28.BÖLÜM: AFFETMEK

360 54 23
                                    

Ebedi azaplardan önce, ölüm döşeğindeki zayıf acılar yoklar yüreğini. Izdırabın sonsuzluğuna inanmak istemezsin. Gölgesi alevden zebaniler kollarına sarılıp seni küllü yollarda sürüklerler. Ayyuka çıkan çığlıklarını bir o melek dinlemez. Nefesini kesmesi için yalvarsan da... Gelmez.

Cehennem ehlinin derileri, yandıkça yeniden yaratılır. Seninse azapla kavrulan kalbin kömürleşir, parçalanıp küllerine dağılır. Kimse sana yeni bir kalp sunmayı vaat etmez. Cehennem ehline imrenirsin. Küllerinle hissetmeye çalışsan da kar etmez. Azap en derinlerine işler gövdenin. Gövden bile senin olmak istemez...

Marcello' nun girdiği derslerden nefret ediyordum. Bozuk Türkçesiyle yeterince katlanılmazken, dersi İtalyanca işlediğimizde de telaffuzumuzu düzeltip duruyordu. Uzun, ince bacaklarını kırmış, bağdaş kurarak öğretmen masasının üzerinde oturuyordu.

Yüzünden eksiltmediği o sinir bozucu sırıtıştan gözlerimi ayırmadan, anlattıklarını dinlemeye çalışıyordum. Bu adam elime fırsat geçse ilk yumruklayacağım insanlardan biriydi.

Ahşap kapı birkaç kez tıklatıldı ve açıldı. Elisa' yı görünce şaşırsam da gözlerimi Marcello' dan ayırmadım. Elisa, Marcello' ya gülümsedi ve sordu. "Hale può venire con me ?" "Hale benimle gelebilir mi?"

"Sicuramante Signora. Lei non ascolta la lezione ." "Elbette Signora. Zaten dersi dinlemiyordu." Sinirlensem de bunu yüzüme yansıtmadan Elisa' nın yanına doğru yürüdüm. Elisa saçlarını zarif, ince bir taçla geriye atmıştı. Mavi gözlerinde herhangi bir ifade sezemesem de soğuk duruyordu. Hislerimle gözlerim arasındaki perdeyi kaldırıp Marcello' ya baktım. "Buone lezioni." Dedim donuk bir sesle. "İyi dersler."

Elisa sehpanın üzerinde duran yoklama defterinde adımı buldu ve yanına imza attı. Ne olduğunu anlamasam da sanırım beni bugün için dersten almıştı. "Bir sorun mu var signora?" dedim o defterle işini tamamlarken. Yanıtlamadan koridor boyunca ilerlemeye başladı. Gidip gitmemek konusunda ikilemde kalsam da, peşinden yürüdüm. 

Marcello' nun dersi katlanılacak gibi değildi. Müzeodanın bulunduğu köşeye saptı ve kan kırmızısı panoların önünde durdu. Beyaz kağıtların önünde bekledi. Yaklaşarak ne yazdığını okumaya çalıştım. Bir süre titrememe engel olmaya çalışarak, bakmaya devam ettim.

                                               

                                                       Ankara Üniversitesi Devlet Konservatuarı

                                        Özel Giuseppe Donizetti Sanat Okulu, Müzik Bölümü

                                                            Güz Dönemi Sahne Sınavı Sonuçları

                                                       Ana enstrüman                     Piyano icrası

1.Yasemin Atalar                            97                                               86

2. Hale Yaşar                                    80                                               98

Elisa yüzüne geniş bir gülümseme yayılırken yanıma yaklaştı ve usulca bana sarıldı. Hiçbir karşılık vermeden, kaskatı kesilen bedenimle orada duruyordum. "Tebrikler Caro, muhteşem bir ortalama." Dedi o eski, içten sesiyle.

CAMDAN KALP // #Wattys2017Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin