Draco Malfoy ~ Papa Draco
------------
Request van ItZMeSaZ.
Draco, als vader, daddyish as f*ck😂😍😍❤
------------
Ik hoop dat je het leuk vindt!
------------
Ps. Aangezien het papa Draco is (met minderjarige kinderen) staan er soms expres verkeerde woorden/slechte grammatica in. Kleine Scorpius spreekt namelijk nog niet zoals een volwassene.
[Y/N] betekent jouw voornaam en [Y/L/N] betekent jouw achternaam. Als je dit tegenkomt in het verhaal, moet je jouw eigen naam invullen zodat het lijkt dat jij de hoofdrolspeelster bent.
EXTRA: [Y/D] -> De naam die je aan je dochter zou geven!
Imagine...
Draco deed de voordeur van zijn huis open. Vermoeid zette hij zijn koffertje bij de kapstok en trok hij zijn schoenen uit. Het was een zware dag geweest op het ministerie en Draco had behoefte aan rust. Hij liep door de marmeren gangen, op weg naar de keuken. Achter de keukendeur hoorde hij jouw stem. Je zong een kinderliedje, dat Draco onlangs voor de eerste keer had gehoord. Hij keek door de deuropening en zag dat je stond te koken. Eén hand was bezig met het avondeten en de andere hand kietelde jullie paar maanden oude dochter, [Y/D]. Aan de keukentafel zat Scorpius. Hij had een vetkrijtje in zijn hand en drukte op zijn tekening. Zijn tong stak een beetje uit zijn mond door de concentratie. Zijn blonde haar was wild door het middagdutje, waarvan hij waarschijnlijk zojuist ontwaakt was.
Draco zette een stap de keuken binnen en zijn vrouw keek om.
'Hee, Draco,' zei je liefdevol. Draco omhelsde je van achter en kuste je op je wang. 'Hoe was je dag?'
'Vreselijk,' zuchtte hij. 'Maar veel beter nu ik weer thuis ben.' Hij hing over zijn dochtertje en kietelde haar buikje. Ze spartelde vrolijk rond en giechelde luid. Hij tilde haar op en wiegde haar in zijn armen. Je keek naar het tweetal en schudde lachend je hoofd. In je ooghoek zag je de kleine Scorpius verdrietig naar zijn vader kijken. Je kon je niet voorstellen hoe moeilijk het voor hem was.
Voordat [Y/D] was geboren, was hij het enige kind in huis. Hij kreeg alle aandacht. Nu had Draco soms moeite om die aandacht te verdelen. Vooral nu hij betoverd werd door een prachtig meisje, die de schoonheid van haar moeder had geërfd.
Je kuchte even zacht en trok Draco's aandacht. Je seinde naar Scorpius die zich weer op zijn tekening had gefocust. Draco knikte en gaf [Y/D] aan jou. Hij liep naar Scorpius toe en ging naast hem op een stoel zitten.
'Hee jongen,' zei hij terwijl hij wat haar uit Scorpius' gezicht streek. Scorpius keek niet op en bleef tekenen.
'Scorpius,' zei je zacht. 'Waarom laat je papa niet zien wat je getekend hebt?' Scorpius haalde zijn handen van de tekening af en Draco zag zichzelf met zijn zoon. Hand in hand in het park.
'Wat een mooie tekening,' zei hij tegen zijn zoon. Scorpius kreeg tranen in zijn ogen en sprong van zijn stoel af. Hij verdween in de woonkamer. Draco keek naar jou voor advies. Jij was altijd zijn rots in de branding geweest.
'Hij mist je,' zei je zacht. 'Hij denkt dat je [Y/D] leuker vindt dan hem.'
'Maar dat is niet zo,' zei Draco beschaamd. 'Ik geef net zoveel om hem. Het is nu gewoon anders met [Y/D] in huis.'
'Dat weet ik, lieverd,' zei je terwijl je over zijn wang streek. 'Maar hij voelt het anders. Ga anders met hem praten. Spreek wat dingetjes af. Organiseer een vader-zoon middag.' Draco stond op en knikte. Hij gaf jou en de kleine baby snel een kus voordat hij Scorpius achterna ging.
Scorpius zat op de grond met een houten trein in zijn hand. Draco naderde hem langzaam.
'Scorpius?' zei hij zacht. Scorpius keek niet op en bleef spelen. Draco ging naast hem op de grond zitten en wachtte totdat Scorpius naar hem keek. Het duurde echter niet lang, want Scorpius' nieuwsgierigheid was groter.
'Kun je aan papa vertellen wat er is?' zei Draco tegen zijn zoon.
'Jij vindt [Y/D] leuker-der als mij' zei Scorpius met betraande ogen.
'Hoe kom je daarbij?' zei Draco ongerust.
'Jij speelt meer met haar.'
'Maar weet je waarom dat komt?' vroeg Draco aan zijn zoon. Scorpius keek verbaasd op en schudde zijn hoofdje. 'Omdat [Y/D] nog klein is. [Y/D] kan nog helemaal niets zelf. Jij en ik zijn de mannen in huis. Wij moeten voor onze vrouwen zorgen.' Scorpius knikte.
'Ik ben al groot,' zei hij terwijl hij zijn neus opsnoof.
'Heel groot,' zei Draco. 'Maar zelfs hele grote mannen willen nog met hun vaders spelen.' Weer knikte Scorpius. 'Weet je wat? Zullen wij morgen naar het park gaan? Dan kunnen we de hele dag samen spelen.' Scorpius werd enthousiast.
'Mag de bezem dan ook mee?' vroeg hij.
'Als je niks tegen mama zegt,' fluisterde Draco met een grijns. Hij wist hoe erg jij tegen vliegen was op een jonge leeftijd.
'Doe ik niet,' zei Scorpius trots.
'Maar Scorpius?' zei Draco terwijl hij zijn zoon op schoot nam. 'Als er ooit iets is, moet je dat altijd tegen mij zeggen, oké? Zelfs als het heel erg is.' Scorpius knikte en gaf zijn vader een knuffel. Hoewel Draco zelf nooit geknuffeld werd als kind, en het voor hem daarom ook erg onnatuurlijk was, deed hij toch zijn best voor zijn zoon.
'Ik hou van je papa,' zei Scorpius.
'Ik hou ook van jou,' zei Draco terug. 'En Scorpius? Wil jij iets voor papa doen?' Scorpius knikte.
'Wil jij op mama en [Y/D] passen als papa weg is?'
'Ja, dan ga ik ze beschermen tegen monsters!' riep Scorpius enthousiast. Draco en Scorpius fantaseerden samen over monsters en gevechten terwijl [Y/N] vanuit de keuken toekeek met een lach op haar gezicht.
~*~*~De volgende avond~*~*~
Scorpius en Draco kwamen tegen de vroege avond thuis. Jij zat samen met [Y/D] op de bank. Ze was net wakker geworden van een dutje.
'Mama! Mama!' riep Scorpius terwijl hij naar je toe kwam. Scorpius klom moeizaam op de bank en ging naast je zitten. Hij keek even naar [Y/D] en gaf haar toen een kus op haar voorhoofd.
'Hoe was je dag, Scorpius? Heb je fijn met papa gespeeld in het park?' vroeg je aan hem. Draco kwam de kamer in en leunde tegen de deurpost.
'Ja, we hebben met de bezem gespeeld,' zei Scorpius blij.
'Oh echt waar?' zei je verbaasd met een neppe glimlach op je gezicht.
'Ja, het was echt leuk,' zei Scorpius. 'Ik was bijna gevallen, maar papa had me gevangen.' Je streek kort door Scorpius' haar voordat je een moordende blik naar Draco wierp. Draco kromp een beetje ineen en lachte nerveus.
'Fijn dat je het leuk gehad hebt,' zei je vervolgens tegen je zoon.
'Mama, mag ik [Y/D] vasthouden?' Je knikte en legde je dochter in de armen van je zoon. Draco kwam naast je zitten en nam je hand beet. Hij keek over je schouder naar Scorpius die voorzichtig met [Y/D] speelde.
'Wat zijn ze mooi, hè?' fluisterde Draco. Je knikte terwijl je je emoties probeerde te bedwingen. 'Zullen we er nog een nemen?' Je keek Draco geschrokken aan en duwde hem speels weg.
'Je bent gek,' lachte je. Draco lachte kort voordat hij weer voorover boog.
'Maar ik meende het.'
[A/N]
En dit is de derde en laatste one-shot voor vandaag. Als Wattpad je direct naar dit verhaaltje heeft gebracht, dan kun je ook even terug lezen voor een Remus en Neville verhaal! Have fun en alvast welterusten!
Love,
Clementine
JE LEEST
Harry Potter One-Shots & Imagines
FanfictionIn dit boek bepalen jullie, de lezers, waarover ik ga schrijven. Bij sommige fanficties wacht je te lang op het einde. Daarom schrijf ik Harry Potter One-Shots en "Imagines" over jullie favoriete onderwerpen en personages! Wil je een romantische one...