08) Draco Malfoy ~ Amortentia

4K 203 256
                                    

Draco Malfoy ~ Amortentia

Request van heel veel mensen. Ik ga nu een paar mensen opnoemen die al in mijn bestand stonden. Als ik je vergeten ben, mag je jouw naam hier even spammen en dan zal ik mijn excuses aanbieden.

Request van: IngeborgVBilderbeek, MilaSteenbergen, XHermelienx, _InsaneMind_, angel_rachel, vivje111, VeerlePeene, fantasy_image, Georgesvrouw

[Y/N] betekent jouw voornaam en [Y/L/N] betekent jouw achternaam. Als je dit tegenkomt in het verhaal, moet je jouw eigen naam invullen zodat het lijkt dat jij de hoofdrolspeelster bent.

Imagine...

'Ik zweer het! Als ik die Malfoy nog één keer zie, dan... ugh!' riep Ron woest terwijl hij aan de tafel ging zitten.

'Hij probeert je alleen maar op te winden, Ron. Geef hem dat plezier niet' adviseerde ik. Ik rolde mijn mouwen op en streek mijn rode stropdas glad. Ik keek over mijn schouder naar de Slytherin tafel, waar Draco Malfoy zelfvoldaan een knipoog mijn kant op stuurde. Vol walging keek ik weer voor me uit.

'Loser' mompelde ik. Op dat moment kwam Harry de Great Hall ingelopen. Hij zakte naast me neer op het bankje en gooide zijn tas op de grond.

'Alles goed?' vroeg ik bezorgd. Harry zuchtte en liet zijn hoofd op tafel vallen.

'Het is Snape en zijn belachelijke behoefte om me te laten verdrinken in huiswerk' zeurde hij. Hermione, die tegen over me zat, schudde haar hoofd.

'Dat is je eigen schuld, Harry. Ik zei nog dat je-'

'-Ja, Hermione. Je had gelijk!' riep Harry geïrriteerd. Hermione keek beledigd naar haar handen op tafel en ik gaf Harry een duw in zijn zij.

'Het is niet Hermione's schuld dat jij je huiswerk altijd pas op het laatste moment maakt' viel ik hem in de rede.

'Begin jij nu ook al?! Kom, Ron. We gaan'. Kwaad stond hij weer op en stormde de hal uit. Ik zuchtte diep en verborg mijn hoofd in mijn handen. Hermione gaf me een bemoedigend klopje op mijn schouder. Dit jaar was Harry erg afwezig geworden. Hij reageerde alles op mij en Hermione af. Het was soms gewoon echt een hele last om met hem opgescheept te zitten.

'Misschien moeten we Harry gewoon wat rust geven?' stelde Hermione voor. Ik keek haar verbaasd aan. 'Ik bedoel, gewoon even wat tijd zonder elkaar'.

'Tijd zonder elkaar? We besteden nauwelijks tijd samen. Hij ontloopt ons gewoon!' argumenteerde ik.

'Trouble in paradise, [Y/L/N]?' hoorde ik de onmiskenbare stem van Draco zeggen. Ik draaide me geërgerd om. Ik keek hem kwaad aan in zijn stormachtige grijze ogen.

'Gaat dat jou wat aan, Malfoy?' spuugde ik terug. Draco keek me grijnzend aan en trok zijn shirt recht.

'Dat gaat mij inderdaad wat aan. Potter zou zo kwaad worden als ik flirtte met zijn vriendinnetje' lachte hij. Zijn vrienden grinnikten op commando.

'Punt één: ben ik zijn vriendinnetje niet! En punt twee: noem jij dit flirten, Malfoy? Ik noem dit lastig vallen, dus ik vraag je vriendelijk om te stoppen en op te rotten!'. Draco boog voorover zodat hij op ooghoogte was.

'Oh, [Y/L/N]. Jij en ik samen vormen een goed team. Wil je niet iets anders dan Potty? Iets... spannenders?'. Zijn warme adem streek langs mijn wang.

'Ach, man. Ga toch weg' zei ik een stuk minder zeker van mijn zaak. Draco ging rechtop staan en blies me een kushandje toe voordat hij wegging. Hermione keek me met grote ogen aan.

'Wat?' vroeg ik. Ze schudde snel haar hoofd.

'Nee, ik dacht dat... nou ja... jij en Malfoy...' stamelde ze.

Harry Potter One-Shots & ImaginesWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu