Pov Milan
Het is maandag, dat betekend dat ik weer naar school moet. Het is de eerste schooldag nadat ik the voice kids heb gewonnen. Die dag daarna was ik meteen naar het graf van mijn moeder gegaan. Ik heb mensen van mij foto's zien maken toen ik daar zat. Maar ik heb het genegeerd, ik wou gewoon wat tijd met mijn moeder.Ik kom aan op school waar ik meteen door iedereen word gefeliciteerd! Echt leuk! Ik loop samen met cas en tom de school in door naar het juiste lokaal. We gaan op onze plaats zitten en wachten tot de docent er is. Aankomende woensdag moet ik samen met ilse naar RTL boulevard. Donderdag naar zapp live. The voice kids winnen is echt het beste wat me ooit is overkomen! De docent komt het lokaal binnen en ook hij feliciteerd mij. We beginnen met de les geschiedenis. Daar heb ik zo'n hekel aan maarja.
Eindelijk gaat de laatste schoolbel. Ik loop naar mijn kluisje en haal mijn spullen eruit. Vanavond is het ouderavond. Ik moet dan op gesprek bij mijn mentor en wiskunde lerares omdat ik daar heel slecht in ben. Ik sta gemiddeld een 4 voor wiskunde.... Ik fiets naar het tehuis. De foto met mij en Ilse stond inderdaad de dag na de finale in de krant. Ik heb opeens ziek veel volgers op insta en twitter. Er zijn super veel fan accountd van mij, best gaaf. Ook zijn er accounts die doen als of ze mij zijn en dat is vrij irritant. Maarja ik ben nu blijkbaar een bekend persoon. Gelukkig herkennen veel mensen mij op straat niet dus dat scheelt weer. Als ik aankom bij het tehuis zie ik een auto staan die ik maar al te goed herken. Het is de auto van Ilse en Bart. Ik vraag me af wat ze hier doen. Ik dump mijn fiets en loop naar binnen. Meteen loop ik door naar mijn kamer waar ik mijn tas dump en mijn agenda pak om te kijken of ik huiswerk heb. Niet dat ik het ga maken, misschien een deel maar echt niet alles, dat is gewoon zonde van mijn tijd. Ik heb dus huiswerk voor wiskunde, daar loop ik al bijna 2 opdrachten bij achter. Voor engels en voor geschiedenis ook nog wat. Ook heb ik blijkbaar een proefwerk morgen van nederlands dus dat hoef ik niet te leren! Heerlijk! Voordat ik wat van mijn huiswerk ga maken loop ik naar beneden. Pak een glas drinken en een koekje en plof op de bank. Ik pak mijn telefoon en kijk waar ik nu weer in foto's ben getagt of wat dan ook. Het valt me op dat sommige mensen echt hele persoonlijke dingen over mij plaatsen maar hoe ze daar dan aankomen geen idee. Er komen foto's voorbij dat ik bij het graf van mijn moeder zit, dat maakt me meteen verdrietig. Snel drink ik mijn drinken op en loop ik naar mijn kamer. Nu heb ik al helemaal geen zin meer om mijn huiswerk te maken daar ben ik veel te verdrietig voor. Ik hoef niet te huilen maar het blijft gewoon door mijn hoofd spoken hoe erg ik mijn moeder mis. Ik ga op mijn bed liggen en sluit mijn ogen.
Pov Ilse
ik zit al een tijdje op het kantoor van mevrouw Johansson. Ik wacht namelijk op Milan. Ik wil hem een beetje voorbereiden op de vragen die ze hem kunnen gaan stellen. Ik wil niet dat hij daar zit en geen idee heeft wat hij moet zeggen. Ik zit hier echt met een dubbel gevoel. Mijn ene kant zegt dat ik Milan gewoon moet adopteren en mee naar huis moet nemen maar mijn andere kant zegt dat ik het niet moet doen, dat het dan verdacht word dat hij the voice kids heeft gewonnen. Ik zucht nog een keer en op dat moment komt mevrouw Johansson weer binnen. "Andere kinderen hebben milan al gezien, hij is waarschijnlijk op zijn kamer" zegt ze. Ik knik. "Zal ik u brengen of moet ik milan even halen" vraagt ze. "breng me maar naar zijn kamer" zeg ik. Ze knikt. Ze staat op en wijst mij de weg naar zijn kamer. Als ik er ben loop ze weer weg. Ik klop maar krijg geen reactie. Ik klop nog een keer, maar weer geen reactie.
JE LEEST
The story of Milan (TVK)
RandomIn dit verhaal gaat Milan door zware periodes. Hij word opgegeven door zijn klas voor de Voice Kids. Je kunt het verhaal eigenlijk gewoon maar beter gaan lezen:)