•Felix perspektiv•
När jag kom in springande till danssalen så vände sig alla emot mig.
-Förlåt att jag är sen, missade bussen, sa jag andfådd
-Det tror jag inte, sa Oscar och tittade argt mot mig.
-Varför inte då? Sa jag förvånad.
-För vi såg precis en bild på instagram där du kysser en tjej för 20minuter sen, sa Oscar.
-Jag har inte kysst någon idag, sa jag.
-Inte vad är detta då? Sa Oscar och visa en bild på mig och en tjej idag på stan.
Jag sa inget först men sen blev det så otroligt stel tystnad och slutade med att Vilu sprang ut från rummet. Vad var det med henne nu? Jag vände huvudet mot killarna igen och väntade på att jag skulle säga något.
-Så tänker du säga något eller? Sa Ogge nu.
-Vad ska jag säga ens, att ni tror på en bild som ni har sett nyss! Sa jag argt.
-Den bilden bevisar ju mycket att du vill såra Vilu hela tiden tillexempel! Skrek Oscar innan han gick mot dörren.
-Vart ska du nu? Sa jag.
-Jag ska kolla om Vilu är okej kanske, sa Oscar och gick ut och stängde dörren hårt.
Sen så hörde man bara suckar från alla munnar, vad hände nyss? Jag är helt förvirrad...•Viloetta's perspektiv•
Jag gick ut från salen för orkade inte se eller höra något med Felix nu. Så jag gick till ut till korridoren och satt mig där.
Kanske efter 20minuter så hörde jag steg komma närmare och när jag tittade upp så såg jag att det var Oscar som kom.
-Hej Vilu hur mår du? Sa Oscar försiktigt och satt sig bredvid mig.
-Jag mår bra, blev bara för mycket där inne, sa jag och log lite.
-Härligt att du mår bra, det förstår jag att du tyckte nu, sa Oscar.
-Men jag är glad att jag har dig, du piggar alltid upp mig hela tiden Oscar, sa jag och och lutade mitt huvud mot hans axel.
-Det är så vänner ska vara och finnas för varandra, sa Oscar.
Vi bara satt där och njöt av varandras närhet och jag är glad att ha Oscar i mitt liv. Det gör det så mycket bättre.
-Vad tänker du på? Sa Oscar undrande.
-Tänker faktiskt på hur glad jag är att ha dig i mitt liv.
-Aw gullig du är, är glad med för du finns i mitt liv, sa Oscar och log.
Vi satt så ett tag och helt plötsligt så kände jag Oscars läppar mot mina i en kyss, men det konstiga är att jag gillade det.
🌺Lite drama nu...😏 men rösta & kommentera vad ni tycker om detta❤️🌺
YOU ARE READING
•troublemaker• (The Fooo-Felix)
FanfictionVem är jag, jo en 15åring tjej som bor i Stockholm med min äldre bror Oscar Molander eller som han kallas för Ogge, vi bor ju självklart med våra föräldrar;) jo Ogge är med i Sveriges största pojkband The Fooo men jag har aldrig fått träffa dom andr...