10. KAPITOLA

4.7K 274 60
                                    

Prometus Greengrass, zoslal na Harryho Pottera spŕšku kliatob, ale neboli mu nič platné, pretože nemal svoj prútik. „Len som sa bránil Potter." povedal napokon nahnevane. „Malfoy ma chcel zabiť!"

„Nedivím sa mu," odsekol Harry.

 Lucius sa začal preberať. Asi dve sekundy vyzeral zmätene, ale potom si uvedomil, kde sa nachádza a čo sa stalo.  Uvoľnil si putá na rukách, a trel si bolestivé zápästia.

„Hmm..." poznamenal Harry pri pohľade naňho a krútil nad ním hlavou, ale mlčal. „Pôjdeme," znelo to ako návrh, ale bol to skôr rozkaz. „A vy ..." obrátil sa na Prometusa. „Viete, že by som vás mohol zatknúť však?" spýtal sa.

„A prečo to neurobíš?" spýtal sa ho Prometus, naštvane. Nemohol sa však pohnúť, stále bol zviazaný. „Lebo som útočil na smrťožrúta v podmienke? Pre väčšinu ľudí by som bol hrdina! Tak do toho Potter!"

Harry akosi vedel, že je to pravda. Greengrass bol príliš vážený člen čarodejníckeho sveta, zatiaľ čo Malfoyovci neoplývali veľmi dobrou povesťou. A navyše nechcel tým uškodiť Hermione. „Poďte, ..." kývol Harry na Malfoya a vykročil preč.

„A čo ja?" volal za ním Prometus. „Okamžite ma pustite Potter!" márne bojoval so spútavacím kúzlom, čo naňho vyslal Harry.

„Však vy si poradíte." odpovedal mu Harry cez plece, a ledva naňho pozrel. Pred Prometusovým domom, ale zastal a mračil sa na Luciusa. „Okamžite by som vás mal odviesť do Azkabanu." hovoril Harry. „Neurobím to len preto, že som dlžný vašej žene za svoj život. A tiež pre Hermionu." dodal.

Lucius Malfoy mlčal. Byť zaviazaný Harrymu Potterovi bolo preňho horšie ako Azkaban.

„Ja toho chlapa dostanem." sľúbil Harry odrazu. „Neviem ako, ani kedy, ale dostanem ho tam kam patrí."

„Vieš čo urobil?" spýtal sa Lucius. Bol stále nahnevaný.

Harry prikývol. „Keby váš syn vyšiel s pravdou von skôr, tak by som s tým aj mohol niečo urobiť. Na druhej strane chápem, že nemal moc na výber." dodal zamyslene. „A vy pôjdete teraz domov, a budete sa Greengrassovi vyhýbať, lebo vás naozaj zavriem. Znova. Je to jasné?"

Lucius neodpovedal, no tváril sa akoby najradšej zaškrtil aj Harryho.

***

Harry sa vrátil na Ministerstvo, Hermiona a Draco tam stále boli. „Ďakujem Dawlish," povedal aurorovi, ktorých ich strážil. „Tvoj otec by mal byť už doma, Malfoy." poznamenal Harry. „Teraz mu to prešlo, našťastie. Ale neviem či by sa mu to prepieklo ešte raz."

„Vďaka Potter," Draco bol podráždený, že ho tu Harry zamkol. „Idem si s ním pohovoriť." obrátil sa ku Hermione. „Pôjdem domov sám. Potom sa uvidíme, dobre?"

Prikývla. Naozaj ani ona netúžila po tom ísť s ním. Pobozkala ho na pery. „Keby niečo daj mi vedieť, dobre?" požiadala ho.

„Určite." sľúbil Draco.

Harry sa cítil mierne trápne. Stále si na nich dvoch len zvykal. Malfoy odišiel, no Hermiona ostala.

„Čo sa tam stalo Harry?" spýtala sa.

„No bolo to dosť zlé," priznal sa Harry. Potom jej stručne porozprával, čo sa stalo.

„Znie to hrozne, ešte že si dorazil včas Harry ..." vravela Hermiona. „Keď Narcissa zistila, že Lucius odišiel, hneď zalarmovala Draca. Ešteže som ho presvedčila aby s tým prišiel za tebou."

„Urobila si dobre, Hermiona." Harry ju chytil za ruku. „Ten chlap je desný, fakt. Nikdy som nestretol niekoho tak cynického. Najhoršie je, že naňho fakt nič nemám! Nikdy sa nepridal k Voldemortovi. Je to vzorný občan." Harry bol znechutený. „Prisahám, že je snáď horší než Lucius Malfoy kedy býval."

Harry Potter and The new prophecy I. [HP Fanfiction]Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang