02) Fred Weasley ~ Nablijven

4.7K 225 247
                                    

Fred Weasley ~ Nablijven

Request van ItZMeSaZ en lina2311

[Y/N] betekent jouw voornaam en [Y/L/N] betekent jouw achternaam. Als je dit tegenkomt in het verhaal, moet je jouw eigen naam invullen zodat het lijkt dat jij de hoofdrolspeelster bent.

Imagine...

Het was vandaag je eerste lesdag op Hogwarts. Je werd in je vijfde jaar overgeplaatst van Beauxbatons naar Hogwarts, omdat je niet geaccepteerd werd door de meisjes daar. Qua uiterlijk paste je perfect bij de groep, maar in plaats van make-up en jongens hield jij van boeken en leren. Daardoor vonden de meisjes, met Fleur Delacour als leider, jou een freak.

Je werd hier op Hogwarts gesorteerd in Gryffindor en maakte meteen een paar nieuwe vrienden. Je voelde je al meteen thuis. Iedereen was zo vriendelijk, en vergeet de leuke Britse accentjes niet.

Het was een mooie dag vandaag. De zon stond hoog aan de hemel en er was geen wolkje te zien. In je eerste tussenuur besloot je om buiten aan het meer te gaan lezen. Je ging onder een boom in de schaduw zitten en sloeg je boek open. De rust werd al snel verstoord door een groepje meisjes die continu 'ooh' en 'ah' geluiden maken. Je probeerde langs de groep af te kijken en zag twee roodharige jongens staan. Ze leken een spreuk over te gooien zonder staf en hadden al aardig wat publiek gekregen. Een meisje dat op dezelfde kamer als jou sliep, had je wat over de jongens verteld. Het was de Weasley-tweeling. Ze zijn beide hartstikke populair en daardoor vond jij ze al iets minder leuk. Het waren gewoon aandachtstrekkers. Ze dachten dat ze geweldig waren en elk stukje grond waarop ze liepen, werd aanbeden door gillende hormonale tieners.

De jongens waren druk bezig met het overgooien van de spreuk en ze lagen dubbel van het lachen. De ene jongen lette even niet op en de spreuk schoot langs hem af richting een groepje eerstejaars Hufflepuffs. Een klein meisje werd met een enorme kracht het water in geschoten. Geschokt sprong je op en gooide je boek op de grond. Je rende naar de waterkant en zag dat het meisje wild begon te spartelen.

'Sorry' riep één van de twee naar het meisje. Het meisje kon duidelijk niet zwemmen, maar niemand leek het in de gaten te hebben. Snel trok je jouw jasje en je schoenen uit. Zo snel als je kon, dook je achter het meisje aan. Je was niet voor niets gesorteerd in Gryffindor, het huis van de dapperen. Met een enorme slag zwom je naar haar toe.

'Houd je maar aan mij vast, dat zwem ik terug' zei je tegen haar. Ze sloeg dankbaar haar armen om je heen en je trok haar naar de kant. Haar vrienden sleepten haar iets verder het land op en jij liep weer terug naar je spullen. Je trok je schoenen weer aan en nam je jasje mee naar het meisje, wiens lippen helemaal blauw waren. Je sloeg het jasje om haar schouders en knoopte het dicht.

'Ik breng je wel naar de ziekenzaal' zei je zacht. Het meisje knikte en stond voorzichtig op. Ondanks dat jouw jasje haar warm hield, rilde ze nog enorm. Zelf had je geen jasje meer en je natte kleding plakte tegen je lichaam. De zachte opkomende wind hielp al helemaal niet.

'Hier neem mijn jas maar' zei één van de tweeling, die het meisje het water in geschoten had.

'Ik hoef je jas niet! Je had beter zelf achter haar aan kunnen duiken, idioot' snauwde je. Je schrok van je eigen bittere kant, maar op dit moment kon het je niets schelen. Hij had bijna een meisje laten verdrinken! De andere meisjes keken geschokt en hielden hun adem in. Ook de gezichten van de twee jongens stonden vol verwarring. Het was vast de eerste keer dat iemand tegen hen snauwde, maar ze hadden het verdiend. Het kleine meisje klampte zich aan je vast en samen wankelden jullie naar de ziekenzaal. Daar aangekomen werden jullie meteen gezien door Madame Pomfrey.

'Wat is er gebeurd?!' riep ze vanaf het andere einde van de zaal. Snel kwam ze op jullie afgestormd. Het meisje moest op bed liggen en werd ingestopt met wel tien dekens.

Harry Potter One-Shots & ImaginesWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu