12) Draco Malfoy ~ Meer dan vrienden

3.1K 164 102
                                    

Draco Malfoy ~ Meer dan vrienden

Lees de Authors Note aan het eind van het hoofdstuk. Informatie over requests!

[Y/N] betekent jouw voornaam en [Y/L/N] betekent jouw achternaam. Als je dit tegenkomt in het verhaal, moet je jouw eigen naam invullen zodat het lijkt dat jij de hoofdrolspeelster bent.

Imagine...

Je kende Draco al zo lang als je kon herinneren. Jullie moeders waren op Hogwarts bevriend geraakt, dus werd je als baby al meegenomen naar Malfoy Manor om de middag door te brengen met Draco. Terwijl Narcissa met jouw moeder thee dronk en Lucius met jouw vader politieke zaken besprak, speelde jij met Draco op een vloerkleed in de woonkamer. Verder gingen jullie samen op vakantie en spendeerden jullie Kerst samen. Iedere keer was je enorm opgewonden om weer naar Malfoy Manor te gaan.

Nu waren jullie beiden wat jaren ouder en de vriendschap was langzaam aan het vergaan. Draco behandelde jou bijna net zo slecht als Crabbe en Goyle, maar toch week je niet van zijn zijde. Het is vast een fase, het gaat wel weer over.

Jij, Draco, Pansy, Crabbe en Goyle waren onderweg naar de rand van het Forbidden Forest. Jullie nieuwe Care for Magical Creatures leraar, Hagrid, had daar een les voorbereid.

'Hagrid' pufte Draco. 'Die is niet eens gekwalificeerd om les te geven. Vader zei altijd al dat hij een mislukkeling was'. Crabbe en Goyle grinnikten, maar jij kon er niet om lachen. Je staarde in de verte en negeerde alles om je heen.

'Hee, [Y/L/N]! Luister je wel?!' riep Draco naar je.

'Tuurlijk, Draco' antwoordde je afwezig. Draco trok zijn neus op en liep snel door. Jullie kwamen aan bij de rand van het bos, waar al een grote groep leerlingen stond.

'Heel goed, kom maar dichterbij. En niet meer kletsen' zei Hagrid. 'Ik heb een geweldige les voorbereid dus volg mij'. Jullie liepen door het bos, klommen over boomstammen en bukten onder laaghangende takken door. Vervolgens kwamen jullie uit bij een open veldje.

'Oké, ga daar bij elkaar staan en sla je boek open op bladzijde 49' zei Hagrid.

'En hoe doen we dat?' zei Draco kil terwijl hij naar zijn monsterboek keek.

'Door over de rug te wrijven natuurlijk!' zei Hagrid alsof het de normaalste zaak van de wereld was. Je wreef over de rug van het boek en het begon te spinnen. Je deed het boek open en ging staan op de plek die Hagrid aangewezen had.

'Ik vind ze wel leuk' zei Hermione voorzichtig toen ze haar boek op een rots legde. Ze probeerde duidelijk enthousiast te zijn voor Hagrid.

'Ja, heel leuk. Geestig zelfs. De school holt achteruit. Wacht maar tot mijn vader hoort dat Dumbledore hém les laat geven'. Crabbe en Goyle grinnikten om zijn loze dreiging, maar Harry vond het duidelijk niet grappig.

'Hou je kop, Malfoy'. Draco grijnsde terwijl hij Harry tegemoet liep. Iedereen staarde in stilte naar hen. Draco keek plotseling naar iets dat achter Harry stond en zijn grijns verdween.

'Dementor! Dementor!' schreeuwde hij. Je bukte en hield je handen boven je hoofd. Je keek achter je, maar er stond niets. Draco en zijn volgers bulderden van het lachen, terwijl Harry achteruit getrokken werd door Hermione. Je gaf Draco een kille blik en sloeg hem tegen zijn achterhoofd.

'Au! Was dat echt nodig?'. Draco wreef over zijn hoofd.

'Jij bent echt zo... zo... ugh!'. Je nam een paar stappen afstand van Draco en luisterde weer naar Hagrid. Hagrid schraapte zijn keel en wees naar een wezen dat uit de bosjes gelopen kwam. Het wezen had het lichaam van een paard, maar de kop en vleugels van een adelaar. Je deed angstig een paar passen achteruit totdat je tegen iemand aan botste. Je keek omhoog en zag Draco naar je grijnzen. Hij sloeg een arm om jouw middel en hield je beschermend vast. Heel even voelde je jezelf weer op je gemak. Alsof de oude Draco weer terug was.

Harry Potter One-Shots & ImaginesWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu