•4dagar senare (fortfarande violettas perspektiv•
Har knappt varit utanför huset och mitt rum sen killarna vara här. För har inte direkt lust att träffa på Felix och Oscar nu, men idag så tvingade Ogge med mig ut till affären.
-Kom igen kom nu Vilou så går vi! Hörde jag Ogge ropa från hallen. Så jag tog min kofta och gick ner för trappan och såg Ogge står där och vänta på mig.
-Du är sjukt seg syster, men gillar dig ändå, sa Ogge och flinade.
-Haha gillar dig med Ogge pogge, sa jag och flinade tillbaka.
När vi kom till affären så tog vi en korg och gick mot chipsen och drickan. För vi tänkte ha filmmys bara vi två ikväll en tisdag kvällen men det är ju sommarlov så ingen skola.
*
När vi kom ut från affären så såg vi Oscar komma emot oss.
-Hey Oscar, sa Ogge och gav en bro hug.
-Tjena Ogge-man, svarade Oscar.
-Och hej Vilu, sa han med ett leende.
-Hej på dig med, sa jag och log lite tillbaka.
-Så vad ska ni hitta på ikväll? Frågade Oscar sen.
-Vi tänkte ha filmkväll & mysa, vill du vara med? Svarade Ogge.
-Härligt, det är jag gärna om jag får för er, svarade Oscar glatt.
-Klart du får Enis, svarade Ogge med ett flin.
Oscar bara skratta och gav Ogge en mördar blick för namnet "Enis".....
-Det är väl okej för dig va Vilu att Oscar är med oss? Frågade Ogge mig.
Jag nickade bara till svar att det är okej. Fast egentligen så vill jag inte det men dom är ju bros så det fick gå nu.
-Bra men kom till oss runt sju då, sa Ogge till Oscar.
-Det gör jag, ses då, svarade Oscar med ett leende.
Sen sa vi hejdå och vi åkte hem igen.
•Senare på kvällen•
Klockan var halv åtta och vi satt och valde film fortfarande för Oscar ville se en skräckfilm och det vägrade jag för är livrädd för såna filmer.
-Men snälla Vilu, du kan få hålla min hand om det blir för läskigt för dig, sa Oscar med en söt röst & kolla på mig med hundvalpsblick.
-UH.. Okej då... Sa jag tillslut.
-Yeey! Roade Oscar ut som ett barn.
-Har ni valt någon film än? Sa Ogge när han kom in till vardagsrummet efter att varit på toan.
-Japp den här filmen blir det, sa Oscar överlycklig och höll upp en skräckfim.
-Oh och du gick med på det Vilu? Sa Ogge på skoj.
-Ja tyvärr men Oscar lova mig att hålla min hand ifall det blev läskigt, sa jag och log.
-Haha okej, sa Ogge och skrattade lite lätt.
Vi satt på filmen och efter 15minuter så hoppade jag närmare Oscar och han bara skrattade åt mig. Jag gav han en sur blick men han fortsatte att skratta åt mig.
Sen så satt jag så i hela filmen med Oscar armar runt mig och hoppade till vid läskiga saker som visades.•Oscar's perspektiv•
När eftertexten börja visa på tv så satt sig Vilu upp mer, för hon satt nästan på mig under hela filmen och det var mysigt att ha hon så nära mig.
-Äntligen så är filmen slut, sa Vilu.
-Fast du kollade inte så mycket ändå, sa jag flinade.
-Det var ju fett läskigt hela tiden kommer inte våga sova inatt ju, sa Vilu och tittade på mig med rädda ögon.
-Jag kan sova med dig så kan jag skydda dig för monster under sängen, sa jag flinade mot henne.
Jag fick bara en arg blick och en slag på armen av henne.
*
Ogge frågade om jag ville sova över här inatt och det sa jag ja till för orkade inte åka hem nu. Så vi gick upp på övervåningen och Vilu gick direkt till hennes rum. Jag gick in på toan medan Ogge tog fram madrassen, kuddar & täcket till slott rum. När jag var klar med mitt i badrummet så gick jag förbi för att också sägs godnatt till Vilu med.
-Tänkte bara säga godnatt, sa jag och ställde mig vid hennes dörr.
•Violetta's perspektiv•
Jag låg i sängen när Oscar kom in eller ställde sig vid dörren och kollade mot mig.
-Tänkte bara säga godnatt, sa han och log lite.
-Okej, godnatt kram också eller? Sa jag tillbaka.
Oscar log bara och kom emot mig och jag satt mig upp. Han satt sig ner på kanten och böjde sig mot mig och låste fast sina armar runt mig i en mysig kram.
<vet att det är en Felix-bok men har idéer nu;)>
YOU ARE READING
•troublemaker• (The Fooo-Felix)
FanfictionVem är jag, jo en 15åring tjej som bor i Stockholm med min äldre bror Oscar Molander eller som han kallas för Ogge, vi bor ju självklart med våra föräldrar;) jo Ogge är med i Sveriges största pojkband The Fooo men jag har aldrig fått träffa dom andr...