyin çok güzel ilerlediği bu dönemde aramızdaki sözleşmenin sonunun geldiğini biliyordum.

Bir yıl önce Ece ile olan evliliğimiz sadece bir anlaşmaydı. Kağıt üzerinde başlayan bu ilişki, ne zaman gerçek oldu veya ne zaman birbirimize aşık olduk tam olarak söylemek zor. Ama bir şey kesindi: Artık o kağıttan evlilik bizim için bir formaliteden öteye geçmişti. Yine de içimdeki o ses yakında her şeyin bitebileceğini hatırlatıp duruyordu.

Sözleşmenin süresi dolmak üzereydi. Bir yıl dolduğunda istediğimiz takdirde anlaşmayı feshedebilirdik. Yani bu bir sondu. Ya da belki de bir başlangıç. Ama Ece'nin ne düşündüğünü bilmiyordum. Bu yüzden içimdeki endişe her geçen gün daha da büyüyordu.  Bir yıl önce, böyle bir şeyi aklımdan bile geçirmezdim. Şimdi ise her şeyin bitebileceği düşüncesi beni boğuyordu.

Bir akşam Ece imza gününden döndü. Yorgundu ama yüzünde her zamanki gibi o ışık vardı. Gözlerinde, başarmanın mutluluğunu görebiliyordum. Oturma odasına geçti. Ben de arkasından oturdum. Bir süre sessiz kaldık. Her ikimiz de bir şey söylemek istiyorduk ama sözcükler nedense havada asılı kalıyordu. Sonunda dayanamayıp, içimde büyüyen o endişeyi dile getirdim. 

"Ece, bir şey konuşmamız lazım." dedim, sesimde hafif bir titreme vardı.

Bana döndü, gözlerinde merak vardı. "Ne oldu, Ali? Bir şey mi var?"

Derin bir nefes aldım. "Bir yıl dolmak üzere." dedim yavaşça. "Sözleşmemizin süresi bitiyor."

Ece'nin gözlerinde bir anlık bir şaşkınlık belirdi. Ardından gözlerini yere indirdi. Dudaklarında hafif bir tebessüm vardı ama o tebessümün ardında bir şeyler gizliydi. Sessizlikte birkaç saniye geçti sonra başını kaldırıp bana baktı.

"Evet, biliyorum." dedi sessizce. "Bunu düşündüm. Ama bu süre boyunca çok şey değişti, değil mi?"

Başımı salladım. "Evet, her şey değişti. Başta sadece bir anlaşmaydı. Ama şimdi her şey daha derin ve gerçek. Seni kaybetmekten korkuyorum, Ece. Bu bir yılın sonunda her şey biterse diye korkuyorum."

Ece, elini hafifçe benimkilerin üzerine koydu. 

"Ali, ben de aynı korkuyu hissettim. Ama şunu bilmeni istiyorum. Bu bir yıllık anlaşma sadece bir kağıt parçasından ibaret. Seninle yaşadığım her an çok daha gerçek. Ben de seni kaybetmek istemiyorum."

O an içimdeki tüm o gerilim bir anda çözülür gibi oldu. Ece'nin gözlerinde gördüğüm şey, benim hissettiklerimle aynıydı. O da bu ilişkiyi sadece bir anlaşma olarak görmüyordu. Bir an derin bir nefes alıp, aramızdaki sözleşmeyi çekmeceden çıkardım. Katlanmış kağıt, o an bize bakıyordu.

"Bunu artık bitirebiliriz." dedim, kağıda bakarak. "Çünkü bizim aramızdaki şey bundan daha fazlası."

Ece gülümsedi, gözleri hafifçe dolmuştu. "Ali, evet. Sözleşmenin sonu geldi ama gerçek evliliğimizin başlangıcı da olabilir."

O an kağıdı ellerimle yavaşça yırttım. Parçalanan kağıt, odada yankılandı ve aramızdaki tüm o eski, formalite olan şeyleri silip süpürdü. Ece de elini benim elime koyarak gülümsedi. Artık hiçbir şey bir kağıda bağlı değildi. Bu tamamen bizim seçimimizdi. Birlikte olmayı seçiyorduk, gerçekten ve tüm kalbimizle.

Ece, bana yaklaştı. Gözlerinde hem rahatlama hem de derin bir sevgi vardı. 

"Artık sadece sözleşmeyle bağlı değiliz Ali. Gerçek bir hayat ve gerçek bir evlilik istiyorum. Seninle sadece kağıt üzerinde değil her anlamda birlikte aile kurmak istiyorum."

O anda, geçmişteki anlaşmalar ve formaliteler korkular tamamen silinmişti. Artık sadece biz vardık. Gerçek biz. 

---------------------------------------------------------------------

Umarım bu hikayemi beğenmişsinizdir. Tatlı ve kısa bir şeyler yazmak istedim.

Diğer hikayelerimde görüşmek üzere.

 Okuyuculara sevgilerimle...

Kağıttan EvlilikHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin