Hoofdstuk 8:
10 maanden later
'We kunnen vandaag wel naar het Dolfinarium gaan? Je hoeft niks meer te doen toch?'
Tessa knikte, maar had weinig belang aan dit spontane idee van Arjan. Het liefst zou ze meer tijd doorbrengen met het boek dat ze gisteren had gekocht. Het was nog een hele speurtocht geweest in de supermarkt. Tussen alle cliché's had ze toch nog een thriller kunnen vinden. Romans over doktoren waren niet echt haar ding.
'Ik rijd wel. Ga jij de spullen pakken?'
Zuchtend stond Tessa op van de bank, ze greep naar de tas en begon met het pakken van de spullen die ze nodig had. Arjan kennende zou hij willen dat ze gesmeerde broodjes mee zou nemen. Hij vond het onnodig om in het park te eten, wat Tessa totale onzin vond. Het hoorde gewoon bij een dagje uit.
Met een geïrriteerde grimas liep Tessa de keuken in. Ze besloot alleen brood te maken voor Arjan. Ze zou zelf wel een patatje eten in het park.
-
Tessa was al lang blij dat haar nieuwe werkweek was begonnen. Het uitje naar Dolfinarium was zoals ze al had verwacht niet leuk. Arjan was behoorlijk pissig geweest toen Tessa hem vertelde dat ze geen eten mee had genomen, omdat ze het grote onzin vond om plakjes brood mee te nemen naar een dagje uit.
Met voor het eerst sinds tijden stapte Tessa met een glimlach het kantoor binnen. Ze installeerde haar computer en zette haar cameraspullen bij haar bureau neer. Onderweg naar het koffiezetapparaat hoorde ze Leon hard schreeuwen.
'Tessa! Mijn kantoor,' Leon zijn stem bulderde weer over het kantoor heen. Tessa stond beschaamd op en liep zo onzichtbaar mogelijk naar het kantoortje van Leon. 'Ga zitten.'
Vol spanning nam Tessa plaats tegenover Leon. De laatste tijd begon hij toch wat meer in te zien dat Tessa iets in huis had. Ze had een mooie opdracht gehad, met foto's die toch pittig goed gelukt waren.
'Weet je nog dat je vorig jaar de shoot had op de Toekomst, met de spelers van Ajax? Maikel was toen ziek,' hij keek even naar Tessa om te kijken of ze door had over welke shoot het ging. 'Ze hebben weer ons bureau geboekt. Ze hebben tot mijn grote verbazing gevraagd om jou.'
Tessa's gezicht glunderde. Ze had toch een goede indruk achter gelaten bij de mensen.
'Morgenochtend verwachten ze je om 10:00. Zorg dat je er bent Tessa,' Leon ging over tot de zakelijke kant en legde haar voor waar ze op moest letten. Hij gaf haar nog een paar extra tips, waarna Tessa het kantoor weer kon verlaten.
'Wat had Leon te vertellen?'
Noëlla stond wantrouwend naast het koffiezetapparaat, waar Tessa ook weer heen was gelopen. Omdat ze nog niet de tijd had gevonden om een bakje koffie te halen.
'Ik heb morgen een nieuwe shoot toegewezen gekregen,' glunderde Tessa.
'Wat voor shoot heb je gekregen dan? Kom op Tessa! Je maakt me nieuwsgierig,' Noëlla stond al bijna te springen, terwijl Tessa haar nog net op tijd in bedwang kon houden.
'De teamfoto's van Ajax!'
'Nee! Dat meen je niet! Ik had echt verwacht dat Maikel die shoot zou krijgen. Gefeliciteerd,' reageerde Noëlla enthousiast.
-
Met enige gezonde spanning stapte Tessa in haar auto. Ze had al haar spullen bij elkaar gepakt en hoefde nu alleen nog maar naar Amsterdam te rijden.
Vannacht was ze gaan malen over wat ze eigenlijk van de shoot moest vinden. Tuurlijk, het was een eer dat ze deze shoot mocht doen. Maar stiekem had ze het ook niet erg gevonden als hij naar Maikel was gegaan.
JE LEEST
Achterom
FanfictionFotografe Tessa van Kammen werkt al jaren voor het Amsterdamse fotografie bedrijf TY Fotografie. Ze zou graag ontdekt worden door het grote publiek, en een echte fotografe worden. Maar haar carrière wil niet opgang komen. Haar collega, top-fotograa...