•Felix perspektiv•Efter att Oscar sa att jag var kär i violetta, som inte stämmer! Så jag stack bara därifrån och hem till mig.
Behöver vara ifred och jag blev bara arg på på Oscar som tror att jag gillar violetta. Just nu ligger jag i min säng och tänker på allting och mina tankar går till Viloetta av någon konstig anledning...och nu inser jag lite att Oscar ord stämmer lite att jag gillar Vilu mer än en vän och det skrämmer mig... Så utan att tänka så tar jag på mobilen och går in på sms och skriver till henne! Medan jag väntar på svar så tar jag på mig min superman-tröja och går ner till hallen för ta på mig skorna. Sen så plingar min mobil till, jag kollar snabbt och ser att Vilu svarade med ett enkelt svar "Okej ses snart då/Vilu" jag log lite åt det innan jag går ut från huset och tar bussen till Ogge's & hennes hus.När jag kommer fram så ser jag Vilu redan står utanför och kollar ner i mobilen. Men tittar upp när jag harklar mig med sitt fina leende.
-Du ville träffas? Frågade Vilu.
-Ehm jo ska vi gå en kort promenad, sa jag som svar.
-Visst, sa Vilu och log lite igen.
•Violettas perspektiv•
Jag & Felix gick längst parken, ingen sa något och det var ganska pinsamt tills Felix harklar sig och vi stannar upp så han står framför mig.
-Ehm Vilu det jag vill säga är svårt... Börjar Felix och tittar ner i marken.
-Vad är det Felix? Du börjar skrämma mig nu, sa jag och tittade in i hans ögon när han äntligen tittar upp igen från marken.
-Vi går & sättet oss på bänken så ska jag säga, sa Felix och log lite.
Jag bara nickade och vi gick till bänken och satt oss. Felix tog tag i min hand och började prata igen.
-Jo jag har insett tidigare idag eller kanske för några dagar sen men det gick upp idag att jag kanske gillar dig mer som än en vän Vilu, jag vet inte hur men varje gång jag ser dig så blir jag helt varm inombords bara att få se dig, sa Felix och jag blev helt mållös och visste inte riktigt vad jag skulle säga, så jag satt bara för framför Felix och kollade in i hans fina blågröna ögon son glittar. Innan jag får tillbaka min talförmåga.
-Jag vet inte riktigt vad jag ska säga, hann jag säga innan Felix avbröt mig.
-Okej men jag ville bara säga mina känslor för dig, för jag klarade inte av inte du visste vad jag kände så nu vet du att jag gillar dig mer som än vän Vilu, sa Felix och fortsatte att titta in i mina ögon.
-Jag behöver får tänka på allting på detta nu, för jag vet inte vad jag känner så ledsen Felix jag behöver gå nu och få tänka hur jag vill och känner, sa jag tillbaka.
-Okej, det är lugnt men snälla kan du säga när du har tänkt klart, sa Felix och kollade med ledsen blick.
-Ja det gör jag, men hejdå Felix, sa jag och reste mig upp från bänken.
-Hejdå Vilu och tack, sa Felix och log emot mig som jag besvarade med ett leende innan jag vände mig om och gick hemåt igen.
•Violetts perspektiv-senare•
När jag kom hem igen så gick jag raka vägen upp till mitt rum, för vill bara vara ensam nu efter vad Felix sa för en stund. För just nu vet jag inte vad jag känner för Felix, för tror jag har fått känslor för en annan med som är extremt snäll mot mig och bara helt underbar kille och det är ju Oscar som jag har umgås en del med och hela hans personlighet är härlig! Men Felix är också en fin & underbar kille, så mina känslor är förvirrande just nu...... Vad ska man göra.....
<Där kom ett kapitel om känslor och det Felix sa stämmer på mig för mina känslor för Oscar❤️😭 men hoppas ni gillar den! Rösta & kommentera vad ni tycker om novellen en så länge🙈>
YOU ARE READING
•troublemaker• (The Fooo-Felix)
FanfictionVem är jag, jo en 15åring tjej som bor i Stockholm med min äldre bror Oscar Molander eller som han kallas för Ogge, vi bor ju självklart med våra föräldrar;) jo Ogge är med i Sveriges största pojkband The Fooo men jag har aldrig fått träffa dom andr...