Pov Milan
Vandaag is de dag. Mijn vader miste mij niet eens hij heeft helemaal niet meer gebeld ofzo. Ik heb al me spullen opgehaald maar toen was hij er niet. "Milan, kom je ontbijten" roept mijn tante. "Ja kom eraan!" Roep ik terug. Snel trek ik een shirt aan en loop naar beneden. Ik ga aan tafel zitten en begin aan mijn ontbijt. "Hoelaat is tom hier?" Vraagt ze. "Uh over een half uurtje" zeg ik. Tom gaat mee naar de blindouditions.We zijn net aangkomen bij de studio in Hilversum. We lopen naar binnen waar we naar de bali lopen. "En wat is jouw naam?" Zegt de vrouw achter de bali. "Milan verhoeven" zeg ik. "En je geboorte datum" vraagt ze. "07-03-03" zeg ik. "Oke hier is je nummer, je bent ongeveer over een uurtje" zegt ze. "Oke dank u" zeg ik. Samen met Tom en mijn tante loop ik richting banken waar ook een tafel staat met flesjes water, limonade en nog veel meer. Ik pak een flesje water en ga weer op de banken zitten. Niet veel later komt Wendy van Dijk eraan lopen. "Zo en wie ben jij?" Vraagt ze als ze tegenover ons zit. "Milan verhoeven" antwoord ik. "En u bent zijn moeder?" Vraagt ze aan mijn tante. "Nee, dat is mijn tante" zeg ik snel. Ze knikt. "En dat is mijn beste vriend Tom" zeg ik er achter aan. "En je vader?" Vraagt ze. "Oh die is er niet" antwoord ik koel. "Oh moet hij werken" vraagt ze. Waarom vraagt ze zo veel... "Nee, ik heb geen idee waar hij nu is" zeg ik met tranen in mijn ogen. "Oh het spijt me" zegt ze snel. Ik knik dat het niet uit maakt. Ze loopt na een tijdje weg op naar de volgende.
"Je mag" zegt wendy. Ik knik en loop het podium op. De muziek gaat aan. JIk ben super zenuwachtig.
"I'm clumsy,
And my head's a mess,
Cause you got me growing taller everyday,
We're giants in a little man's world,
My heart is pumping up so big that it could burst.Been trying so hard not to let it show
But you got me feeling like
I'm stepping on buildings, cars and boats
I swear I could touch the skyHet refrein is afgelopen en opeens draaien ze all 3 tegelijk om! Ik ben zo blij. Ik zing verder en al snel ben ik klaar. Ik sta helemaal te glimlachen op het podium zo blij ben ik! Ik krijg een staade ovatie van de coaches en het publiek! Kan deze dag nog beter!
Na 2 minuten is het eindelijk helemaal stil. "Wauw, dat was echt waanzinnig" zegt marco. "Dank u wel!" Zeg ik met een big smile. Ik krijg nog veel meer positief commentaar. "Dan mag je nu kiezen" zegt ali met lach. "Uh, ik kies voor Ilse" zegt ik. Ilse komt op me afrennen en geeft me een knuffel. Ik loop nog even langs marco en ali en geef hun een hand. Snel loop ik naar mijn tante en tom. Ik geef mijn tante een knuffel en samen lopen we dan naar de hal waar we binnen kwamen. "Omg! Zo vet" zegt tom. "Ja ben zo blij!" Zeg ik. Mijn tante geeft me nog een knuffel. "Zullen we lekker bij een pannenkoeken restaurant gaan eten?" Vraagt mijn tante. "Ja!" Roepen tom en ik snel. We lopen snel naar de auto en rijden naar het restaurant.
JE LEEST
The story of Milan (TVK)
AléatoireIn dit verhaal gaat Milan door zware periodes. Hij word opgegeven door zijn klas voor de Voice Kids. Je kunt het verhaal eigenlijk gewoon maar beter gaan lezen:)