Deel 10

168 13 0
                                    

- de dag van de battles -

Pov Milan
Ik sla mijn wekker uit en pak schone kleren uit mijn kast. Ik loop naar de grote badkamer waar ik ga douchen. Ik was me haar en daarna trek ik mijn schone kleren weer aan. Vandaag is de dag! Ik ben super zenuwachtig. Als ik de battles overleef moet ik ook nog door de sing-off. Ik hoop zo dat ik door kan naar de finale! Ik loop naar beneden en ga naast de ander kinder zitten aan de ontbijt tafel. Ik pak 2 broodjes en smeer ze met kaas. Na een tijdje heb ik mijn ontbijt op en begin ik echt heel zenuwachtig te worden! Ik moet er om 15:00 uur zijn voor wat voorbereidingen enzo. Het is nu 11.15 dus dat duurt nog wel even. Ik loop naar Cas. "Hey zin om mee naar mijn kamer te gaan" vraagt cas. "Is goed" antwoord ik. Als we op zijn kamer aan komen ploffen we op zijn bed. "Wil je vanavond trouwens met julia mee naar de battles?" Vraag ik. "Leuk!" Antwoord hij. Ik knik. Ik heb tom ook al gesproken en die Zou ook komen zei hij.

Ik stap samen met Cas en julia in de auto ik voorin en cas achterin. Als we aankomen bij de studio zie ik tom al staan. We lopen naar hem toe. Met zn alle lopen we naar binnen. Ik meld me weer aan en word dan door gestuurd naar de kamer waar ik elke keer heen moet. Julia, cas en tom mogen niet mee dus die moet ik hier helaas achter laten. Ik loop naar de kamer waar ik al bijna iedereen zie zitten. Niet heel veel later komt ook Ilse binnen lopen en begint ze met een praatje. "We gaan zo nog even alles doornemen wie wanneer het podium op moet en welke kleren die gaat dragen. De volgorde weten jullie al als het goed" zegt ze. We knikken. Mijn groepje is als derde aan de beurt. Ik vind het echt jammer dat dadelijk 1 van mijn eerste vrienden hier weg moet of ik zelf. Maarja het leven is niet altijd leuk of eerlijk. Ik ben wel echt bang dat ik weg moet... Met oefenen ging het bij hun allemaal zoveel beter! Ilse heeft vertrouwen in ons groepje dat het een mooie en goede battle word. Ik hoop het want ik ben echt zenuwachtig.

De eerste battle is net begonnen. Mijn groepje word geroepen voor de kleding en make-up. We lopen achter de vrouw aan naar een kleedkamer. Ik krijg een wit blousje met zwart jasje er overheen en een spijkerbroek. De rest krijgt ook iets aan met de tinten zwart en wit. Als we na een kwartiertje helemaal omgekleed zijn lopen we door naar de make-up. Ik ga op een stoel zitten en laat die mensen doen wat ze doen moesten. Waarom zou een jongen in hemelsnaam make-up op moeten maar oke. Als ze klaar zijn met mij loop ik terug naar de ruimte waar de rest ook zit. De eerste is net afgelopen. Ik zie Lise heel blij en de andere twee wat minder. Lise is dus door. Ik hoor dat ze de tweede battle aan het omroepen zijn. Als deze afgelopen is ben ik. Ik ben zo zenuwachtig! Gewoon doen wat je altijd doet. Dat zei julia eigenlijk altijd tegen mij. Als hun battle bijna afgelopen is moeten Boaz, martijn en ik mee naar bepaald plaatsen lopen. Hij begint met het omroepen van Boaz. "De tweede is Milan Verhoeven, hij heeft een moeilijke tijd achter de rug maar, ik weet zeker dat deze jongen een hart van goud heeft! Hier is Milan!" Word er om geroepen. Ik loop de trap af, geef mensen een highfive en sta dan naast Boaz op het podium. Als ook martijn is om geroepen gaan we goed staan en start de muziek!

Het liedje is net afgelopen als we wachten op het commentaar van de jury. Bij mij ging het echt super goed! Nu maar hopen dat de jury dat ook vond. "Ik wil beginnen met boaz, je straalt veel enthusiasme uit, en dat is goed om te zien!" Zegt Ali. "Milan en martijn jullie waren erg goed! Maar ik zou voor Boaz gaan" zegt ali. Ik baal als een stekker, maarja ali heeft er niks over te zeggen. "Ik vond het juist andersom" zegt marco meer tegen ali dan tegen ons. "Ik vind dat Milan veel enthusiasme uitsraalde en je hebt ook nog eens een prachtige stem" zegt marco tegen mij. "Dank u wel" zeg ik. "Martijn en boaz, waren zeker net zo goed als milan maar bij hun mistte ik gewoon soms iets dus mijn stem gaat naar Milan" zegt Marco. "Dank u wel!" Zeg ik nog een keer. Nu is het de beurt aan Ilse. De beslissende beslissing. "Ik vond jullie alle drie geweldig! En zoals marco al zei 'bij martijn en boaz mistte ik ook iets, jullie deden het geweldig maar mijn stem gaat naar Milan" zegt ze. Ik sla mijn handen voor mijn mond. Ik ben echt door. Wouw. "Dank u wel" zeg ik zo blij terwijl ik naar ilse toe loop. Ze geeft mij een knuffel en loopt daarna door naar martijn en boaz die minder blij kijken. Ik geef marco en ali een hand en loop dan door naar julia, cas en tom.

The story of Milan (TVK)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu