Kapitel 13

277 7 1
                                    

•Ogge's perspektiv•
Vilu har varit i sitt rum hela dagen och inte kommit upp för att äta något. Jag börjar bli grymt orolig nu för min älskade syster, varför va Felix tvungen att hångla upp någon framför henne och skapa kaos. kommer inte kunna förlåta han nu för det här, jag varnade han för att såra Violetta och ändå så lyssnar han inte på mig och gör det. vad tänker han med egentligen? Det är min fråga just nu.

Jag går upp för trappan och knackar på Vilu's dörr.
-Får jag komma in Vilu? Sa jag.
Men jag fick inget svar så jag öppnande dörren och hon låg under täcket i sin säng och då och då hörde jag snyftningar, det gör ont i mig när min syster är ledsen.

-Hur mår du? Sa jag vänligt och satt mig i sängen.

-Dåligt och värdelös, sa Vilu och snyftade.

-Du är absolut inte värdelös Vilu, du är världens bästa,galnaste, finaste och underbaraste systern man kan tänka sig, sa jag och smekte hennes kind försiktigt.

Resten av dagen så gjorde vi inte så mycket, vi var med varandra hela dagen och Vilu hade ett leende på läpparna hela tiden nu. Men jag måste prata med Felix ordentligt om detta.

•Felix perspektiv•

Jag gick längst gatan i regnet, jag var så besviken på mig själv nu. Snart så plingade det till i min mobil och jag tog upp den och fick se ett meddelande från en tjej som jag tror hette Sara.
Meddelande lös så här.

"Hej Felix! Lust att ses?;) är ensam hemma och jag saknar dig"

Jag tänkte noga innan jag svarade och sen knappade jag in en ett meddelande.

"Tja! Visst kan jag komma över har inget för mig ändå;)"

Sen så skickade jag iväg det.

Fick ett snabbt svar tillbaka.

"Bra du minns adressen va?;) längtar efter dig!;)"

"Det gör jag;) är där om 15minuter!"
Svarade jag och stoppade ner mobilen i fickan.

Vet att det är fel jag gör nu men behöver annat att tänka på just nu.

🌸Där kom det!🙉 vad tycker ni? Kommentera gärna & skriv gärna tips vad det kan hända i den🙊kram🌸

•troublemaker• (The Fooo-Felix)Opowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz