•Violetta's perspektiv•
Jag vaknade av att min jobbiga bror kommer in till mitt rum och hoppar på mig när jag ligger i sängen.
"vakna nu Vilu!" Sa Ogge rakt in i mitt öra.
"Nej.. Jag vill sova mer" stönade jag fram från när jag hade huvudet i kudden.
"Okej men vill du följa med och träffa killarna så får du skynda dig för jag åker om 20minuter" sa Ogge och gick av mig.
Jag gav ifrån mig ett mummel bara den hörde jag att Ogge gick ner för trappan. Efter fem minuter så klev jag upp ur sängen och gick till badrummet, tvättade av mig lite och gick sen tillbaka till mitt rum och valde en enkel outfit.
När jag var klar med allt så tog jag min väska och gick ner till Ogge som stod i hallen med ett flin på läpparna.
"Vad är det?" Sa jag och slog till han löst på armen.
"Nej det är inget" sa Ogge och log.
Jag bara skakade på huvudet och tog på mig skorna men skippade jackan för det är varm vår/sommardag. Sen gick vi ut och Ogge gick till garaget och tog fram sin moppe och 2st hjälmar till oss.
Sen åkte vi iväg till deras studio som låg 20minuter ifrån oss, och det var en del Foooers utanför som började skrika när dom såg Ogge.Efter att han har hälsat och tagit kort så gick vi in till studion och vi hörde direkt kille röster och snart så stod 3st killar framför oss och mina ögon drogs till en kille med keps på huvudet och nog världens finaste ögon och leendet.
•Felix perspektiv•
Jag, Oscar och Omar var i studion och väntade på att Ogge skulle komma. När klockan var kvart över elva så hörde vi dörren öppnas och vi gick eller sprang rättare sagt dit. Sen så såg jag nog världens finaste tjej framför mig och hoppades inte att det inte är Ogge's flickvän, och han läste nog mina tankar.
"Tja killar! Det här är min lillasyster Violetta" sa Ogge.
"Hej jag är Oscar" sa Oscar och gav Violetta en lätt kram.
"Och jag är Omar" sa han och hoppade fram och gav en kram med.
"Så då måste jag väl vara Felix" sa jag och log och gav en kram med.
"Hej på er killar, hoppas jag inte stör er att jag följde med" sa Violetta lite osäkert.
"Haha, nej det gjorde du verkligen inte" sa Omar och log.
Vi stod där och pratade lite innan Daff kom in i rummet.
"Killar vad gör ni här? In och träna på dansen" sa Daff.
"Vi kommer" sa jag och flina mot Daff.
"Förresten jag heter Daff, är du Ogge's flickvän?" Sa Daff och där började hon skratta och det var nog det finaste skratt jag har hört.
"Haha, nej jag är Ogge's syster Violetta" sa hon och log sitt underbara leende.
"Okej men trevligt att träffas" sa Daff.
"Men killar in och träna nu" sa han sen.
Vi gick in till till danssalen och började på en gång medan Violetta satt framför spegeln.
•Violetta's perspektiv•
Wow killarna var ju riktigt bra ju, och snygga med. Men dom jag tyckte var lite snyggare var han Felix och Omar var lite snygg han med och hans bruna ögon var helt magisk.
{Det var första kapitlet av novellen och jag hoppas ni kommer gilla den! Men förlåt för lite trög start på den.. Det kommer hända mer saker längre fram;)}
YOU ARE READING
•troublemaker• (The Fooo-Felix)
FanfictionVem är jag, jo en 15åring tjej som bor i Stockholm med min äldre bror Oscar Molander eller som han kallas för Ogge, vi bor ju självklart med våra föräldrar;) jo Ogge är med i Sveriges största pojkband The Fooo men jag har aldrig fått träffa dom andr...