Pov ilse
Ik zit op mijn bed te kijken naar de foto van mij en milan. Het is de foto van the voice kids, toen hij de finale won. Ik heb die foto aflaten drukken en in laten lijsten. "Ilse, kun je toch even helpen" hoor ik milan roepen. "Kom eraan" roep ik terug. Ik open de deur en loop de badkamer in waar ik milan alleen nog met zijn broek aan tref. "Ik krijg mijn broek niet uit" zegt hij. Ik help hem met zijn broek uit doen. Hij zegt dat het nu wel weer verder lukt dus loop ik de badkamer uit en loop naar beneden. Ik plof bij bart op de bank en ga lekker tegen hem aan liggen. "We hebben hem weer een toekomst gegeven" zegt bart trots. Ik knik. "Hij heeft wel hulp nodig, hij heeft dat van zijn ouders nog niet verwerkt.." Zeg ik tegen bart. Hij knikt. "We moeten alles wel even door elkaar schoppen, we moeten milan naar school brengen en ophalen" zegt bart. Ik knik.-die ochtend-
Pov milan
Ik word wakker en bedenk me dat ik naar school moet. Ik kijk op mijn wekker. 06:45 kut ben nu al wakker. Had nog een half uur kunnen slapen. Ik probeer mijn kleren te pakken die naast mijn bed liggen. Als ik ze te pakken heb, probeer ik me uit te kleden. Wat redelijk goed gaat. Ik kleed me om en kijk weer op de wekker. 07:00 uur. Ik klim uit bed en probeer in mijn rolstoel te komen. Het lukt niet. Ik pak mijn telefoon en ga spelletjes doen, totdat ilse of bart eindelijk wakker is. Een half uur later gaat voorzichtig mijn deur open. "Goedemorgen" zegt bart. "Goedemorgen" antwoord ik. Bart tilt mij op en neemt mij mee naar beneden waar hij mij op de bank neer legt. Niet veel later hoor ik ilse met de rolstoel naar beneden lopen. Ik krijg een lekker ontbijtje en eet dat op.Ik zit in de auto samen met ilse. Ze brengt mij naar school loopt mee naar binnen om te regelen dat ik de lift mag gebruiken en gaat dan naar haar werk. Bart gaat nu meteen naar het werk. Ze pakt de rolstoel uit de auto en zet hem naast mijn deur neer. Ze helpt me in de rolstoel en gaan dan richting in gang. Het is pas 8:00 uur dus gelukkig zijn er nog niet zo veel leerlingen. De leerlingen die er wel zijn staan allemaal met hun telefoon, ik vermoed foto's te maken. We gaan snel naar binnen waar we ook raar worden aangekeken door de congierge. "Milan heeft zijn been gebroken, zou hij gebruik van de lift mogen maken" vraagt ilse. "Ja dat kan dan moet u alleen wel 10 euro borg betalen, die krijgt u weer terug als hij de lift niet meer nodig heeft" zegt hij. Ilse knikt en geeft hem 10 euro. Ze zegt mij gedag en loopt dan snel terug naar de auto. "Dus dat is nu echt je moeder" zeggen tom en cas die aankomen lopen. "Ja, raar he" zeg ik. "Wel vet hoor, je moeder is gewoon een bn'er" zegt tom. Ik lach. Ik weet dat ze het goed bedoelen, maar ik kan er gewoon nog niet aanwennen dat ik opeens een nieuwe moeder heb. Mijn achternaam is veranderd maar dat zegt niet dat ik mijn echt moeder zo maar kan vergeten. Ik zit bij tom en cas in de klas dus ga samen met hun naar de eerste les. Ik ga met mijn rolstoel achter de tafel zitten en probeer me te concentreren.
Als eindelijk ons laatste les uur is afgelopen gaan we naar de kluisjes. Ik word tegen gehouden bij de deur door mijn mentor. "Zou ii jou nog even kunnen spreken" vraagt ze. Ik knik. Ik rol weer terug het lokaal in en wacht to ze iets gaat zeggen. "Ik hoorde van al jou veranderingen afgelopen week, nieuwe achternaam, nieuwe ouders en een nieuw huis" zegt ze. Ik knik. "Hoe weet u dat, er staat hier nog niks in de systemen" zeg ik. "Dat word vandaag allemaal veranderd" zegt ze. Weer knik ik. "En de rest stond vanochtend in de krant" zegt ze. "Echt?" Vraag ik. "Ja anders had ik het noet geweten" zegt ze. Ik knik. "Maar ik wil eigenlijk een afspraak met jou ouders maken, om ze een beetje in te lichten enzo" zegt ze. "Weer knik ik. "Ik zou vragen of ze u willen bellen vanavond" zeg ik. Mijn mentor knikt en gebaart dan dat ik kan gaan.
Pov ilse
Bart is net Milan ophalen, ik pak mijn spullen en ga ook naar huis. Als ik thuis aankom zie ik de auto van bart nog niet, die zijn er dus nog niet. Ik had het nieuw gisteravond de deur uit gedaan. Zo snel mogelijk. Ik krijg veel reacties op het gelezen nieuws. Vooral heel veel over the voice kids. Ik krijg ook een mail van Humberto Tan of ik volgende week maandag samen met Milan naar RTL Late night wil komen. Ik mail hem terug dat het kan. Ik krijg meteen de hele planning te zien en hoelaat ik aanwezig moet zijn.
JE LEEST
The story of Milan (TVK)
RandomIn dit verhaal gaat Milan door zware periodes. Hij word opgegeven door zijn klas voor de Voice Kids. Je kunt het verhaal eigenlijk gewoon maar beter gaan lezen:)