05

1.4K 47 6
                                    

Hoofdstuk 5:

Met een glimlach op Tessa's gezicht stapte ze Humprey's binnen. Ze had er inmiddels al een dag in het hoge Noorden opzitten, en het beviel haar weer terug te zijn.

Uitbundig zwaaiend kwam Tim aangelopen. De vijftiger knuffelde haar, alsof hij zijn verloren dochter had teruggevonden.

Het was Tessa haar oude werklocatie. Ze had hier op haar zeventiende een baantje als serveerster samen met haar toenmalige beste vriendin Jente. Maar door een tragisch auto-ongeluk kwam er een einde aan haar leven.

'Oppassen!'

'Ik doe mijn best!'

12/09/11, de datum van hét feest van het noorden. Het jaarlijkse feestje waar alle tieners en jongvolwassenen op wachtte. Hier konden ze losgaan. Hun problemen voor een paar uurtjes vergeten. Zo was ook het plan van Jente en Tessa.

Jente haar verjaardag was een dag voor het feest. Een mooie smoes om bij haar te blijven slapen, zo vonden de dames.

De extra-korte jurkjes werden uit de kast getrokken. Een dubbele laag make-up verborg hun achttienjarige leeftijd. Zo hadden ze kans op de oudere mannen op het feest. Want die waren nou eenmaal een stuk interessanter dan de jongere jongens.

Het was Jente niet gelukt haar ouders te overtuigen van het feest. Teleurgesteld waren de dames naar hun slaapkamer gelopen.

Toen de klok tegen twaalven aanliep moesten ze daarom wel wegglippen. Nu zal hét feest echt beginnen!

Met de autosleutels van haar moeders auto liepen ze het huis uit. Giebelend liepen de dames naar de auto. Een vreugde-dansje kon niet uitblijven.

Met de belofte aan hunzelf niet te veel te drinken gingen ze dan toch op weg naar het feest.

De terugweg was dramatisch. De drankjes waren toch te zwaar op hun dak gevallen.

Het was dé snelweg. Dé snelweg waar het gebeurde. Er waren geen, toch weinig tegenliggers.

'Stoppen! Stoppen! Nu! Jenteeeee!'

Hysterisch zat Tessa op de bijrijdersstoel te huilen.

De GHB uit het drankje nam de overhand. De controle over het stuur verloor ze genadeloos. Ze had verloren.

'I love you Tes,' schreeuwde Jente door de auto. Het was haar afscheid. Het waren haar laatste woorden.

Ze kwamen keihard binnen. Als bommen, die de wereld van Tessa gingen vernietigen.

Met een vreselijke klap kwam te auto tot stilstand. Het glas rinkelde, en brak in duizenden stukjes. Net als het hart van Tessa.

Verschrikt keek ze opzij. Met haar hoofd lag Jente op het stuur. Bloed stroomde over haar wang heen. Het was klaar. De geest trok uit Jente.

In shock probeerde Tessa de gordel los te krijgen. Ze rende de snelweg op, met haar handen boven haar hoofd zwaaiend.

Op zoek naar hulp, die niet meer zou baten.

Met een brok in Tessa's keel liet ze Tim los. Deze plek deed haar denken aan de meest zwarte periode uit haar leven. Maar de meest mooie moment waren hier misschien ook wel gecreëerd.

AchteromWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu