16

1.1K 48 4
                                    

Hoofdstuk 16:

Met een glimlach op het gezicht van Tessa werd ze wakker in Willemstad.

'Viktor! Wordt je wakker,' fluisterde Tessa in zijn oor.

'Uhm, liefje. Ik lag net zo lekker,' kreunde Viktor terwijl hij zich omdraaide in het bed.

'We kunnen vandaag Punda gaan bezoeken. Als je dat wilt,' zuchtte Tessa terwijl ze tegen zijn borst aan ging liggen.

'Wat is dat dan?'

'Ik kan wel een foto voor je opzoeken,' stelde Tessa voor grijpend naar haar telefoon.

Op haar telefoon zocht ze naar een foto van Punda op en die liet ze aan Viktor zien.

'Mooi hè?'

'Het is prachtig,' antwoordde Viktor nog half sukkelend.

'Zou je het leuk vinden om daar zo dadelijk heen te gaan?'

Viktor knikte. 'Eerst ontbijten! Opstaan keukenprinses. Ga een lekker ontbijtje voor me maken,' lachte Viktor terwijl hij haar het bed uit duwde.

'Vooruit. Alleen vandaag! Morgen ga jij lekker voor mij een ontbijtje maken.'

Tessa liep de slaapkamer uit en ze liep de keuken in. Ze opende de grote glazen deur in de keuken. Deze gaf direct toegang tot de tuin, waar zich het zwembad bevond.

Tot grote opluchting van Tessa was er eten in het huis, bezorgd door de huisbaas.

Uit het kastje pakte ze een zakje met croissantjes. Ze verdeelde ze over twee borden en pakte twee glazen met jus d'orange.

Met volle handen liep ze terug naar de slaapkamer.

Haar adem stookte ze even toen ze Viktor zijn gespierde lichaam net boven de deken uit zag komen. Hij zat rechtop in bed druk typend op zijn telefoon.

Tessa liep vanuit de deuropening naar Viktor toe. Ze boog naar voren en zette het ontbijt van Viktor op zijn nachtkastje.

'Dit is nog eens een goede morgen,' zei Viktor met een knipoog, doelend op Tessa. Ze droeg zijn te grote shirt, die net niet groot genoeg was om haar billen te verstoppen, waardoor hij ze nog kon zien.

Tessa haar wangen werden rood, dus liep ze maar snel op het bed heen. Ze stapte weer onder de dunne lakens en at een hap van haar croissantje. Haar telefoon trilde een keer, waardoor ze het niet kon laten om even te bekijken wat voor berichtje ze had.

Noëlla: Ik mis je op het werk, kom snel terug muts! <3

Er verscheen een lach op het gezicht van Tessa. Het voelde goed dat toch iemand haar keuzes accepteerde.

'Leuk berichtje?'

'Ja, mijn geheime aanbidder heeft me eindelijk terug ge'smst.'

'Dat geloof ik niet. Mijn telefoon ligt op het kastje.'

Tessa lachte even en zette het lege bordje neer op het nachtkastje.

'Nee, het was Noëlla.'

'Kom eens hier,' zei Viktor terwijl hij zijn armen opende. Tessa vluchtte erin en legde haar hoofd tegen zijn borst aan. 'Ik zei toch dat het wel goed zou komen.'

'Weet ik wel. Maar ik hoop gewoon dat mijn moeder bijdraait.'

'En anders maar niet. Maak je daar maar niet te druk om. Als ze zo stom moet doen zal ze vanzelf merken wat voor domme fout ze heeft gemaakt.'

Tessa knikte en bleef nog lekker even liggen.

-

'Wil je ook wat Panseiku?'

Viktor stond op de straathoek in Punda. Het was er werkelijk meer dan prachtig, wat Tessa alleen nog maar verliefder maakte op deze plaats.

'Doe maar wat,' zei Tessa lachend. De hand van Viktor had ze stevig vast, terwijl ze naar het adembenemende uitzicht keek.

Tessa pakte een bakje met Panseiku aan en at voorzichtig een aantal hapjes.

'Waarom verkopen ze dit niet in Nederland? Dit is zo lekker,' smulde Tessa van het eten.

'Ik weet het niet lieverd,' lachte Viktor. 'Zullen we naar het strand lopen?'

'Heerlijk idee,' vond Tessa.

Tessa at gulzig door van haar Panseiku, terwijl ze samen met Viktor naar het strand liep.

-

Haar jurkje trok ze uit, zodat ze alleen nog maar haar bikini aan had. Viktor hoefde alleen maar zijn shirt uit te doen, waar Tessa totaal geen problemen mee had.

'Wil je mijn rug misschien even insmeren?'

Tessa gaf Viktor de fles zonnebrandolie aan en draaide zich om. Nu kon hij beginnen met het insmeren van haar rug.

'Ik heb ook wel een leuk klusje voor jou,' zei Viktor grijnzend.

'Oh, en wat mag dat zijn?'

'Jij mag mij ook wel even insmeren,' lachte Viktor. 'Daar heb je vast geen problemen mee.'

'Nee, hoor. Totaal niet,' zei Tessa ondeugend.

Viktor liet zich achterover vallen op zijn bedje en trok Tessa op hem. Zijn handen legde hij op haar billen, terwijl hij had steeds een klein beetje meer omhoog trok.

De felle zon scheen lekker op haar rug, waardoor Tessa niets te klagen had.

Ze gaf Viktor kleine kusjes op zijn gezicht, waar hij zichtbaar van genoot.

Tessa kroop van hem af en begon zijn buikspieren in te smeren met zonnebrandolie. Zijn rug smeerde ze ook nog even in.

'Zullen we even gaan zwemmen? Ik heb het een beetje warm,' lachte Tessa om haarzelf.

'Sukkeltje,' zei Viktor. Hij greep haar onder haar billen vast en gooide haar over zijn schouders heen. Met een rustige looppas rende hij de zee in. Het koude verkoelende water sloot als gegoten om haar heen.

-

'Kom even liggen,' zei Viktor terwijl hij al in de tuin lag. Er stond een groot overdekt buitenbed, met een groot gordijn er omheen.

De ondergaande zon kwam neer op de gehuurde villa.

Tessa kroop naast Viktor in het buitenbed.

'Ik ben echt gek op je,' zei Viktor frunnikend aan haar vingers. 'Jij maakt mijn leven net iets mooier. My sunshine.

AchteromWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu