George Weasley ~ Quidditch
Request van MooiGurllXD, ItZMeSaZ, liamsburrito, babetteoord, MaritvDuin, VeerlePeene, angel_rachel. Sorry, als ik er nog meer vergeten ben.
Ik bedank ItZMeSaZ voor al haar hulp en aanmoediging!
[Y/N] betekent jouw voornaam en [Y/L/N] betekent jouw achternaam. Als je dit tegenkomt in het verhaal, moet je jouw eigen naam invullen zodat het lijkt dat jij de hoofdrolspeelster bent.
Imagine...
Je liep met je bezem in de hand terug het kasteel in. Je had net een zware Quidditch training achter de rug. Samen met de andere Beuker moesten jullie ballen slaan in de richting van de rest van het team. Erg vervelend was het niet, aangezien je in Slytherin zat, en je Draco Malfoy totaal niet uit kon staan. Alle worpen waren regelrecht op hem gericht. Hij had je boos aangekeken, maar je voelde je niet bang of geïntimideerd.
Je liep door een donkere hal, aangezien de avondklok al een tijdje ingegaan was. Het bleef een tijdje stil totdat het geluid van voetstappen dichterbij kwam. Je werd ruw bij je arm gepakt en omgedraaid. In het proces trok jij je staf uit je mantel en richtte die op de keel van de aanvaller.
'Rustig!' fluisterde hij dwingend. 'Ik ga je niets doen'. Langzaam liet je jouw staf zakken. Je kende de jongen als George Weasley. Grappenmaker en vrouwenverslinder, maar hij kon nog geen vlieg kwaad doen. Geen bedreiging dus.
'Wow, [Y/L/N]. Je liet me schrikken' lachte hij.
'Ik liet jou schrikken? Jij valt mij aan in een donkere gang!' riep je terug. Verdedigend hield hij zijn handen omhoog.
'Weet ik' antwoordde hij. 'Maar ik deed het voor een goede reden, dus luister even. Ik weet dat je moeite hebt met Bezweringen - laat me uitpraten - en ik kan je daarbij helpen'.
'Waarom zou jij mij bijles willen geven?' vroeg je argwanend. 'En hoe weet je dat trouwens?!'. George grijnsde naar je.
'Oh, ik weet wel meer over jou, maar dat ter zijde, wil je de hulp of niet?'. Je dacht er goed over na. Je kreeg vorige week een brief van je ouders waarin stond dat ze je zouden onterven als je geen voldoende zou halen voor Bezweringen.
'Wat wil je ervoor terug, Weasley?'.
'Ik wil hulp. Hulp bij Quidditch. Ik kan niet ontkennen dat jij de beste Beuker hier op school bent. Oliver Wood legt zoveel druk op mijn schouders, dus ik heb je hulp nodig'. Je overwoog alle consequenties, maar besloot toch toe te geven.
'Ik doe het onder één voorwaarde' zei je streng. 'Niemand mag het weten, zelfs je broer niet'.
'Belooft'. Hij stak zijn hand naar je uit en jij nam hem aan. 'Morgen, voor de Bezweringen-les in de bibliotheek' zei hij. Je knikte en jullie namen afscheid.
~*~*~
Stiekem sloop je de volgende dag de bibliotheek binnen. Je wilde niet dat één van je vrienden, of iemand anders, je zou zien. Je zag George in een verre hoek zitten. Hij knipoogde naar je en je liep lichtelijk blozend naar hem toe. Je ging tegenover hem zitten, zodat niemand in de bibliotheek je gezicht kon zien.
'Oké, we beginnen met de Monddoodbezwering. Die zit immers in het examen van volgende week' stelde George voor. Je knikte toe en sloeg je boek open. De incantatie was Silencio. Je richtte je staf op George en fluisterde: 'Silencio'.
'Werkte het?' vroeg je nerveus.
'Hallo, hallo' probeerde George. Je zuchtte uit frustratie. 'Nee, dus. Probeer het nog een keer'. Je hield je staf steviger vast deze keer en probeerde het nog eens. 'Silencio' zei je nu wat harder. Vol vertrouwen keek je naar George, maar weer was de bezwering mislukt.
JE LEEST
Harry Potter One-Shots & Imagines
FanfictionIn dit boek bepalen jullie, de lezers, waarover ik ga schrijven. Bij sommige fanficties wacht je te lang op het einde. Daarom schrijf ik Harry Potter One-Shots en "Imagines" over jullie favoriete onderwerpen en personages! Wil je een romantische one...