Kapitel 5

425 6 0
                                    

•Nästa dag-Viloetta's perspektiv•

När jag vaknade så låg jag i soffan på Omar's bröst, Oscar hade huvudet på Ogge's rumpa men ingen Felix hittade jag så han var väl på toa kanske. Men sen så kom jag ihåg att Omar kysste mig igår och jag gillade det tror jag... Mina tankar är lite överallt just nu känner jag.

Efter en stund så reste jag mig försiktigt upp utan att försöka väcka dom andra och gick ut till köket.

-Godmorgon, hörde jag en morgonröst när jag kom in i köket och där satt Felix vid bordet med mobilen.

-Godmorgon Felix, sa jag och hällde upp ett glas saft och gick och satt mig framför han vid bordet.

Vi sa inte så mycket med varandra av någon anledning. Men precis när Felix skulle säga något så kände jag ett par armar runt mig, och ett par läppar mot min nacke.

-Godmorgon sötis, sa Omar med sin sexiga morgonröst.

-Haha godmorgon Omar, sa jag när han pussade mig i nacken.

-Men vill du säga något Felix? Sa jag och tittade upp på han.

-Nej det var inget speciellt, sa Felix bara och reste sig från bordet och gick därifrån bara.

-Vad hände med honom? Sa Omar och kollade på mig.

-Vet inte, sa jag bara.

•Felix perspektiv•

Jag gick snabbt ut från köket och till hallen för att gå ut en sväng när jag mötte Oscar som kom ner för trappan.

-Vad ska du Felix? Sa han nyvaken.

-Ut, sa jag bara och öppnade dörren och stängde den snabbt innan Oscar han svara.

Jag gick längst gatan och visste inte vart jag skulle förrän jag möte ett par killar som antagligen var äldre än mig.

-Tjena killen, sa en mörk röst.

-Ehm tja, sa jag lite tyst.

-Vill du ha? Sa samma röst och räckte fram ett cigarettpaket mot mig.

Jag tvekade först men tog en ändå för så farligt kan det väl inte vara? Jag fortsatte att hänga med killarna och dom fick mig att sluta tänka på alla mina jobbiga tankar just nu om Vilu.

När klockan blev sent på natten runt tolv halv ett, så kom jag hem till mig och alla i familjen sov. Så kände jag att alkoholen påverkade mig ja jag drack lite men inte mycket.

•Nästa dag i studion-Oscar's perspektiv•

Vi var just nu i studion eller alla förutom Felix som vi inte har hört av sen igår kväll. Jag började bli lite orolig nu för han är aldrig så här sen, för visst Felix brukar vara sen i 10-15minuter men nu är han 1timme sen.... Men jag vaknade av mina tankar att dörren öppnades och in kom Felix men han var inte sig själv såg jag på en gång, något har hänt med han men vad?

LITE SPÄNNING NU MED FELIX... KOMMENTERA GÄRNA VAD NI TYCKER OM NOVELLEN🙈❤️

•troublemaker• (The Fooo-Felix)Where stories live. Discover now