Deel 19

153 12 1
                                    

- 2 maanden verder -

Pov milan
Het is de eerste dag van de herfst vakantie. Iedereen is op vakantie en ik zit hier in het tehuis niks te doen. We konden kiezen of schaatsen in een hal of skieen/ snowboarden in een binnen hal. Ik heb gekozen voor snowboarden in een binnen hal. Ik ben gek op snowboarden! Eva gaat ook mee snowboarden. Eva zit pas net in het tehuis, haar ouders zijn omgekomen bij een auto ongeluk. We zijn nu erg goede vrienden en doen bijna alles samen! Er is ook nog een jongen, Stan. Hij gaat schaatsen. Stan en ik zijn ook erg goede vrienden. Hij zit al veel langer dan mij in het tehuis maar ik trok nooit echt met hem op. Maar opeens was er een bepaalde klik tussen ons dus nu zijn we vrienden. Over twee dagen is het woensdag en dan gaan we snowboarden. Stan gaat dan schaatsen.

Pov ilse
Ik heb nog een keer met bart gepraat en hij vind het best een goed idee om milan te adopteren. Ik vertelde hem hoe ik me voel als ik met hem ben. Het voelt zo vertrouwd. Hij verdiend een veel beter leven dan dit. En dat leven kunnen Bart en ik hem geven. Ik had toen meteen het tehuis gebeld met de mededeling dag wij milan willen adopteren. Bart zei dat we dat beter pas in de herfst vakantie kunnen doen. Anders gaan mensen rare dingen denken over de voice kids. Dus in de herfstvakantie gaan bart en ik hem ophalen. De vrouw van het tehuis vertelde dat ze woensdag gaan snowboarden dus of we het na het snowboarden wouden doen. Dat vonden we goed dus nu gaan bart en ik hem donderdag samen ophalen. In het weekend heb ik wel een optreden maar dat zien we dan wel weer.

-woensdag -

Pov Milan
We stappen net de bus in op weg naar de binnenhal. Ik ga naast Eva zitten. Het is een lange bus reis, maar het is wel heel gezellig! "mis jij je moeder" vraagt eva na een tijdje. "Ja heel erg" zeg ik. "Mis jij je ouders" vraag ik. Ze knikt. Ik had haar alles verteld over mijn ouders. Dus ze wist dat ik een hekel aan mijn vader heb. Gelukkig heeft hij levenslang dus hoef ik hem nooit meer tezien.

We zijn eindelijk bij de binnenhal. We lopen meteen door naar de ruimte waar je skies en snowboards kunt huren. We hebben wel allemaal eigen kleding. Eva en ik lopen naar de schoenen. We vragen onze maat en trekken ze niet vee later aan. Daarna lopen we door naar de boarden. We krijgen een snowboard en een helm en lopen dan samen met de rest weer naar boven. Eva, ik en nog een paar andere doen snowboarden maar de meeste gaan skieen. Onder aan de berg trekken we onze boarden aan doen onze helm op. We gaan naar de eerste lift en wachten tot we aan de beurt zijn. Als we boven zijn steppen we naar de linker afdaling. We maken onze snowboarden ook aan onze andere voeten vast en gaan dan van de berg af.

Het is 14:00 uur en we zitten nu even lekker met zn alle in het restaurant. Ik heb een warme chocomel met slagroom. Dat vind ik echt heerlijk! We krijgen zo ook allemaal een tosti en dan gaan we weer verder snowboarden. Na de heerlijke chocomel en de tosti staan eva en ik weer boven aan de berg. Ik snowboard naar beneden en wacht onder aan de berg op eva. Ik ga snel een beetje aan de kant als ik zie dat een man recht op mij af komt met zijn skies. Hij valt en zijn skies komen hard op mij af. Ik voel een klap op mijn been. Ik hoor iets breken en schreeuw het dan uit van de pijn.

The story of Milan (TVK)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu