Kapitel 19

98 3 3
                                    


•Oscar's perspektiv•

Jag ligger i min säng i mitt rum och kollar på någon film som går på tv nu som inte ens är bra och tänker tillbaka till min & Felix prat om Vilu och jag vet att jag sa att jag inte gillade henne på det sättet men efter har tänkt lite så har jag fått lite känslor för henne. Hela hon är helt underbar att vara med och jag blir helt varm i kroppen att bara tänka på henne nu. Men jag kan inte svika Felix nu efter att jag sa att jag inte gillar Vilu på det sättet. Men hur ska man göra med sina egna känslor för en person som ens bästis gillar också.... Får tänka på det mer...

•Nästa dag i studion-fortfarande Oscars perspektiv•

När jag kom in till studion så var alla där hopp trycka i soffan med mobilerna i händerna. Jag harklade mig och den som först tittade upp var Ogge med ett leende.

-Tja Oscar! Sa han.

-Tja Bro! Allt bra mer er? Frågade jag när jag satt mig i fåtöljen.

-Ja är bara sjukt trött, sa Omar och gäspade.

-Men så går det när man sitter uppe halvs natten och spelar, sa Ogge och flina.

-Haha men härligt att vi inte jobbar så länge idag, så man kan få sova sen, sa Omar och sträckte på sig lite.

När vi var färdiga med jobbet i studion så bestämde vi oss för att alla ska hem till Ogge och ha filmkväll. Så vi gick till tunnelbanan som skulle ta oss hem till honom som skulle ta ungefär 30minuter(kan inte Stockholm så bra med tunnelbana😂)

-Jo nu får ni vara tysta för Vilu har knappt sovit inatt för hennes huvudvärk, sa Ogge innan han öppna dörren.

Vi andra bara nickade till svar och gick in efter Ogge. Vi gick direkt in till Ogge's rum och slängde oss på sängen och Omar slängde sig på sin madrass på golvet efter som han soc hos Ogge nu när han är här. Det dröjde inte länge förrän vi hörde små snarkningar från Omar.

-Där somnade han, sa jag med ett leende.

-Haha ja, men vad ska vi hitta på? Sa Felix.

-Vi kan väl spela FIFA eller film? Vad vill ni? Sa Ogge.

-FIFA! Ropade Felix rakt ut, utan att tänka sig att vi har Omar som sover och Vilu i rummet bredvid hos.

-Ja okej, men tyst Felix vi har några som sover här, sa jag skrattade lite.

-Glömde bort det men nu spelar vi FIFA. Jag spelar först så vem vill ha stryk av mig först? Sa Felix med ett flin.

-Du kan spela först Oscar, jag ska bara ner till köket och hämta något att dricka till oss, sa Ogge och reste sig upp.

-Okej men du kommer få stryk Felle, så du vet det. Sa jag med ett flin.

-Dröm vidare Enis, jag vinner lätt över dig. Sa Felix och reste sig för att starta upp spelet sen så var matchen igång för fullt.

När vi har spelat ett tag så gav vi upp och Felix skröt hela tiden att han vann mot både mig & Ogge. Så efter en stund så vaknade Omar för Felix skrek till när han såg en spindel.

-Vad händer varför skriker ni? Sa Omar nyvaken.

-Felix skrek för han såg en spindel nyss, sa jag och skrattade åt en rädd Felix.

Omar började skrattade med åt Felix.

-Men sluta skratta, det är inget kul. Sa Felix och försökte ser sur ut.

-Hahaha jo det är alltid lika kul när du skriker som en tjej för en spindel, sa Ogge.

Felix bara gav oss en sur blick till oss alla.

•Felix perspektiv•

Efter att dom har skrattat klart åt mig för att jag skrek när jag såg en spindel nyss. Så gick vi ner till köket och skulle ta något att äta och på väg ner dit så mötte vi Vilu som kom ut från badrummet, fast hon såg trött ut så såg hon helt underbar vacker ut.

-Hej Vilu, hur mår du? Sa Oscar och log emot henne.

-Hej, mår bra men har bara ont i huvudet lite. Sa Vilu och log lite.

-Hoppas du mår bättre snart, sa Oscar och gav henne en kram snabbt innan hon gick vidare in till sitt rum utan att titta på mig en enda gång. Det kändes jobbigt att Vilu inte ens kunde kolla på mig, som någon vred sönder mitt hjärta och trappade på den....

<Stackars Felix med hans känslor..:(>

<Men kommentera & rösta så ska jag försöka skriva på nästa kapitel nu>

•troublemaker• (The Fooo-Felix)Where stories live. Discover now