Hoofdstuk 7:
'Zo. Hier was ik echt wel even aan toe!'
Noëlla en Tessa zaten in één van de barretjes in Amsterdam. Omdat Tessa geen idee had waar ze het beste heen konden gaan had ze Noëlla maar laten kiezen.
Twee glazen rode wijn werd geserveerd aan het tafeltje van Tessa en Noëlla. Tessa nipte even goedkeurend aan de wijn. Het was door de jaren heen zeker één van haar lievelingswijnen geworden. Dus zelfs nu genoot ze er met volle teugen van.
Het was zoals altijd gezellig druk in Amsterdam, dus ook nu zaten de barretjes vol.
'Weet je wat ik dus heb gehoord?'
Noëlla kletste enthousiast door over het hoge geluidsniveau van de andere mensen in het gebouw. Tessa had daarom maar één mogelijkheid: het geluid negeren en gewoon meepraten.
'Nee? Vertel!'
'Nou Janine was dus laats in één of ander koffiehuis in Rotterdam. Niet zo bijzonder, maar nu komt het. Ze zag Leon en Maikel. Samen!'
'Dat is toch niet zo bijzonder? Die twee zijn als vier handen op één buik,' Tessa snapte niet waarom Noëlla hier zo enthousiast over was.
'Laat me nou eens uitpraten, doos. Ze zag ze dus zoenend in één of ander restaurant! Ik geloofde het eerst ook niet, maar Janine liet me foto's zien die ze had gemaakt,' enthousiast ratelde Noëlla door. Ze vond het wereldnieuws dat de twee mannen met elkaar hadden gezoend. Tessa had het ergens ook wel verwacht. Die twee waren constant samen.
'Serieus?!'
'Ja-a!'
Hun gesprek hield nog wel even door. De koetjes en de kalfjes werden uitgebreid besproken.
'Nog een wijntje?'
Hoewel de dames al genoeg hadden gedronken stemde Tessa in. Hoe ze straks naar huis zou komen wist ze nog niet. Tot haar grote geluk hadden ze morgen weekend, dus zou het niet erg zijn als Tessa bij Noëlla bleef slapen.
Het vijfde wijntje van de avond werd voor de neus van Tessa neergezet. Ze was behoorlijk aangeschoten door alle drank die rijkelijk in de bar vloeide.
Een grote groep jongens kwam de bar ingelopen, duidelijk nog niet dronken. Maar ze trokken wel direct de aandacht van Tessa en Noëlla. Hoewel ze beide een vriend hadden vonden ze wel dat ze mochten kijken. Dat kon geen kwaad toch?
'Ik denk-k dat-t ik maar eventjes-s een-n kijkje-e ga nemen-n,' zei Noëlla met een dubbele tong. Aan haar houding kon Tessa wel zien dat de alcohol haar iets minder zwaar was gevallen. Maar toch was het genoeg dat ze dit aandurfde. 'Ga-a je-e mee?'
Tessa knikte uitbundig. Zij had ook wel zin in wat mannelijk gezelschap.
'Hey-y, jij-j mag er-r ook wel-l zijn-n,' zei Noëlla sensueel. 'Ik ben Noe- Noëlla.'
Met haar aangeschoten hoofd ging ze de grote groep jongens bij langs en begroette ze. Ze hing nog net niet over hun heen. Tessa bekeek daarin tegen het tafereel vanaf een veilige afstand. Ze herkende de mannen ergens van, maar door haar dronken gedachtes kon ze het niet plaatsen.
'Tessie! Kom nou. Niet zo ongezellig,' riep Noëlla. 'Ze-e zijn echt-t heel aardig-g!'
Aarzelend zette Tessa toch een paar passen naar voren. Ze vond de plek waar ze eerder stond toch wat fijner. Zij zou wel toekijken wat voor gekke dingen Noëlla zou gaan doen, en zich er niet te veel mee bemoeien. Maar Noëlla had andere plannen.
'Hey. Was jij niet de fotograaf van de teamfoto's?'
'Ja-a,' stotterde Tessa.
In eens schoot Tessa te binnen waarvan ze de mannen kende. Ze had de teamfoto's gemaakt van die grote voetbalclub Ajax. Stom dat ze dat alweer was vergeten.
JE LEEST
Achterom
FanfictionFotografe Tessa van Kammen werkt al jaren voor het Amsterdamse fotografie bedrijf TY Fotografie. Ze zou graag ontdekt worden door het grote publiek, en een echte fotografe worden. Maar haar carrière wil niet opgang komen. Haar collega, top-fotograa...