15) Severus Snape ~ Dansles

1.9K 97 114
                                    

Severus Snape ~ Dansles

------------

Request van denisedebresser.

Ilse is me weer voor hoor xD. maarja, idc xD

1. Severus Snape (jaar 6) 2. Dit jaar is er een nieuw vak bijgekomen op Hogwarts, en aangezien het donkere tijden zijn, vind Albus Dumbledore dat er wat meer vrolijkheid in komt. Daarom zijn er danslessen als vak erbij gekomen, om je even vrij te voelen, dat je alles om je heen even vergeet. Julia Salvéra zal deze lessen geven, maar wanneer ze de donkere DADA professor voor het eerst in het oog krijgt, weet ze meteen dat dit liefde op eerste gezicht is. ( #10 #14 #32 #38 #54 #70 #71 #74 )

Ik hoop dat je het iets vind!:)

-----------

Ik hoop dat jij het iets vindt, Denise! De zinnen zitten erin en zijn dikgedrukt!

-----------

'Wat fijn dat u zo snel wilde komen, mevrouw Salvéra,' zei Albus Dumbledore terwijl hij mijn hand schudde.

'Geen probleem, Headmaster,' antwoordde ik glimlachend. 'Het is een waar genoegen.' Albus begeleidde me naar de tweede verdieping, waar een leeg klaslokaal helemaal aan mij toegewijd was. Het was nu nog kaal en somber, zoals de sfeer die in het hele kasteel heerste, maar ik was van plan om er iets moois van te maken. Albus liet me alleen zodat ik me kon oriënteren. Ik zette mijn koffertje neer en opende de voorflap. De koffer was natuurlijk veel groter van binnen dan van buiten. Dat was ook wel nodig als je keek naar de materialen die ik nodig had. Grote wandspiegels en een grammofoon konden natuurlijk niet ontbreken. Met slechts een zwaai met mijn staf, zweefde elk voorwerp uit de koffer naar zijn aangewezen plaats. De spiegels werden netjes tegen de muur gezet. De grammofoon stond in de hoek. De muziekplaten verdwenen in een eikenhouten kast. Tientallen kleurrijke voorwerpen verbeterden de sfeer en er werden kleine kerstlichtjes opgehangen aan het plafond, zodat er op ieder moment van de dag een sterrenhemel te zien zou zijn.

Ik zette mijn handen in mijn zij en knikte goedkeurend. Ik maakte mijn haar vast en stroopte mijn mouwen op. Ik liep naar de kast en haalde één van mijn favoriete platen eruit, 'A Cauldron Full of Hot, Strong Love' van Celestina Warbeck. Ik plaatste de plaat op de grammofoon en zette de naald op de rand. Heel zacht speelde het nummer op de achtergrond, terwijl ik mijn lokaal nog net iets betoverender maakte. Plots klopte er iemand op de deur. Ik zette de muziek wat zachter en opende de deur.

'Professor McGonagall!' riep ik vrolijk uit. De oude vrouw gaf me een knuffel en stapte mijn lokaal binnen. Achter haar stond iemand die ik me nog al te goed herinnerde van mijn schooltijd. 'Severus?' zei ik op een vragende toon.

'Salvéra,' mompelde hij terwijl hij het lokaal binnenliep.

'Wat een leuke decoratie,' zei mijn oude Transfiguratie professor terwijl ze de omgeving bestudeerde.

'Het lijkt alsof er een eenhoorn is ontploft,' zei Severus walgend. Ik giechelde, terwijl Severus tegen zijn bovenarm getikt werd door McGonagall.

'Je zegt het alsof het iets slechts is,' lachte ik. 'Ik wilde misschien nog wat planten toevoegen.'

'Doe maar niet. Het is al afschuwelijk genoeg,' zei Severus die keek alsof hij iets smerigs had geroken.

'Let maar niet op hem, kindje,' zei McGonagall aanmoedigend. 'Severus ziet vaak het slechtste in de wereld. Hij heeft gewoon wat ontspanning nodig.'

'Daarvoor ben je hier aan het juiste adres,' glimlachte ik. 'Wil je met me dansen, Severus?' Severus kneep zijn ogen een beetje dicht en staarde naar me. Ik verhoogde snel het volume van de grammofoon.

Harry Potter One-Shots & ImaginesWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu