•Felix perspektiv-dejten med Vilu idag•
Klockan var halv ett när jag precis kom ut från duschen och tänkte skriva till Vilu om hon var taggad för att ses idag. Men när jag tog upp mobilen så såg jag ett sms från min kompis Erik.
"Kom till huset för viktigt möte kl.17:00 idag! Det är viktigt att du kommer Felix!"
Nej jag kan inte idag när jag har bestämt träff med Vilu och vill inte säga att jag inte kan ses idag... Men jag kan inte heller strunta i Erik och dom för annars vet jag vad som händer om jag missar ett till viktigt möte/träff.
Jag svarar "okej ses där" till Erik. Sen går jag in på Vilu kontakt på sms och skriver till henne.
"Hej Vilu! Ledsen jag kan inte ses idag:( det kommer en sak i vägen nu som jag måste göra. Ledsen hoppas vi kan ses någon annandag/Felix<3"
Det kändes jobbigt att skicka det för vill inte avboka träffen med Vilu men hoppas hon förstår mig. Jag väntad på svar av henne och tillslut så kom det ett.
"Hej! Okej det är lugnt Felix, det kan vi göra/Vilu<3
Jag log lite för hon förstod att jag inte kunde ses idag.
•Violettas perspektiv•
Felix har precis sms:at och sa att han inte kunde ses idag och del av mig blev besviken för har längtat efter den här dagen att vara med han.
Så vad ska man göra idag då? Ligga hemma i sitt rum och ha tråkigt som jag gör nu, tills Ogge kom in till mitt rum med ett leende.
-Hej, skulle inte du vara med Felix idag snart? Frågade han.
-Nej det blir inget för han kunde inte idag nu, sa jag lite besviken.
-Okej.. Men ni två kommer kunna ses en annan dag då, sa Ogge med ett leende.
Jag log bara tillbaka till Ogge.
-Så vill du vara med mig, Oscar & Omar idag när dom kommer hit? Frågade Ogge.
-Ja det kan jag vara för har inget annat för mig nu, sa jag med ett leende.
-Kul dom kommer om typ en halvtimme hit, sa Ogge och reste sig från min säng.
-Okej, sa jag bara och sen så gick Ogge ut från mitt rum.
Jag tog upp min mobil och gick in på instagram och såg en ny bild på Oscar med texten "You are always in my head...." (Bilden på första sidan) Undra vem han menar med den texten... Men söt är han med det fina leendet & hans hår sol ligger prefekt på den bilden.
<där kom det ett till kaptiel🙈rösta & kommentera för nästa del>
YOU ARE READING
•troublemaker• (The Fooo-Felix)
FanfictionVem är jag, jo en 15åring tjej som bor i Stockholm med min äldre bror Oscar Molander eller som han kallas för Ogge, vi bor ju självklart med våra föräldrar;) jo Ogge är med i Sveriges största pojkband The Fooo men jag har aldrig fått träffa dom andr...