•Fortfarande Violetta's perspektiv•
När killarna hade tränat klart så bestämde vi vart vi skulle äta för vi var sugen på olika saker. Så det slutade med att vi bestämde oss för att åka hem till oss för laga mat tillsammans, så vi tog på oss skorna och gick ut från studion och väl ute möttes vi ha fler fans nu. Killarna hälsade och tog bilder medan jag gick till Ogge's moppe och väntade, då kom det fram en liten flicka fram till mig
-Hej är du ihop med Ogge för ni kom ju tillsamman? Sa hon och log gulligt.
-Nej det är vi inte, Ogge är min storebror, sa jag och log tillbaka.
-jaha men kan jag få en bild med dig? Sa hon igen.
-Ehm visst så kan du få det, sa jag och log.
Jag ställde mig bredvid henne och tog en bild, sen så gick hon vidare.
-Snor du våra Foooers eller? Sa Felix med ett flin på läpparna.
-Haha, nej men hon var så söt så kunde inte säga nej, sa jag och log.
-Haha ja våra Foooers är extremt söta, sa Oscar och la en arm runt mina axlar.
-Men ska vi åka hem till oss nu för jag börjar bli hungrig, sa jag och skratta.
-Ja det gör vi, sa Ogge och gav mig min hjälm.
-Om du vill Violetta så kan du få åka med mig, sa Felix och log emot mig.
-Tack men jag åker nog med Ogge, sa jag och små log tillbaka.
Jag satt mig bakom Ogge och tog ett stadigt grepp runt hans mage för att inte trilla och Omar satt bakom Oscar för han bor ju i Göteborg annars så hans moppet är inte här så Felix fick åka ensam nu.
•Ogge's perspektiv•
När vi kom hem till mig och Vilu så gick vi direkt till köket för att gör någon mat, våra föräldrar var på jobb i Tyskland i en månad så vi har fått ta hand om oss själva.
Efter mycket tjat så blev det en klassiker makaroner och köttbullar med brunsås, som vi hjälpte åt med att göra.-Ogge har vi ketchup hemma? Sa Vilu.
-Jag tror det, sa jag medan jag stekte köttbullarna.
-Yes vi har min favorit ketchup, sa Vilu.
-Va? Sa Omar när han kom in i köket efter att vart på toa.
-Vi hade Felix Ketchup hemma, sa Vilu med ett leende.
-Haha men jag vill inte ha Felix på min mat, skrattade Omar.
-Hahaha va? Skrattade Vilu fram.
-Ja du sa ju FELIX ketchup, sa Omar med betoningen på Felix som fick mig att skratta mer.
-Ey vad händer med Violetta och Omar? Sa Felix när han kom in i köket efter sin samtal med hans mamma som ringde.
Då började alla att skratta förutom Felix som inte fatta något vad som hände.
{där kom kapitel2, hoppas ni gillar det och kommentera gärna vad ni tycker:)
Haha förlåt för slutet blev trött där och helt oseriös😂 med Felix ketchup är godast med! Men godnatt och tack och hej❤️}
YOU ARE READING
•troublemaker• (The Fooo-Felix)
FanfictionVem är jag, jo en 15åring tjej som bor i Stockholm med min äldre bror Oscar Molander eller som han kallas för Ogge, vi bor ju självklart med våra föräldrar;) jo Ogge är med i Sveriges största pojkband The Fooo men jag har aldrig fått träffa dom andr...