U Lily je místa dost

1.1K 74 3
                                    

Lily se podívá na hodinky - je 5:34 ráno. Spát se jí už nechce a ležet taky zrovna ne, tak vyleze zpod teplé peřiny a zachumlá se do županu. Teď už jen stačí neslyšně sejít schody dolů a dostat se do kuchyně, kde nikoho nebude rušit. Už se těšila na teplý čaj, jelikož pořád ještě cítila včerejší dovádění v ledovém sněhu.
Když za sebou zavírala dveře, měla co dělat, aby leknutím nevykřikla.
"U Merlina, tys mě vyděsil!" Rozčilovala se na Jamese, který hrůzou vyskočil z podlahy.
"Co ty tady děláš?" Zeptal se nevěřícně.
"Nemůžu spát," odvětila Lily. "Spíš kde ses tu vzal ty?"
"Myslíš si, že jen knihomolové trpí nespavostí?" Ušklíbl se její společník.
"Aha, no..." Začala Lily nervózně. "Tak já asi zase půjdu, pokud-"
"Kam bys chodila?" Zeptal se James a vykročil směrem k ní. Teď od sebe nebyli dál než na dva kroky. "To mi ani nepopřeješ Veselé Vánoce?"
"Tak fajn..." Lily znejistila. Mít Pottera takhle blízko u sebe ji nedělalo dvakrát nejjistější. "Veselé Vánoce." Řekla nakonec.
"Veselé Vánoce." Odpověděl a udělal další krok dopředu tak, že skoro cítili svůj dech a dívali se jeden druhému do očí.
Lily nechápala, co se právě děje, ale nemohla se od těch oříškových očí odtrhnout.
"Řekni mi jednu věc, Evansová," prolomil nakonec James ticho medovým hlasem. Lily jen povytáhla obočí a čekala na otázku. Zčásti proto, že nevěděla co říct a zčásti proto, že nebyla schopna nic říct.
"Čaj nebo kakao?" zašeptal nakonec James. Nato se odvrátil a začal vytahovat dva hrnečky.
"Tak co chceš?" zeptal se znovu, když Lily neodpovídala - jen stála jako přimrazená a zírala na něj s otevřenou pusou.
"Ehm... Čaj, prosím." Konečně se probrala a sedla si na kuchyňskou linku.
Vypadalo to, že James se dobře baví zatímco ohříval vodu a chystal čaj.
"Jeden neodolatelný čaj od jednoho neodolatelného kluka," zakončil James scénku, když Lily podával hrnek s vařící tekutinou.
"Ty si to neodpustíš, co?" Povzdechla si Lily a zasmála se.
"Nikdy," potvrdil.
"Jo, abych nezapomněl," řekl po chvíli klábosení, "něco pro tebe mám."
Lily strnula. Nečekala žádné dárky, hlavně ne od Jamese. Sama měla jen něco malého pro jeho rodiče jako poděkování, co původně měla dovézt domů. Ale teď jen pozorovala Jamese, jak sahá do kapsy županu, vytahuje poměrně malý předmět a pokládá jí ho do dlaně. Lily ji pomalu rozevřela a našla pytlík záhadných kuliček. Nebyla si jistá, co dělat.
"K čemu jsou?" Zeptala se nakonec nejistě.
"Dost pomůžou, když se chceš někoho zbavit, když potřebuješ zmizet nebo se jen nudíš," odpověděl s uličnickým úsměvem. "Zkus někdy porušit pravidla, Evansová," dodal nakonec šeptem. Než mohla Lily něco říct, ozvalo se zaklepání na okno. Oba se otočili tím směrem a uviděli za sklem malého puštíka s dopisem v zobáčku. James povzdechl, otevřel okno a pustil sovu dovnitř. Potom obezřetně převzal dopis a začal studovat jeho obsah.
"No," podotkl nakonec, "vypadá to, že u nás bude veselo."

"Copak se to tu děje?" Ozval se hlas patřící paní Potterové, která právě přišla, oblečená ještě v pyžamu.
"Budeme mít návštěvu," vysvětlil jí její syn a podal jí pergamen. "Teta Susan přijede... S celou svojí rodinou," dodal po chvíli rádoby nadšeně.
Euph psaní přelétla pohledem a už začala střádat plány. "Jamesi, budeme muset uvolnit váš pokoj, do jednoho se asi těžko vejdou... Takže Sirius si jako vždy vezme podkroví, ale co s tebou?"
"Myslím, že u Lily je místa dost," řekl energicky James.
Jeho matka nevěnovala pozornost jeho dětinskému nadšení a obrátila se k Lily. "Drahoušku, bude ti vadit, kdyby se k tobě James na těch pár dní nastěhoval? Neboj, jestli něco zkusí, poženu ho z domu vlastní hůlkou." Slíbila paní Potterová a na důkaz ještě udělala výhružné gesto na svého syna.
"Samozřejmě, že ne, to já jsem tady navíc," odpověděla Lily zdvořile, i když trochu vyděšená z toho, že bude sdílet pokoj s někým jako je... prostě James.
"Neboj se, tvoje nevinnost zůstane zachována," zavtipkoval Potter, čímž si od obou žen vysloužil pohlavek.

Zdravím, zlatíčka, víte co je dnes za den? :3 Den dýní, strašidelných převleků a koled, ale taky výročí úmrtí Jamese a Lily Potterových... A prostě to nešlo jinak, než na jejich počest zveřejnit další díl, který se vám bude - doufám - obzvlášť líbit :) :D Takže jako vždy děkuju za jakoukoli kritiku, názory a hlasování 😘

Lily and Marauders [CZ]Kde žijí příběhy. Začni objevovat