36

821 40 6
                                    

Hoofdstuk 36:

'Denk je dat je kunt staan?,' vroeg Viktor. 'Of wil je dat ik je til?'

Tessa's gezicht ontplooide en liet Viktor een glimlach zien. Ze wou gedragen worden.

Viktor had gisteren zijn gips eraf mogen halen, omdat het een te oppervlakkige breuk was mocht het er snel af.

Viktor plaatste zijn hand onder haar knieën en tilde haar op in de bruidshouding. Tessa legde haar armen om Viktor's nek en kuste hem op zijn wang.

Viktor's moeder was terug gegaan naar Denemarken om daar te gaan werken. Zodra Viktor hulp nodig had kon hij bellen zodat ze langs kon komen.

Tessa werd door Viktor in de rolstoel gezet, waarna ze naar de uitgang werd gereden. Voor het ziekenhuis stond een taxi, die hun beide naar het vliegveld zou brengen.

-

'Welkom thuis schatje,' glunderde Viktor, nadat hij haar een kus op haar wang had gegeven. 'Ben je blij dat je thuis bent?'

Tessa knikte. 'Ja.'

'Ik ga een lekker bad voor je klaar maken. Ga maar even op de bank liggen.'

Viktor duwde Tessa op de bank en legde een deken over haar heen.

De badkuip liet hij vollopen. En hij deed er wat shampoo bij, zodat het zou gaan schuimen.

'Tessje, kom!,' riep hij uitbundig. 'Het bad is klaar.'

Viktor liep de kamer weer in toen hij geen geluid hoorde om te checken bij Tessa. Haar ogen had ze vredig gesloten.

Met zijn hand streelde hij haar gezicht, waarna ze met een glimlach weer wakker werd. 'Was je een beetje moe?'

Tessa knikte, en lachte.

'Het bad is klaar liefje,' fluisterde Viktor.

'Zullen we samen in bad?,' vroeg Tessa.

'Wil je dat?'

'Ja.'

-

Viktor had Tessa in bad gestopt, en was er zelf ook bij gaan zitten.

Tessa had haar hoofd op zijn borstkast laten rusten en sloot haar ogen weer. Viktor woelde met zijn hand door haar haren. 'Viktor?'

'Ja, meisje.'

'Ik hou van je.'

'Ik ook van jou.'

-

'Ga je snel weer voetballen?'

'Zodra het beter gaat met jou zal ik weer beginnen.'

'Je mag echt wel weg hoor. Ik kan heus wel een aantal uur alleen zijn,' glimlachte Tessa.

'Nee Tess, ik wil niet dat je alleen bent.'

'Waarom niet? Dan blijf ik in bed liggen.'

'Ik wil gewoon niet dat je alleen bent. De komende tijd zit je gewoon aan mij vast.'

'Ben je bang Vik?'

Viktor keek weer om, recht in de ogen van Tessa. Viktor was bezig in de keuken, en Tessa zat aan de keukentafel.

Tessa slikte even toen ze de tranen in de ogen van Viktor zag springen. 'Ja Tessje. Ik ben heel bang.'

Tessa schoof met moeite de stoel naar achteren en deed grote moeite om naar Viktor te lopen. Ze sloeg haar armen om zijn middel heen.

'Het is goed hoor,' suste Tessa.

'Ik wil gewoon niet dat er weer wat gebeurd.'

-

'Hey Nico,' zei Viktor vrolijk, terwijl hij hem een handdruk gaf. 'Hoe gaat het met je?'

'Ja, gaat wel,' glimlachte Nicolai. Viktor wist af van zijn problemen met de club.

Viktor was uitermate blij met Nicolai als vriend, als beide Denen praten ze veel over het voetbal. En steunen ze elkaar tijdens blessures.

'Is alles goed met Tessa? En met jou natuurlijk.'

'Met Tess gaat het wel prima, ze ligt op bed te slapen. Het gaat ook beter met mij nu ze weer thuis is.'

'Mooi zo.'

'Wil je een biertje?,' vroeg Viktor toen ze in de keuken waren aangekomen.

'Ja doe maar.'

Viktor greep uit de koelkast twee biertjes en liep er mee naar de bank. De Champions League begon weer, dus hadden ze weet een avondje om voetbal te kijken.

Achter Viktor hoorde hij voetstappen, wat moest betekenen dat Tessa wakker was geworden.

'Hey Tessje,' zei Viktor. 'Ben je wakker geworden.'

Viktor vond het vreemd dat hij geen antwoord kreeg.

AchteromWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu