Deel 1

251 11 0
                                    

Pov Milan
Het is vandaag een jaar geleden dat mijn moeder overleden is. Ze is overleden aan een ernstig auto-ongeluk. Mijn vader en ik waren thuis toen het gebeurde. Sinds toen is hij heel veel gaan drinken. Hij werd wel eens geweld dadig maar heeft mij nog nooit geslagen. Soms ben ik wel bang voor hem maar dan ga ik gewoon naar mijn kamer. Nu eet ik snel mijn ontbijt en ga naar school. Het is de laatste schooldag. Na de zomervakantie ga ik naar de middelbare, daar heb ik echt super veel zin in. Als ik mijn ontbijt op heb spring ik om mijn fiets en rijd naar school.

Ik loop niet veel later het lokaal in en ga zitten in mijn groepje. Mijn beste vriend Tom zit naast mij. Volgend jaar komen we ook bij elkaar in de klas! Ik klets wat met Tom als de juf binnen komt. "Nou milan, we hebben en verassing voor jou" zegt de juf. Ik kijk haar niet begrijpend aan. "We hebben laatst een filmpje van jou dat je aan het zingen bent naar The Voice Kids gestuurd, en je bent door!!" Roept ze. De hele klas begint te klappen. Ik weet niet wat me overkomt. De juf komt aanlopen met een envelop die ik mee naar huis moet nemen. Wouw ik ben echt door. Ik weet alleen niet zo goed of ik dat wel wil. Ik moet alles aan mijn vader vragen die toch altijd dronken is.

De schooldag is snel verlopen. Ik fiets naar huis waar ik me vader tref. "Hoe was het" vraagt hij een beetje boos. "Goed, ik doe mee aan the voice kids" zeg ik snel bang voor zijn reactie. "Je doet wat!" Schreeuwt hij terwijl hij dreigend op me af loopt. "Uh" stammel ik. "Dus jij doet mee aan the voice kids" zegt hij rustiger. Ik knik. Ik draaide me om en wou weg lopen. "Hier blijven jij!" Zegt hij terwijl hij ruw mijn arm pakt. "Au!" Roep ik. "Niet zo aanstellen" zegt hij terwijl hij me in mijn gezicht slaat. Snel pak ik me spullen en ga weer weg zo ver mogelijk!

Na een paar minuten fietsen kom ik aan in het park. Ik ga op een bankje zitten en bel mijn tante.

(T: tante - M: milan)

T: hoi milan
m: hoi
T: waarom bel je?
M: uh, mag ik vanacht bij jou slapen?
T: tuurlijk, fiets je naar mij toe?
M: ja, ik kom er zo aan, tot zo!
T: tot zo!

Ik hang op en fiets snel naar mijn tante. Ik woon in Hilversum, mijn tante ook. Ook hoorde ik dat Ilse daar ook woont, je weet wel DE Ilse Delang. Als ik bij mijn tante aan kom begin ik meteen te huilen. Ik weet dat een jongen bijna nooit huilt maar mijn eigen vader heeft me gewoon geslagen.. Ik vertel het hele verhaal aan mijn tante. Ze schrikt ervan. "Wil je dat ik met hem ga praten" zegt ze. "Dat heeft geen zin, hij drinkt altijd!" Zeg ik. "Als dat noet werkt, dan geef ik hem aan bij de politie! Dit hoort niet Milan!" Zegt ze. Ik knik. Ze pakt de telefoon en belt mijn vader.

Na 10 minuten komt ze de kamer weer inlopen. "En?" Vraag ik. "Hij was niet echt onder de indruk" zegt ze. Ik knik. Ik wist dat het hem niks uit maakte dat hij mij heeft geslagen! "Voor de voice moet ik een bevestiging van mijn ouders hebben en die gaat me vader never nooit niet geven" zeg ik teleurgesteld. "Weet je wat! Jij blijft gewoon bij mij in huis, totdat je vader weer normaal doet! Ik ga die bevestiging voor je schrijven en breng je er ook naar toe!" Zegt ze lief. Ik bedank haar wel 1000 keer. Ik geef haar een knuffel en loop naar de logeerkamer. Mijn tante is de zus van mijn moeder. Ik mog altijd bij haar komen als er iets was. Ze heeft me enorm geholpen toen me moeder overleed. Ik was toen 11 jaar. Nu ben ik 12 en klaar om naar de middelbare te gaan. Mijn tante heeft geen man. Ze is 4 jaar geleden gescheiden van een man, hij bedroog haar. Verder heeft ze ook geen kinderen, ze ziet mij een beetje als haar kind. Ik poets mijn tanden en trek mijn kleren uit. Ik ga in me onderbroek in bed liggen aangezien ik geen pyjama en andere kleren heb mee genomen. Ik blijf maar denken aan the voice kids. Welk lied ik ga zingen, als ze omdraaien welke coach ik dan kies. Ik had gelezen dat dit jaar Marco, Ilse en Ali de coaches zijn. Ik zit heel erg te denken om Ilse te kiezen. Ik weet niet waarom maar ze ziet er zo vriendelijk uit, en aardig. Maar misschien kan ik met Marco of Ali verder komen. Nouja eerst maar oefenen en hopen dat ik door de blind auditions heen kom!

The story of Milan (TVK)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu