*Viloettas perspektiv*
Vi alla satt i studion och pratade medan vi väntade på att Felix ska komma, som vanligt enligt killarna så är sen. Men snart så hör vi att ytterdörren öppnas och vi reste oss upp och gick ut och såg Felix men jag stannade till när jag såg vem som kom med... Varför är han med Maja för? hon är ingen bra människa och inte Felix stil på tjejer.. men varför börja tänka på Felix helt plötsligt, men tillbaka varför jag avskyr Maja så mycket och inte tål henne.
*Flachback av Viloetta*
Jag gick längst korridoren(stavar man det så?haha) efter lunchen, när jag kom till mitt skåp för att hämta mina svenskaböcker när jag vände mig om så såg hon som en gång var min bästis men efter en sak så pratar vi knappt med varandra. Jo det var när jag var ihop med min första kille som hette Anton och vi skulle fira ett år tillsammans, men det hände aldrig för jag gick på stan innan och när jag gick förbi en busshållplats där gick mitt hjärta sönder i bitar för där stod Anton med min bästis Maja och kysstes, jag visste att Maja hade ett lite cruch på Anton men trodde aldrig att hon skulle gå bakom min rygg och där började vår lilla fajt. jag vaknade till att någon knuffade till mig.
-Se dig för tönt, sa Maja och flinade elakt.
-Men det var ju du som gick in i mig, sa jag lågt.
-Och man ska flytta på sig när jag kommer. Uppfattad tönt! sa hon och tog ett grep om min arm.
Jag nickade bara och snart så kände jag ett slag mot min kind och snart så satt jag på golvet och försökte att inte gråta nu.
-Åh ska du gråta nu eller? sa Maja elakt.
-Nej, sa jag med en darrande röst.
Sen kände jag ett till slag komma emot mig igen och där sprack det och tårarna började komma och jag reste mig upp och sprang ut från skolan och raka vägen hem.
*Slut på flachbacken*
-Hallå Vilu hur mår du? hörde jag Omar säga.
-Va? sa jag frågande.
-Ja du såg helt borta ut och blev helt stel, sa Omar och kollade oroande på mig.
-Okej men nej jag mår bra är bara lite trött bara, sa jag och log lite emot Omar.
-Okej men du fåra säga om det är något för jag vill inte att det ska hända dig något, sa Omar och krama mig snabbt.
-Du är för gullig Omar, sa jag och pussa han på kinden snabbt.
Killarna gick in till salen för att börja träna på danserna, jag gick snabbt på toan men när jag kom ut så stod Maja där och bara kollade på mig med en dryg min.
-Vad vill du? sa jag och försökte låta vänlig.
-Nej inget men jag såg hur du tittade på Felix och vill bara säga att du ska låta han vara nu för han är min, sa Maja och gick närmare mig.
-Hota du mig nu? sa jag och kolla chockad på henne.
-Ja och du ska passa dig Vilu för du vet vad jag kan göra, sa Maja och flinade.
Jag kollade bara med rädda ögon på henne innan dörren öppnades och ut kom killarna.
-Så vad snackar ni om tjejer? sa Oscar och log.
-Nej inget speciellt bara lite tjejsnack bara eller hur Vilu, sa Maja och log vänligt nu.
-Ja bara lite tjejsnack, sa jag och log lite.
Maja gick emot Felix och gav han en puss, det gjorde hon nog bara för att retas med mig.
-Så ska vi dra hem till Ogge och Vilu eller? sa Omar och log sitt underbara leende.
-Varför just hemma hos oss? sa Ogge.
-För jag gillar att vara hemma hos er, sa Omar och flina.
-Haha okej men ska vi dra då eller? sa Oscar.
Vi gick ut från studion och där stod lite Foooers där som killarn hälsade på innan dom kom till mig och Maja som stod en bit ifrån.
-Så ska vi dra nu, sa Felix och la sin arm runt Majas midja.
-Ja det gör vi, sa Ogge och jag hoppade på bakom han på hans moppe, så Omar satt bakom Oscar och Maja såklart bakom Felix.
När vi kom hem till oss så gick vi direkt till vardagsrummet eller Omar och Oscar hade en spring tävling dit(normalt eller inte haha) men vi valde en film och såklart så blev det en skräckig tack vare Omar och Felix. Så jag satt ihopkurat i soffan med en kudde framför ansiket under hela filmen typ.
*Ogges perspektiv*
När filmen var slut så hörde jag Vilu pusta ut bakom kudden, jag som satt bredvid henne tog kudden ifrån henne nu och jag fick en arg blick av Vilu men som sprack upp i ett leende efter en stund.
-Vilu så läskig var filmen inte ju, sa Oscar och flina.
-Eh jo det var den, sa Vilu.
-Okej men kan vi inte köra sanning och konka nu? sa Omar helt plötsligt.
-Ehm visst det kan vi väl, sa jag och vi alla satt oss på golvet i en ring.
-Så vem börjar då? sa Felix.
-Jag! ropade Omar ut, så Oscar sanning eller konka? sa Omar och flina.
-Tar väl sanning, sa Oscar och såg lite rädd ut på Omar.
-Vem är du kär i nu? sa Omar och flina.
-Eh.. ingen tror jag, sa Oscar och titta ner i golver.
-Jo jag ser att du är det i någon, sa Omar.
-Ehm... Okej jag är väl lite kär i Vilu, sa Oscar tyst men så vi hörde.
-Aw, hörde vi Ogge och Omar säga i mun.
Jag tittade bara på Oscar och log lite emot han.
-Så Felix sanning eller konka? sa Oscar.
-Hm jag tar sanning med, sa Felix.
-Okej...Vem tycker du är snyggast Maja eller Vilu? sa Oscar och flina.
Felix blev helt stel och kollade förvånad mot Oscar eller rättare sagt med en mördareblick...
*Felix perspektiv*
Vi satt och gjorde sanning och konka efter filmen, så när det var Oscars tur att fråga så väntade han huvudet mot mig.
-Så Felix sanning eller konka? sa Oscar.
-Hm jag tar sanning med, sa jag.
-Okej... Vem tycker du är snyggast Maja eller Vilu? sa Oscar och flina.
Jag blev helt stel och såg på han med en mördandeblick, varför just den frågan som jag inte vill säga svaret på eller säga över hur taget. Kom igen Felix tänk ut ett bra svar nu så du slipper undan den här frågan...
SÅ DÄR KOM KAPITEL8, HOPPAS NI GILLAR DET OCH KOMMENTERA GÄRNA VAD NI TYCKER OM DEN OCH RÖSTA PÅ DEN!<3 KRAM ALLA FINA MÄNNISKOR DÄR UTE<3
KAMU SEDANG MEMBACA
•troublemaker• (The Fooo-Felix)
Fiksi PenggemarVem är jag, jo en 15åring tjej som bor i Stockholm med min äldre bror Oscar Molander eller som han kallas för Ogge, vi bor ju självklart med våra föräldrar;) jo Ogge är med i Sveriges största pojkband The Fooo men jag har aldrig fått träffa dom andr...