Kapitel 17

113 5 0
                                    

•Oscar's perspektiv•

Efter en rejäl danspass för konserten så står vi i omklädningsrummet och byter om, för att senare gå ut och äta mat tillsammans. När jag precis fått på mig tröjan, så ser jag att Felix kollar på mig.

-Du Oscar jag har en fråga, frågade han ganska nervöst.

-Visst vadå Felle? Sa jag och satt mig ner på bänken.

-Ehm... Är det något mellan dig & violetta? Frågade han.

-Nej! Varför undrar du det? Frågade undrande.

-Nej ni verkar bara så närgångna hela tiden, sa Felix som svar och tittade ner i golvet.

-okej men det är inget mellan oss, vi är bara as bra vänner! Men varför undrar du det? Svarade jag.

-Ehm undra bara det, fick jag som svar bara.

-Du är kär i violetta eller hur? Frågade jag med ett flin.

-Nej det är jag inte! Fick jag som svar av Felix.

-Men varför frågade du om det var något mellan mig & Vilu isåfall? Jo för du gillar henne! Sa jag med ett stolt flin.

Jag fick inget svar tillbaka utan bara ett förvånad ansiktet uttryck av Felix, innan han tog sin väska och gick snabbt ut genom dörren.

Samma gjorde jag och tog min väska och gick ut till dom andra.

-Vart skulle Felix, han gick bara förbi och utan att säga något, frågade Ogge när jag kom fram till dom.

-Vet inte hem antar jag, sa jag till svar bara.

-Okej trodde han ville med oss och äta mat tillsammans, sa Ogge.

Jag bara ryckte på axlarna som svar. Innan vi gick ut från danssalen och det stig inga Foooers där ute heller så vi gick lugnt vidare till någon restaurang.

•Violetta's perspektiv•
Efter en stund på stan och åt mat med killarna så åkte jag och Ogge hemåt. Innan dom andra ska komma igen för en filmkväll.

Men det enda jag hade i huvudet var Felix varför han bara stack efter deras dansträning helt plötsligt...efter en stund tänkande så plingade min mobil till av ett sms. När jag tog upp den från sängbordet så kom ett stort frågetecken i mitt huvud, när jag såg att sms:et varifrån Felix... Med texten: "Hej Violetta! Kom ut till eran parkering, måste säga en sak som är viktigt/Felix"

🐣 vad tror ni Felix ska säga?😉 och förlåt för dålig uppdatering har inte haft världens bästa fantasi om vad som ska hända men idag fick jag en as bra idé✌🏽️ men rösta & kommentera vad ni tycker om detta kapitel så ska jag försöka skriva nästa kapitel med snart😉❤️🐣

•troublemaker• (The Fooo-Felix)Dove le storie prendono vita. Scoprilo ora