Kapitel 30

23 1 1
                                    

Violettas perspektiv

Vi har precis kommit till resturangen som Felix har bokat för oss och det var hur mysigt som helst här. Bättre blev det med att se Felix i en sjukt snygg skjorta och svarta jeans, och att är utan keps är en stor bonus för älskar hans hår. Jag skulle kunna sitta och titta på han i flera timmar nu bara.

Vi har precis beställt maten och fått våran varsin cola.

-Du är verkligen jätte fin ikväll, sa Felix och log sitt fina leende igen mot mig.

-Tack det är du med, sa jag och log tillbaka.

Felix log mot mig och tag om min ena hand på bordet och vi bara satt så tills vår mat kom, innan vi började äta.

*

När klockan hade blivit 21:30 så gick vi längst gatan hand i hand och bara nöjt av den här sena sommarkvällen ihop. Just nu så älskade jag mitt liv, när jag får vara nära Felix.
Vi gick till utsiktsplatsen vid slussen och bara njöt där över att se ut över Stockholm.

Vi satt oss på en bänk där och när det kom vindpust så rös jag till lite och där såg Felix.

-Fryser du? Frågade en snällt.

-Lite bara, sa jag och log.

-Här ta den här, sa Felix och räckte över hans jacka som han hade tagit av sig.

-Men nej det går bra du kommer ju att frysa ju annars, sa jag och försökte ge tillbaka jackan.

-Det gör inget viktigare att du inte fryser, sa Felix och log mot mig.

-Okej. Tack, sa jag och log innan jag satt på mig hans jacka och det blev varmare på en gång av den.

Vi satt där en stund tills klockan blev halv tolv och vi gick tilö tunnelbanan för att åka hem till mig på Lidingö (kan inte hur man åker till Lidingö om man får åka buss dit eller tunnelbana😂)
Tåget kom efter 3min när vi kom ner dit och vi gick på & tog två stycken platser.

När vi hade gått & var utanför huset så stannade vi till där en stund & bara kollade på varandra tills Felix harklade sig.

-Det var en mysig kväll med dig Vilu, sa Felix och tog min hand.

-Håller med det var en underbar kväll, sa jag och log.

Innan jag hann säga något mer så kände jag Felix läppar mot mina i en kyss, och hela världen stannade upp för en kort sekund. När han drog ifrån så var jag säkert röd om kinderna och inte utav att det var kallt.

-Godnatt Vilu och tack för en magisk kväll med dig, sa Felix.

-Godnatt Felix och detsamma, sa jag och log.

Felix gav mig en snabb puss på pannan innan kramen för att gå och åka hem till sig. Jag stod kvar en stund och försökte ta in vad som hände innan jag gick in i huset med ett stort leende på läpparna.

/Så vad tycks om den här kapitlet & dejten och det blev bara från Violettas perspektiv av den🙈 men rösta & kommentera vad ni tycker om boken! Kram på er❤️\

•troublemaker• (The Fooo-Felix)Donde viven las historias. Descúbrelo ahora