•Violettas perspektiv, fortfarande•
Efter att Felix har torkat sitt hår efter Omars väckning så står dom i danssalen och lär sig sina nya steg. Jag sitter längst fram vid spegeln och kollade på dom då & då när jag inte hållde på med mobilen. Tills plötsligt någon drog min mobil från mina händer och när kollade upp så såg jag Oscar stå där med ett gulligt flin mot mig.
-Oscar ger mig den, sa jag försökte låta hård i tonen men det går inte så bra.
-Nepp du får inte tillbaka den förrän jag får en kram, sa Oscar och flina.
-Töntig du är, men du kan få en kram för att du är ganska söt svettig, sa jag och flina tillbaka.
-Ey jag är bäst & sötast här men tänker inte säga emot nu för vill ha en kram av dig nu, sa Oscar och flina. Innan han drog upp mig och drog in mig i sin mysiga men svettiga famn.
Efter en stund i dansstudion så satt vi just nu på donken och käkade mat.
-Så Vilu vill du med hem till Oscar sen vi alla ska dit & spela, frågade Omar med munnen full med nuggets.
-Ja det kan jag väl, svarade jag och drack från min cola.
När vi har ätit upp så gick vi ut och till Oscars bil, som vi skulle åka med i hem till han och jag hamnade bredvid Felix i baksätet.
Felix perspektiv
Vi satt i bilen på väg hem till Oscar och jag hade Vilu på ena sidan av mig, jag vill bara lägga min arm runt hennes axlar men vågar inte med ska försöka prata med henne om vi kan göra om dejten som jag ställde in sist. Men det som är störande är att Oscar verkar ha känslor för henne med och dom är sjukt närgånga med varandra hela tiden och ja jag blir lätt svartajuk av att se dom ihop. Det ska ju vara jag & Vilu ju och enligt Ogge så ska hon gilla mig med men jag ska försöka fixa detta nu med henne.
-Hallå Felix ska du komma? Vi är framme hos Oscar nu, hörde jag Vilus fina röst säga.
-Ja jag kommer, sa jag och knäppte upp bältet och gick ut från bilen. Dom andra killarna har tydligen gått in så jag tar min chans att fråga Vilu nu.
-Du Vilu jag har en fråga, sa jag och hon stannade upp och vände sig mot mig.
-Visst vadå Felix? Frågade hon.
-Jag undrar om du vill göra om dejten imorgon kväll för jag ställde ju in den sist, sa jag nervöst.
-Visst det hade varit kul att gå på dejten som inte blev av sist, sa Vilu och log stort.
-Härligt men jag hämtar dig hemma runt sju så får det bli en överraskning, sa jag och tog tag i hennes hand innan vi började gå in till Oscar och dom andra.
-Låter bra, sa Vilu och log.
Nu log jag stort inom mig för detta och hoppas att Vilu kommer gilla överraskningen imorgon som jag har planerat länge nu för att fixa.
Vad tror ni kommer den här dejten bli av nu eller?
Kommentera & rösta för nästa kapitel!❤️
KRAAAM PÅ ER ALLA DÄE UTE!!❤️❤️❤️
YOU ARE READING
•troublemaker• (The Fooo-Felix)
FanfictionVem är jag, jo en 15åring tjej som bor i Stockholm med min äldre bror Oscar Molander eller som han kallas för Ogge, vi bor ju självklart med våra föräldrar;) jo Ogge är med i Sveriges största pojkband The Fooo men jag har aldrig fått träffa dom andr...