36. Fjo!

1.7K 160 5
                                    

"Han gjorde hva?" Sa hun helt alvorligt.
"Han, fridde, liksom" sa jeg usikkert.
"Herregud!" Hvinte mamma og spratt opp i et digert smil. Mamma har liksom alltid vært venninnen min. "Hvordan var det?! Hvordan taklet han informasjonen?! Sa han at du skulle ta abort?!"
"Først og fremst, sa jeg at jeg var gravid, han sa at han skulle stå ved min side uansett hva som skjer og at han vil elske barnet like mye som han elsker meg. Han sa noe med at han takler ikke tanken på at han kanskje en dag kommer til å miste meg, så, fridde han!" Hvinte jeg. Mamma tok begge hendene mine og klemte dem litt hardt inni sine egne.
"Jeg lover deg, jeg skal stå ved din side hele tiden gjennom graviditeten din. Vi kan handle sammen, jeg kan gi deg råd, og alt muligt. Jeg elsker deg vennen min" smilte mamma og reiste seg. "Vel, skal du være med på butikken?"
"Um, ja" smilte jeg og fulgte etter mamma ut døra.

"Skal vi se, egg, mel, melk" mumlet mamma og gikk over alt. "Skal du ha noe?"
"Yoghurt tror jeg."
"Gå å finn den du vil ha da" smilte mamma. Jeg gikk bort til meieriproduktene og fant mye yoghurt. Etterpå tenkte jeg å lese litt om svangerskap og sånt. Jeg vil jo bare det beste for barnet. Men en ting jeg vet er at jeg ikke kan ha sex mens jeg er gravid.

Jeg såg på forskjellige nettsider om hvordan mat jeg bør spise for at barnet skal bli så friskt som muligt, hva jeg burde gjøre og hva jeg ikke burde gjøre.
"Alt bra babe?" Smilte Wayne og la en eske med pizza på bordet.
"Bedre enn noen gang" smilte jeg og la meg over han.
"Det er bra" smilte han og kysset meg. Så låg vi og kyssa og klina en liten stund før vi bestemte oss for å se en film. "Så, skal du på skolen imårgen?"
"Mamma sa vi skulle se hvordan formen var, så jeg vet ikke."
"Jeg har iallefall fri, så jeg er her" smilte han. Får å si det sånn ble det ikke så mye fokus på filmen, heller mer fokus på, ja, hva skal jeg si, hverandres kropper. Vi hadde på oss klær, men det var liksom litt ekstrem kosing og sånt.

"Ser ikke ut til at du skal på skolen nei" lo Wayne og kikket på klokka. "Det er allerede matpuse der."
"Shit, jeg glemte Sofie igår!"
Meg: Srry, jeg ble litt opptatt med Wayne igår, beklager for at jeg ikke tekstet deg.
Sofie: np jm❤️ Jeg skjønte egentligt det💋 Håper å se deg snart
Meg: Deg også jm💋
Okei, bra hun ikke er sur.
"Hva vil du gjøre idag da babe?"
"Sove, slappe av og kose" mumlet jeg ned i brystet til Wayne.
"Ser ut til at vi allerede gjør to av de tingene" lo Wayne og tok et hardt grept rundt meg. Ikke vondt hardt, men godt hardt. Liksom. "Blir du ikke av og til, du vet, lei av at jeg alltid sier jeg elsker deg?"
"Aldri, jeg elsker å høre deg sie det for det gjør at jeg føler meg trygg på deg og som om du mener at du faktisk gjør det" smilte jeg.
"Bra, fordi du kommer sikkert til å få høre det mye fremover" smilte han og strøk meg sakte over håret.
"Jeg elsker deg Wayne" mumlet jeg litt trøtt mot brystet hans.
"Jeg elsker deg også, veldigt mye" sukket han og kysset meg på hodet. Etter en liten stund sovnet vi vist igjen.

Jeg våknet av noen varme og våte kyss på munnen min. Og de er fra ingen ringere enn, Wayne. Men kyssene betyr like mye for hver gang.
"Du sover tungt skjønner jeg" lo han og kysset meg igjen.
"Ja jeg gjør vel det" fniste jeg og besvarte kysset hans.
"Du kommer til å bli verdens beste mor" smilte han og kysset meg på pannen.
"Bare om du er der for meg" fniste jeg og kastet meg over han.
"Always" gliste han og tok begge hendene sine bak på rumpa mi. Han kysset meg lenge og klemte hardt rundt meg. "Du klarer deg" hvisket han og klemte meg.
"Håper det" mumlet jeg mot brystet hans.

Så, mamma har ringt lærerene og jeg får privatundervising om 3 måneder. Altså, jeg skal forsette på skolen i tre måneder. Jeg har fått time hos legen om 1 uke for å skjekke barnet. Jeg får vite hvilket kjønn det er, jeg gleder meg kjempemasse! Denne reisen blir spennende å ta med Wayne. Og forresten, jeg har kommet inn på advokatskole! Jeg skippet noen trinn fordi karakterene mine er skyhøye! 5,9 i snitt er vel ikke værst. På grunn av gym så fikk jeg dårligere, men ellers har jeg 6-er i nesten alle fag, kall meg nerd om du vil. Jeg har også opprettet en blogg for å dele deler av livet mitt med andre mennesker. Det er en uke siden jeg startet med den, og har allerede 1000 lesere hver dag. Jeg blir skikkeligt glad for alle gode kommentarene om at jeg kommer til å bli en god mor og vidre.
~~~
Hvor mange votes kan vi få? Slår vi rekorden min på 73?

Mr. Badboy Saved MeWhere stories live. Discover now