•Oscars perspektiv•
Jag satt på tåget till Ogge och skulle strax av den. Samtidigt så har jag Vilu i huvudet och enligt Ogges sms så blir hon med oss idag, och det gör mig inget för älskar hennes närhet. Och ja jag har känslor för henne, men vet inte hur jag ska göra för Felix gillar ju henne med och vill inte förstöra våran vänskap för vi gillar samma tjej... Men man väljer ju inte vem man blir kär i ju.
När jag stod utanför deras dörr så knackade jag på och möttes just Vilu fina leende.
-Hej Oscar! Hur mår du? Frågade hon med ett leende på sina läppar.
-Hej Vilu! Jag mår bra när jag ser dig le, sa jag och log mot henne med.
Jag såg att Vilu blev lite röd om sina kinder nu efter vad jag just sa. Men det var bara gulligt att se henne generad.
•Violettas perspektiv-innan Oscar kom•
Jag satt i soffan och slö tittade på tv med Omar & Ogge och väntade på att Oscar ska komma. Just då knackade det på dörren och så lata som dessa är så fick jag gå och öppna dörren och där mötte jag Oscar.
-Hej Oscar! Hur mår du? Sa jag med ett leende.
-Hej Vilu! Jag mår bra när jag ser dig le, sa Oscar och log tillbaka.
Och där kände jag att det hettade till på mina kinder, för hans fina ord.
Vi stod bara där och kollade på varandra i några sekunder som kändes som flera minuter och jag skulle kunna bara stå & titta på Oscar i flera timmar för han är så fin.
*Senare*
Vi alla satt i soffan och kollade på någon film som Omar valde tydligen.
Jag satt med Oscar bredvid mig och trots att jag är besviken att Felix ställde in idag så gjorde mig Oscar mig glad med bara att han log emot mig. Tillslut så lutade jag mitt huvud mot hans axel och somnade tillsslut där sen.jag vaknade sen att Oscar rörde på sig lite, jag tittade sömnigt på han med frågande ögon.
-Vi tänkte gå och lägga oss nu, sa Oscar med ett litet leende.
-Okej så du & Omar sover över idag? Sa jag undrandez
-Ja det gör vi, ingen av oss orkar åka hem, skrattade han lite.
Jag skrattade jag med lite innan jag reste mig sakta upp från soffan för att gå upp och göra mig klar för att sova.
När kag precis la mig i sängen så kom Oscar in till mitt rum.-Tänkte bara säga godnatt, sa han med sitt fina leende.
-Godnatt Oscar, sa jag och log.
-Men du Vilu får jag säga en sak som jag har tänkt på mycket nu? Sa Oscar tyst och tittade ner i golvet.
-Visst kom och sätt dig så slipper du stå & berätta det, sa jag och satt mig upp lite i sängen.
Oscar kom fram till min säng och satt sig ner utan att titta upp på mig.
-Så vad vill du säga? Sa jag undrande.
-Ehm jo det är så att jag... Ehm gillar dig mer som än vän Vilu.. Sa Oscar och tittade sakta upp mot mig.
-Jag vet inte vad jag ska säga Oscar... Sa jag förvånad.
-Förstår det, du gillar väl Felix mer ju, sa Oscar lite tyst.
-Oscar jag gillar dig, du har alltid funnit vid min sida och förstår mig väldigt bra men jag vet inte... Han jag bara säga innan jag kände Oscar läppar mot mina i en kyss och av någon anledning så kysste jag tillbaka. När jag kände hans tunga mot min läpp för att få inträde till min mun, och utan att tänka så fick han det och vi låg där i min säng och hånglade en stund tills vi drog ifrån för att få luft. Vi tittade bara chockade på varandra innan Oscar försökte resa sig upp från mig, men jag tog tag i hans arm och han stannade upp.
-Snälla ligg kvar bredvid mig Oscar, sa jag tyst.
-Visst om du vill det så, sa Oscar och drog av sig sina byxor och tröja och la sig sen bredvid mig.
-Godnatt Vilu, sa Oscar och gav mig en puss på kinden och la sin arm runt min midja.
-Godnatt Oscar, sa jag och log.
Sen så somnade jag efter en stund med Oscar arm runt mig men med Felix i huvudet...
(där kom kapitel 25!! Hoppas ni gillar den!❤️)
YOU ARE READING
•troublemaker• (The Fooo-Felix)
FanfictionVem är jag, jo en 15åring tjej som bor i Stockholm med min äldre bror Oscar Molander eller som han kallas för Ogge, vi bor ju självklart med våra föräldrar;) jo Ogge är med i Sveriges största pojkband The Fooo men jag har aldrig fått träffa dom andr...