Neville Longbottom ~ Badboy Act
------------
Request van xmarit_xx.
Oke dit word wat,
Neville Longbottom,
De ik figuur is een best wel populaire Slytherin (ook populair onder Gryffindors, Huffelpufs en Ravenclaws), maar heeft stiekem een zwak voor de sukkelige Neville (Marcel). Ze komen elkaar tegen bij het meer als de ik figuur daar zit om na te denken. Ze komt er achter dat Neville eigenlijk helemaal niet zo onschuldig en onhandig is als dat ze dacht. En vind hem alleen maar leuker daardoor.
#7, #10, #11, #25, #36, #39, #44, #52, #71 en #75 maakt niet uit als ze niet allemaal erin kunnen, dit zijn gewoon wat dingen die ik leuk vond.
------------
Ik heb het een beetje aangepast, maar ik hoop dat je het leuk vindt! De prompts zijn dikgedrukt!
------------
[Y/N] betekent jouw voornaam en [Y/L/N] betekent jouw achternaam. Als je dit tegenkomt in het verhaal, moet je jouw eigen naam invullen zodat het lijkt dat jij de hoofdrolspeelster bent.
Imagine...
Na een zware lesdag was je enorm opgelucht dat je even bij kon komen. Je zat samen met je vrienden aan de Slytherin-tafel en luisterde naar hun verhalen.
'Je had het gezicht van die mudblood moeten zien,' lachte Draco. Hij vertelde het zoveelste verhaal over één van zijn pestacties. Pansy lachte zo hard dat ze bijna naar lucht moest happen. Zelf vond je het totaal niet grappig. Hoewel je tot één van de grootste pureblood families behoorde, de [Y/L/N]'s, vond je hun idealen niets. Je had geen hekel aan Muggles en Muggleborns. Buiten de rug van je Slytherin-vrienden om, ging je zelfs erg vaak met Muggleborns om. Je keek naar de Gryffindor-tafel waar je Hermione Granger zag. Ze had je vaak geholpen met je huiswerk en jullie raakten al snel bevriend. Je blik dwaalde verder af langs de rode tafel, waar je toen ook hem zag zitten. Neville Longbottom. Het kneusje van de school. Je kreeg een glimlach rond je lippen. Je dacht aan die ene keer dat je hem geholpen had bij Potions. Je had hem net gered van een vreselijke afgang. Hij was verbaasd dat een Slytherin aardig tegen hem kon doen en had kort naar je geglimlacht.
Plots sloeg Draco zijn arm om je heen en trok je tegen hem aan.
'Toch, [Y/N]?' Je keek hem verbaasd aan en zocht naar aanwijzingen over wat hij gezegd zou kunnen hebben.
'Ze luisterde niet, Draco,' zuchtte Pansy. 'Ze luistert nooit.'
'Ik luister wel. Ik was gewoon even afgeleid.' Je keek Pansy met een moordende blik aan en ze rolde haar ogen.
'Je was zeker weer naar je mudblood-vriendjes aan het kijken,' zei ze met een grijns.
'Wat bedoel je?' vroeg Draco. '[Y/N] weet echt wel met wat voor soort mensen ze om moet gaan.' Hij knipoogde naar je en streelde met zijn hand over je rug. Je schudde hem van je af en staarde naar je bord met eten.
'Nou,' begon Pansy. 'Ik zie haar anders vaak kijken naar Longbottom.'
'Dat heb je dan vast verkeerd gezien. [Y/N] houdt niet van zulke types. [Y/N] wil zo iemand als ik,' zei Draco opschepperig. Hij boog zich naar je toe en fluisterde in je oor: 'Ga je mee naar Hogsmeade, deze zaterdag? Ik beloof je dat je er geen spijt van krijgt.' Je duwde Draco van je af en stond op.
'Ik ben nog vrij, Draco,' zei Pansy terwijl ze over de tafel heen hing. 'Waarom zou je voor iemand als haar gaan, terwijl je mij kan krijgen? [Y/N] is een slecht excuus voor een pureblood.' Je voelde het bloed in je borrelen. Je sloeg met één hand op de tafel, waardoor Pansy naar achter schoot.
JE LEEST
Harry Potter One-Shots & Imagines
FanfictionIn dit boek bepalen jullie, de lezers, waarover ik ga schrijven. Bij sommige fanficties wacht je te lang op het einde. Daarom schrijf ik Harry Potter One-Shots en "Imagines" over jullie favoriete onderwerpen en personages! Wil je een romantische one...