A je tady výlet do Prasinek - konečně něco, na co se Lily už dlouho a upřímně těšila. Blížily se Anniiny narozeniny, tak se Lily chtěla na chvíli vypařit a něco jí koupit. Nejprve ale zašly ke Třem košťatům na máslový ležák - byl to jejich zvyk.
Když se usadily, Annie si všimla Jamese a jeho kamarádů u protějšího stolu. Podívala se na Lily, pokývla hlavou k danému stolu, a protočila panenky. Lily se podívala stejným směrem.
"Co tady chcou? Nemají náhodou výlety do Prasinek zakázané?" Podivila se.
"No právě," řekla Annie. "Moc se v tom už neorientuju, ale mám pocit, že tentokrát pomáhali Protivovi házet bomby hnojůvky po Zmijozelských. Mají zákaz až do konce dubna, neměli by tady být."
Je to fakt divné, pomyslela si Lily. Jak by se sem mohli dostat, když je všechno tak střežené? Znají snad jiné cesty?
Annie jí zamávala před očima a probrala ji z myšlenek. "Haló, posloucháš mě? Mám takový pocit, že vytušili, že se o nich bavíme," upozornila ji.
Lily se podívala směrem k jejich stolu a střetla se s Jamesovým pohledem. Usmál se, a ona rychle odvrátila pohled.Chvíli se s Annie bavily o škole, nových věcech a zážitcích, když se najednou Annie podívala na stranu a srazilo se jí obočí.
"Ehm.. Lily, nevím jak ti to mám říct, ale jdou k nám." Řekla poněkud rozpačitě, a než se jí Lily stihla zeptat kdo, James, Remus, Sirius a Peter si už přisouvali židle k jejich stolu.
"Ahoj," pozdravil je nenuceně James. "Zaslechli jsme, že si povídáte o tom, jak jsme úžasní, tak jsme neváhali a přišli si to poslechnout." Věnoval dívkám okouzlující úsměv.
"Ano, bavili jsme se o vás, ale ne tak, jak si myslíš. Jen jsme přemýšlely, jak to, že tady tak v pohodě sedíte, když v Prasinkách nemáte co dělat.." začala Lily.
"Ty jsi nás nějak všímáš, ne?" Poznamenal James.
"Já ne, všimla si toho Annie, tak si hned nemysli."
Annie sklopila oči, a Lily se na ni tázavě podívala.
"Tak zpátky k tématu," vytrhl ji Sirius z údivu. "Jak jsme přišli na jiné cesty, to vám samozřejmě neřeknem - nejsme blbí. Ale mohli bychom vám ukázat pár chodeb, jestli chcete..." Peter se na něho trochu poplašeně podíval, ale Sirius se usmíval čím dál tím víc."A na co by nám to bylo?" Zeptala se Annie. "My nevyvádíme kraviny jako někdo, takže můžeme klidně jít s ostatními, aniž by nás chytli," odvětila s trochou arogance.
"Víš, možná ti to nedochází, ale tajné chodby se dají využít i jinak - nikdo tě tam totiž neruší a nenajdou tě..." naznačil Sirius a Annie začala rudnout.Lily ty dva pozorovala. Co se tady u Merlina děje?!
Zdálo se, že James je stejně udivený jako Lily. Chvíli nato už všichni zapomněli na počáteční roztržku a skvěle se bavili. Dívky byly udivené, že se pod těmi neupravenými vlasy a povrchním egoismem skrývá i nějaká osobnost.
Ani nevěděla jak, ale když Lily vycházela s Annie ze Tří košťat, byl už skoro čas se vrátit. Celé hodiny tam seděli a povídali si, především s Jamesem a Remusem. Vlastně neměli ani tak na vybranou, protože si Annie se Siriusem zřejmě padli do oka.
To jim ale nevadilo, a skvěle si všichni rozuměli. To Lily zaskočilo nejvíce. Vždycky věděla, že Remus trochu do jejich party povahově nezapadá, ale až dnes pochopila, že přátelství vůbec není o vzájemné povaze. Pochopila, že tihle kluci mají k sobě blíž, než se na první pohled zdá. Jako by si navzájem předávali nějakou neviditelnou sílu a odvahu... Nevěděla, čím to vycítila nebo jak na to přišla, ale bylo jí jasné, že se nemýlí.
ČTEŠ
Lily and Marauders [CZ]
FanficCo se dělo v době, kdy Harryho rodiče studovali? Lily Evansová je právě v 6. ročníku na Škole čar a kouzel v Bradavicích a poznává, že James nemusí být jen otravný egoista. Dozvíte se moji teorii, jak se dali rodiče nejslavnějšího kouzelníka dohrom...