37. Flytting

1.7K 87 11
                                    

Tid for ultralyd idag! Jeg er så spent! Akkurat nå sitter jeg å Wayne å venter på at legen skal rope opp navnet mitt.
"Er du Jasmin?" Spørte en lav litt lubben dame. Jeg nikket og smilte. "Det er tid for ultralyden din" smilte hun. Jeg tok tak i hånda til Wayne og fulgte etter henne. "Legg deg her du" smilte hun og pekte på en slags seng. Hun smørte på en slags gele over magen min, det kilte litt i begynnelsen. Og førte et slags apparat over hele magen min og stirret på en skjerm. "Barnet ser ut til å være hundre prosent friskt!" Smilte hun. "Og kjønnet er ganske tydligt, vil dere vite det?" Jeg såg på Wayne som nikket svakt og smilte.
"Gjerne" smilte jeg.
"En frisk liten jente" smilte hun. "Jeg skriver ut noen bilder til dere." Hun forsvant ut av rommet og kom fort tilbake med noen bilder.
"Tusen takk" smilte jeg, hun begynte å tørke av gelen.
(Bloggen)
Så, da har vi fått vite kjønnet! En frisk jente! Jeg gleder meg kjempemye! Nå er jeg ca 3 måneder på vei. Vi har vært på foreldre kurs og Wayne virker veldigt optimistisk til hele saken. Og som dere allerede vet kom jeg inn på psykologskole. Bare at fra nå av tar jeg timer på nett og med privatlærer. Jeg og Wayne har også kjøpt en nydlig leilighet med en nydlig uteplass! Jeg kommer til å trives der, vi flytter om 2 uker. Wayne jobber mye for tiden, han jobber mye overtid og jobber de dagene han har fri. Han sier han vil tjene mye penger slik at han kan ta litt mer fri når barnet kommer. Noe jeg syntes er bra. Jeg jobber hver mandag og torsdag på butikken, bare på etter middagene.

Hmm, jeg må vel ha noe her, slik at jeg kan komme på besøk. Men jeg vet ikke helt hva jeg skal ha med meg til den nye leiligheten. Det er allerede møbler der, men ikke klær osv. Jeg kastet kjapt noen klær ned i en pose og bar den ut i gangen. Sånn, 2 poser klare til å dra til den nye leiligheten.

Jeg hoppet inn i bilen og ventet til mamma skulle starte den. Hun vridde om nøkkelen og trakket på gassen.
"Er du spent?" Smilte mamma og satte blikket på veien.
"Veldigt" hvinte jeg. Leiligheten er ikke så langt unna, 10 minutter med bil. Den er litt utenfor sentrum, kanskje 0,5km eller noe. Den er i 6 etasje og har basseng på taket. Vi eier det, fordi 6 etasje er øverst. Mamma parkerte bilen og hoppet ut.
"Jeg er så spent!" Hvinte mamma. Verken jeg eller mamma har sett leiligheten. Wayne sa det var en overraskelse. Hun drog posene ut av bilen og gav den letteste til meg. Såklart. Vi gikk spente mot heisen. Det var en egen heis til leiligheten vår, vi trengte nøkkel til heisen da såklart. Jeg trippet hele veien opp. Synet som møtte meg sjokkerte meg. Høyt under taket, en diger lyskrone. Hvitt pelsteppe på gulvet og en hvit, stor, fin skin sofa. Alt var for det meste hvitt. Jeg listet meg vidre mot kjøkkenet. Det var skikkeligt stort med svart interiør og hvite vegger. Jeg løp vidre mot en trapp med tre trinn og inn en dør. Et rosa soverom med feer på veggene og masse leker. Helt perfekt! Jeg kjente tårer strømme på. På rommet vedsiden av var det en diger tv og små lys i taket. Sengen var uendligt stor og rød. Det var et vindu som dekket en hel vegg med utsikt over havet. Nesten dør var det et stort bad med, alt! Jeg kan ikke vente med å se taket! Jeg løp opp en stor trapp og kom inn i en koslig peisstue på taket. Bassenget var stort! Herregud! Jeg kommer til å elske meg her!

"Nå? Liker du det?" Gliste Wayne og holdt meg inntil han.
"Liker det?! Kødder du?! JEG ELSKER DET!" Ropte jeg oppgiret.
"Like mye som du elsker meg?" Flirte han.
"Såklart din tulling" lo jeg og rufset han i håret.

Mr. Badboy Saved MeWhere stories live. Discover now