03) Remus Lupin ~ Het Geheim

3.7K 178 83
                                    

Remus Lupin ~ Het Geheim

Marauders Era

Ik zat samen met Lily in de Gryffindor slaapzaal. We namen nog een paar laatste aantekeningen door voor het Transfiguratie examen van morgen. Gelukkig kende ik bijna alles al, omdat Remus en ik samen gestudeerd hadden in de bibliotheek. Remus was mijn vriendje en we waren nu al bijna een jaar samen.

~*~*~Flashback~*~*~

Ik zat in de bibliotheek samen met Lily. Het was vrijdag en de lessen waren voorbij.

'Gaan we morgen samen naar Hogsmeade?' vroeg ze terwijl ze door een roman bladerde. Ik keek op van mijn boek en knikte vrolijk.

'Lijkt me gezellig' glimlachte ik. Lily sloeg haar boek dicht en stond op.

'Dan zie ik je morgen'. Ze huppelde de bibliotheek uit met het boek onder haar arm. Ik stopte snel een pluk haar achter mijn oor en begon weer verder te lezen.

'Nu is ze alleen. Schiet op' hoorde ik iemand fluisteren. Ik keek om me heen en zag de groep, die zichzelf de Marauders noemden, aan een tafel iets verderop zitten. Ik zag dat James en Sirius aandachtig naar me keken en ik voelde me erg ongemakkelijk. Peter stopte een cupcake in zijn mond en Remus zat met zijn rug naar me toe.

'Ga!' gebaarde Sirius naar Remus. Remus draaide zich om en keek me verlegen aan. Snel keek ik weer naar mijn boek. Ik hoorde voetstappen dichterbij komen en langzaam keek ik op.

'Hee' zei Remus zacht terwijl hij zijn hand nerveus door zijn haar haalde. 'Mag ik bij je komen zitten?'. Ik knikte zachtjes en beet op mijn lip. Remus kwam naast me zitten en ik nam zijn verschijning in me op. Hij was erg lang en best knap. De littekens op zijn gezicht maakten hem nog mysterieuzer. Hij legde zijn handen op tafel neer en begon met zijn vingers te spelen. Hij wierp een blik op zijn vrienden die hem motiveerden om door te gaan.

'Dus... Uhm...Clary' begon hij. 'W-Wil je m-misschien morgen met mij naar Hogsmeade?'. Mijn ogen werden groter en mijn mond opende zich, maar ging snel weer dicht.

'I-Ik uhm..' stotterde ik. Remus' hoopvolle gezicht verdween een beetje.

'Ik begrijp het'. Hij stond op, maar ik hield zijn hand vast. Blozend keek hij naar onze verstrengelde handen.

'Het is niet dat ik het niet wil. Ik wil zelfs super graag met je naar Hogsmeade, maar ik heb Lily zojuist beloofd om met haar te gaan' zei ik in één adem.

'Ik kan jullie wel helpen' zei James, die opgestaan was van zijn eigen tafel. 'Ik zorg wel dat Lily zich vermaakt. Laat dat maar aan mij over'. Ik wist dat James een enorme crush had op Lily, maar Lily vond hem super irritant. Dat kon ik een vriendin toch niet aandoen? Ik keek in de hoopvolle groene ogen van Remus. Ik voelde mijn knieën knikken en een paar vlinders ontsnapten in mijn buik. Ik knikte glimlachend naar Remus, wiens gezicht begon te stralen.

'Dan zie ik je morgen' zei hij zacht.

'Kus haar hand, dat vinden de meisjes leuk' zei James die Remus aantikte met zijn elleboog. Remus tilde mijn hand langzaam naar zijn mond en drukte er een zachte kus op. Ik voelde mijn wangen rood worden en een gênante giechel kwam uit mijn mond.

'Tot morgen, Clary'.

'Tot morgen, Remus'.

~*~*~Einde flashback~*~*~

'Je was weer aan het dromen, Clary' lachte Lily. Ik schudde de gedachten van Remus en mij uit mijn hoofd en probeerde weer op mijn aantekeningen te focussen, maar het lukte niet.

'Ga naar hem toe' zuchtte Lily lachend. Ik gooide mijn aantekeningen opzij en liep naar de uitgang van de slaapzaal. Het was al erg laat, dus er was bijna niemand meer in de Common Room. De enige stemmen die de ruimte vulden, waren die van de Marauders. Ik hoorde de onmiskenbare stem van mijn vriendje. Ik glimlachte in mezelf en liep naar de trap.

Harry Potter One-Shots & ImaginesWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu