Pov Milan
Ik word wakker en kijk om me heen. Ik lig weer in mijn eigen kamer. Ik zie ook Ilse en bart slapen. Ilse ligt met haar hoofd op bart zijn schouder. Het ziet erg echt lief uit. Ik kijk onder de deken naar mijn been. Hij is gegipst. Het is gewoon saai wit gips. Ik kijk op de klok en zie dat het pas 06;00 uur is. Ik sluit mijn ogen en probeer nog even te gaan slapen.Na een tijdje word ik wakker van Ilse en Bart die aan het praten zijn met dr Hendriks. "Hij blijft een tot zondag in het ziekenhuis, gewoon voor controle. Zondag voordat hij gaat vervangen we zijn gips en krijgt hij gips die er pas over 6 weken weer af mag" zegt dr hendriks. "En als het dan niet goed geheeld is?" Vraagt ilse. "Dan krijgt hij nog 2 weken extra gips" antwoord ze. "En het lopen verder daarna?" Vraagt bart. "Hij krijgt 2x per week fysio en hij begint met lopen met krukken" zegt ze. Ik zie bart knikken. "Goedemorgen" zegt ilse als ze ziet dat ik wakker ben. "Moet ik hier nog tot zondag liggen" zeg ik verbaasd. "Ja, voor controle" zegt ze. Ik knik. "Milan, ik ga zo even je spullen ophalen in het tehuis, moet ik alles uit je kamer mee nemen" vraagt bart. Ik geef hem een kort uitleg over wat ik allemaal moet hebben en dan loopt hij weg.
"Milan, heb jij hulp gekregen toen je hoorde dat je ouders overleden waren" vraagt ilse na een tijdje. "Hoe bedoel je" vraag ik. "Of je met iemand hebt gepraat over jou verleden" verduidelijkt ze zich. Natuurlijk wist ik wat ze bedoelde maar daar wil ik niet over praten. "Nee niet nodig" zeg ik. Ze komt op de rand van mijn bed zitten en kijkt me aan. "Wil je met mij praten" vraagt ze. "Nee, ik wil het er niet over hebben" zeg ik. "Oke, zou ik iets te eten voor ons halen" zegt ze. "Doe maar een croissantje en een warme chocomel met slagroom!" Zeg ik. Dat vind ik echt heerlijk! "Ik ga kijken of ze het hebben" zegt ze lachend. Ze staat op en loopt naar de kantine/ restaurant.
Als ze terug is, gaat ze weer naast mij op bed zitten en zet het dienblad met eten voor me neer. "Wat heb jij" vraag ik. "Een tosti en thee" zegt ze. Ik haal de deksel van het dienblad af en zie inderdaad de 4 dingen staan. "Lekker" zeg ik, als ik een slok van mijn warme chocomel heb genomen. Eerst eet ik de slagroom er van af en dan drink ik de chocomel. Ik pak mijn croissantje en eet die op. "Mag ik vragen of eva en stan zo even komen" vraag ik. "Ja tuurlijk" antwoord ze. Ik pak mijn telefoon en vraag aan stan en eva of ze langs willen komen. Al snel heb ik een reactie dat ze er aankomen.
Pov ilse
Milan zit lekker met eva en stan te kletsen. Bart heeft de spullen al naar huis gebracht. We hebben een tweepersoons bed, een nieuw bureau en een kleding kast voor milan gekocht. We hebben zijn kamer natuurlijk leuk ingericht en kleine spulletjes er aan toe gevoegd. De kleuren van zijn kamer zijn blauw en wit dat vond hij mooi. Het is echt mooi geworden.
JE LEEST
The story of Milan (TVK)
RandomIn dit verhaal gaat Milan door zware periodes. Hij word opgegeven door zijn klas voor de Voice Kids. Je kunt het verhaal eigenlijk gewoon maar beter gaan lezen:)