Hoofdstuk 4:
De groene bladeren begonnen harder heen en weer te waaien. De donkere lucht was een waarschuwing voor de komende storm. Buiten miezerde het al.
De klok tikte langzaam verder in het huis. Tessa zat stilletjes in de hoek van de bank. Een wit dekentje over haar heen getrokken. Een glas thee in de vensterbank. Geen televisie aan, geen lampen aan.
Het was rustig in het huis van Tessa en Arjan. Het hoofd van Tessa draaide, tot groot ongemak, overuren. Het liep al tegen twaalven aan, maar nog geen enkel spoor van Arjan. De normaal zo keurige jongen was niet thuis gekomen, en had nog helemaal niets van zichzelf laten horen.
Argwanend staarden haar ogen uit het raam. Het speeltuintje in de verte was leeg. Normaliteit zouden hier nog hangjongeren zijn. Tessa was bang geworden voor de mensen, waardoor Arjan altijd met haar mee moest als ze in de avond boodschappen moest doen.
Sorry! Ik heb een bedrijfsborrel. Het gaat laat worden. X Arjan
Het fatsoen om te reageren op al haar berichten en telefoontjes had hij niet. Hij liet dit nietszeggende berichtje achter.
Een normale bedrijfsborrel op het werk van Arjan werd al weken van te voren geplant. Omdat de mensen die er werkten meestal thuis een gezin hadden, waar ze liever de rest van de avond tijd mee doorbrachten. Gelukkig waren Tessa en Arjan nog niet begonnen aan kinderen, zij wouden eerst een carrière maken en zorgen voor een stabiele thuissituatie voor de kinderen.
Het was vreemd, vond Tessa. Hij had op z'n minst eerder op de avond iets van zich kunnen laten horen. Niet nu ze zeker al een uur voor het raam op hem aan het wachten was.
-
Het was alweer het vijfde glas thee waar Tessa aan nipte. Nog steeds met het uitzicht op het speeltuintje tuurde ze naar buiten. De klok had een paar minuten terug drie uur aangeslagen. Maar Tessa had nog geen behoefte gehad aan haar bed. Het was dan wel weekend, maar dat betekende niet dat Arjan zonder overleg niet thuis kon komen.
Even sloot Tessa haar ogen, om de rust te laten wederkeren. Haar oogleden voelden zwaarder aan dan dat ze zelf voorzien had. Misschien was het toch wel tijd om naar bed te gaan. Maar dan kon ze niet met eigen ogen zien hoe Arjan er aan toe was.
Een besluiteloze Tessa stond op van de bank. Ze had er de laatste paar uur doorgebracht, waardoor het er nu lekker warm was.
Moeizaam stapte ze de woonkamer uit. Haar telefoon had ze in haar linkerhand geklemd. De eerste paar treden gingen langzaam, omdat Tessa het liefst weer terugkeerde naar de bank, om te wachten op Arjan.
Bij de laatste trede hoorde Tessa luidruchtig geritsel in het slot. Arjan was thuisgekomen. Gehaast liep ze naar beneden. Ze nam plaats op de onderste trede en wachtte tot hij het huis binnenstapte.
Een nog fris gezicht kwam binnengelopen. Zijn schoudertas leunde op zijn schouder, alsof hij net van zijn werk af kwam. Iets beviel Tessa niet. De glinstering in zijn ogen. Hij had duidelijk nog niet door dat Tessa op de trap aan het wachten was.
'Oh jeeh, Tessie je liet me schrikken,' Arjan deed een flinke stap naar achteren, toen hij de schim op de de trap zag zitten.
Arjan deed een poging om de schade te herstellen door haar in een knuffel te trekken. Tessa had nog geen woord met hem gewisseld sinds hij binnen was.
Tessa liet haar hoofd in zijn nek rusten. Een onbekend vrouwengeurtje drong haar neus binnen. Het was in ieder geval niet eentje uit haar collectie. Die overigens maar uit drie parfums bestond.
Geschrokken keek Tessa op. De rustige blik die ze net nog op haar gezicht had verraadde boekdelen. Ze was woedend, maar ze had nog niet genoeg bewijs om hem er van te beschuldigen van vreemdgaan.
JE LEEST
Achterom
FanfictionFotografe Tessa van Kammen werkt al jaren voor het Amsterdamse fotografie bedrijf TY Fotografie. Ze zou graag ontdekt worden door het grote publiek, en een echte fotografe worden. Maar haar carrière wil niet opgang komen. Haar collega, top-fotograa...