Kapitel 11

260 9 0
                                    

•Viloetta's perspektiv•
Vi stod utanför min port och kollade in i varandras ögon. När Felix lutade sig fram emot, det gjorde mig nervös tänkte han kyssa mig... Flera tankar var i mitt huvud men vi blev avbrutna av ett ljud bakom oss. När vi kollade dit så såg vi Omar och Oscar komma med ett leende på läpparna.
-Mena tjena på er, sa Omar med sin göteborgska.
-Hej killar, sa jag och log stort.
-Så vad gör ni? Sa Oscar och log emot oss.
-Inget vi har bara hängt idag. Hur är det mer er? Sa Jag.
-Okej najs! Nej inget ska hem till dig & Ogge och hänga, sa Oscar.
Jag log tillbaka och kolla på Felix som tittade ner i marken.

•Felix perspektiv•
Var Omar och Oscar tvungna att komma och förstöra alltihop... Jag kollade ner i marken mest och sa inget, förrän dom sa något som Jah vaknade till på.
-Så vi tänkte höra med Ogge om han vill med på en fest men då kan vi ju fråga er med vill ni hänga på oss? Sa Oscar med ett leende på läpparna.
-Ni brukar ju inte gå på fester ju? Sa jag förvånad.
-Nej men vi vill hitta på något och det låt skoj att gå på en fest. Så ska ni med eller? Sa Oscar.
-Tror inte, om Ogge ska det så visst, sa Vilu och log.
-Okej men ska du med Felix? Sa Oscar och kollade på han.
-Men du Felix skulle inte du på någon fest ikväll hos dina kompisar som vi mötte i parken, sa Vilu plötsligt.
-Jo det skulle jag, sa jag och log lite.
-Vilka kompisar mötte ni? Sa Oscar.
-Några som inte du känner direkt, sa Felix tyst.
-Okej, sa Oscar bara.
-Men jag måste gå nu, ring mig sen Vilu, sa jag.
-Okej det gör jag och det var kul idag, sa Vilu och log.
Jag log bara tillbaks och gick sen iväg hem till mig.

(Hoppar till festen)
•Ogge's perspektiv•
Oscar & Ogge frågade om jag ville med på en fest och eftersom jag inte hade något att göra så följde jag med hit. Viloetta hängde också med hit, som just nu var med Omar på dansgolvet, jag och Oscar satt i soffan med varsin cider och snackade med lite folk. Efter tjugo minuter så såg jag Felix komma in till vardagsrummet, tydligen så var det den här festen han skulle till med några vänner.
•Felix perspektiv•
När jag kom till festen så var den redan i full gång och det första jag ser är Ogge som sitter i soffan med Oscar... Var det tvungna att vara på samma fest som mig med, och Vilu har inte ringt mig heller om hon ville hänga med och det gjorde mig lite ledsen men nu ska Jah glömma det och ha kul.
-Tja Jonas! Sa jag och gjorde en bro hug med han.
-Men tja Felix! Äntligen så kom du, men skulle du inte ta med dig bruden du var med idag? Sa Jonas.
-Yes! Det blev inte så, hon ringde mig aldrig om hon ville med, sa jag och flinade.
-Synd men det finns andra snygga brudar på festen! Sa Jonas.
Jag flinade bara och tog en klunk av cidern som jag tog ute i köket.
Timmarna gick och jag blev fullare, jag satt i soffan med en tjej i mitt knä som jag hittade under kvällen och hånglade med. Tills jag hörde mitt namn och drog ifrån hennes läppar, och tittade upp där jag mötte ett par tårfyllda ögon....

🌸DÄR KOM DET ÄNTLIGEN!!MEN FÖRLÅT ATT JAG AVSLUTADE SPÄNNANDE IGEN MEN JAG ÄLSKAR ATT GÖRA DET🙈😂❤️ MEN KOMMENTERA & RÖSTA GÄRNA🌸

•troublemaker• (The Fooo-Felix)Where stories live. Discover now