Vilolettas perspektiv-innan dejten-
Klockan var två på eftermiddagen så om 5timmar så kommer Felix hit för att hämta mig inför dejten, och jag har klädångest vad jag ska ha på mig...
-Ogge kom! Ropade jag från mitt rum.
-Vad är det? Frågade Ogge när han kom in till mitt rum.
-Kan jag ha detta ikväll? Sa jag och hållde upp en ljus grå byxdress med en tunn kofta till.
-Ja det blir perfekt och Felix struntar i vad du har på dig för han gillar dig redan syrran, sa Ogge och log.
-Tack men jag vill vara extra fin idag för honom, sa jag och log tillbaka mot min fina bror.
-Förstår det, men vet du vad ni ska göra än? Sa Ogge.
-Nej Felix vägrar säga än så får se ikväll, sa jag.
-Okej men det blir säkert en mysig kväll, sa Ogge.
-Ja med Felix blir det säkert det, sa jag och log stort.
-Men du får fixa dig nu så du hinner, sa Ogge och gick sen ut från mitt rum.
När jag var färdig att fixa mig så var klockan 18:40 så alltså tjugo minuter kvar innan Felix ska komma hit. Jag valde min ljusgråa byxdress och så smålockade jag mitt hår och sminkade mig lätt. Medan jag väntade så satt jag & kollade genom instagram.
Felix perspektiv
Klockan var 18:50 och jag svängde precis in till Ogge & Vilus gata för att hämta upp henne för dejten. När jag stod framför dörren så tog jag upp mobilen för att ringa hit en taxi som skulle komma snart för att köra oss till resturangen som jag har bokat för oss ikväll.
Jag knackade på dörren och snart så såg jag Ogge framför mig.
-Tja Felix, Vilu är nog strax färdig, sa Ogge.
-Tja! Okej bra, sa jag tillbaka.
Vi stod och prata om allt möjligt tills vi borde hörde någon gå ner för trappan och snart så såg vi Vilu där med hennes fina leende.
-Hej Felix, sa hon och log ett större leende.
-Hej! Vad fin du är ikväll, sa jag och log.
-Tack det är du med, sa Vilu medab hon tog på sina skor och en tunn kofta över sig.
Vi stod bara och kolla på varandra tills jag kom på taxin som nog har kommit.
-Ska vi gå då, sa jag och log.
-Ja det gör vi, hejdå Ogge, sa Vilu och log.
-Hejdå och använd kondom om det skulle hända något mer, sa Ogge med ett flin.
-Men haha jätte kul Ogge, sa Vilu men jag såg att hon blev lite röd om kinderna.
-Men hejdå nu, sa hon och vi gick ut från deras hus, för att gå ut tilö taxin som har kommit för att åka iväg nu.
Den här kvällen kommer bli mysigt det känner jag på mig, jag tog tag i Vilus hand och bara log mot henne och hon log tillbaks mot mig.
<där kom kapitel 29! Hoppas ni gillar den! Ska försöka skriva om dejten lite nu för nästa kapitel!❤️>
KAMU SEDANG MEMBACA
•troublemaker• (The Fooo-Felix)
Fiksi PenggemarVem är jag, jo en 15åring tjej som bor i Stockholm med min äldre bror Oscar Molander eller som han kallas för Ogge, vi bor ju självklart med våra föräldrar;) jo Ogge är med i Sveriges största pojkband The Fooo men jag har aldrig fått träffa dom andr...